Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i lastutus DME-EWS ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    E39 523i lastutus DME-EWS ongelma!

    Elikkäs teetätin Dbilaksella''dme boksi saksaan''lastutuksen, no auto ei tietty starttaa. Lueskeltuani aikani foorumeita äkkäsin sitten että e39:ssä on sen verran ''hieno'' ajonesto että se ei sitä lastua/dme boksia ymmärrä!
    huhua liikkuu että ne pystyy synkronisoimaan että vehkeet vetäis''merkkiliikkeet ei mielellään varmasti tee''.
    Ihmeellistä vaan kun olen noita e39bemmejä kuullut lastutettavan
    ja jossain ollaan sitä mieltä että ei ole mahdollista?
    No asian ydinhän on siinä että onko mitään tehtävissä vai ?
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11698
    • Kouvola

    #2
    No eiköhän noi siellä DBilaksella ole olleet tietoisia tuosta EWS:n olemassaolosta ja jos tuollaista lastupalvelua tarjoavat, niin ovat mun mielestä myös velvoitettu kertomaan miten tuon heidän lastunsa saa autossa toimimaan.

    Onko koneelle sitten muuten tehty mitään muutoksia, kun päätit lastuttaa auton? Kuitenkin on varsin yleisessä tiedossa, että vaparien lastutus on ihan yhtä tyhjän kanssa varsinkin jos auto muuten on täysin vakio.

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #3
      Originally posted by Bimmerman88 View Post
      Elikkäs teetätin Dbilaksella''dme boksi saksaan''lastutuksen, no auto ei tietty starttaa. Lueskeltuani aikani foorumeita äkkäsin sitten että e39:ssä on sen verran ''hieno'' ajonesto että se ei sitä lastua/dme boksia ymmärrä!
      huhua liikkuu että ne pystyy synkronisoimaan että vehkeet vetäis''merkkiliikkeet ei mielellään varmasti tee''.
      Ihmeellistä vaan kun olen noita e39bemmejä kuullut lastutettavan
      ja jossain ollaan sitä mieltä että ei ole mahdollista?
      No asian ydinhän on siinä että onko mitään tehtävissä vai ?
      tuon käyntiin lähtemättömyyden syyn EWS :n osalta on helppo selvittää, tyrkkäät vain kurantin testerin kiinni autoon niin se näyttää että onko avain hyväksytty ja DME :lle annettu käynnistyslupa, jos ei ole niin se onki jo sitten vähän nihkiämpi homma.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Kerran EWS:lle naitettua DME/DDE-boksia ei pysty softaamaan uudelle EWS-yksikölle. Todennäköisesti tuossa on nyt vain se juokseva koodi hukassa ja korjaantuu synkkauksella. Tuon pystyy tekemään myös INPA:lla.
        Last edited by Clavurion; 26-01-2009, 16:34.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Bimmerman88
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 117
          • Tämä profiili poistettu käytöstä

          #5
          No tietysti peruskauraa vaparisuodin''Apexi dualfunnel''
          Schmiedmann:in pakosatsi/kisakatit ja loputkin rosteria, ulostulona
          kunnon AD halpis pönttö 4'' ulostulolla jossa''Apexin active silencer''
          äänet on lähes vakiot siis hienostuneet paitsi silloin kun antaa +4000kierrosta.
          Jos sen 200hepoa saisin irtoamaan niin sillon riittää.
          Eli ei tarvitse vielä toivoa heittää, vien tuossa jokupäivä tuohon viereiselle pajalle jossa mm.bmw testeri lainassa tarvittaessa

          PS.elekee prkl ostako pemaria, oon viimepäivinä huomannu että rakastan autoo enemmän ku akkaa...vaikka akassa ei ookkaan valittamista
          Syö miestä ajaa muilla ku virkamiesvehkeillä!

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Ettei vaa olis boksi vaihtunut vahingossa?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Bimmerman88
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 117
              • Tämä profiili poistettu käytöstä

              #7
              Taitaa siinä vielä numerot täsmätä siihen mikä matkaan lähti...
              EDIT-
              Poksi lähti takasin Dbilakselle käymään, saa nähdä miten sitten
              Last edited by Bimmerman88; 28-01-2009, 11:00.

              Comment

              • Bimmerman88
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 117
                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                #8
                Joo boksi tulee ens/tällä viikolla takas saksasta, Dbilkasella olivat olleet huulipyöreänä että mitenkäs se koodaus oli hukkunu sieltä poksista... no pitäs viedä hartikaiselle hinaamalla näillä näkymin +400€ maksaa. Voi P*

                Comment

                • juu-das
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 756
                  • Kuopio

                  #9
                  Vähän ot. mut minkäs näkönen tämä sinun "viri" E39 on? osaa sitten varoa

                  Comment

                  • Bimmerman88
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 117
                    • Tämä profiili poistettu käytöstä

                    #10
                    Tämmönenhän tämä, nykyään puskuri ilman tuota väliritilä hässäkkää ja ikkunalistat mustat.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Motorbit
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 50
                      • Tuusula, Finland

                      #11
                      Originally posted by Bimmerman88 View Post
                      Elikkäs teetätin Dbilaksella''dme boksi saksaan''lastutuksen, no auto ei tietty starttaa. Lueskeltuani aikani foorumeita äkkäsin sitten että e39:ssä on sen verran ''hieno'' ajonesto että se ei sitä lastua/dme boksia ymmärrä!
                      huhua liikkuu että ne pystyy synkronisoimaan että vehkeet vetäis''merkkiliikkeet ei mielellään varmasti tee''.
                      Ihmeellistä vaan kun olen noita e39bemmejä kuullut lastutettavan
                      ja jossain ollaan sitä mieltä että ei ole mahdollista?
                      No asian ydinhän on siinä että onko mitään tehtävissä vai ?
                      Ongelma harvoin esiintyy kun "lastutus" eli tässä tapauksessa ohjelmointi diagnostiikka- tai OBD-pistokkeen kautta tehdään niin että ecu on autossa kiinni kun ecu luetaan ja hetken päästä muokattu ohjelma tallennetaan sinne takaisin.

                      "Etäohjelmointi" saattaa muuttaa asian. JOS ohjelmointi tehdään niin että EPROM flash muistipiiri irrotetaan ja korvataan ohjelmoidulla piirillä pitää se tehdä niin että viri-ohjelma tehdään ALKUPERÄISELTÄ piiriltä luetun datan päälle, EI korvaamalla dataa jostakin toisesta samalla boxi numerolla varustetusta autosta (tai valmiista virisoftasta). Näissä Siemens MS4x ecuissa EWS jättää omia jälkiä EPROM muistiin ja mikäli kyseiset jäljet korvataan "väärällä" datalla -> auto ei käynnisty.

                      100% varmuudella dBilas tämän tietää, ellei vaan ole käynyt "työtapaturma".
                      Last edited by Motorbit; 05-02-2009, 23:54.

                      Comment

                      • Bimmerman88
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 117
                        • Tämä profiili poistettu käytöstä

                        #12
                        Kiitoksia hyvästi infosta !
                        Mitenkäs nyt kun nuo boksit ei toisiaan ymmärrä?auttaako niitten synkkaus ?
                        Vai tilaanko tuon edullisen uuden moottorinohjaus yksikön maahantuojalta ?

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by Bimmerman88 View Post
                          Kiitoksia hyvästi infosta !
                          Mitenkäs nyt kun nuo boksit ei toisiaan ymmärrä?auttaako niitten synkkaus ?
                          Vai tilaanko tuon edullisen uuden moottorinohjaus yksikön maahantuojalta ?
                          Ei auta jos DME:ssä ei ole VIN numeroa tai jos jos se on eri kuin alkuperäinen.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Bimmerman88
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 117
                            • Tämä profiili poistettu käytöstä

                            #14
                            Ongelma ratkesi. Kiitokset kuopion E.Hartikaiselle, pojat synkronoi dme-ews tiedot ja nyt pelittää mörisee ja 900saabin jälkeen tuntuu pelottavalta ajaa VETÄÄ !

                            Comment

                            • Volkkarijermu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 69

                              #15
                              Mitäs lukemia persdyno näyttää?
                              www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎