Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i lastutus DME-EWS ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    #16
    persdyno sanoo että, JUMALAUTA! VETÄÄ! vielä kun löytys kuivasuora niin ois kortti hyllyllä ja pitkään. Jos tehoja tämmösestä nuhapumpusta haluaa niin lastuhintansa väärti! Kulutuskin laskee ja helpottaa lisä väännöllä myös taloudellisesti ajamista, ei tarvitse enää niin millin tarkasti vahtia kaasujalkaa.
    Nyt kun vielä kerkeäisi sinne dynolle käymään niin saatais ihan konkreettisia lukemia:think

    Comment

    • Erh4be
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 341
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Bimmerman88 View Post
      persdyno sanoo että, JUMALAUTA! VETÄÄ! vielä kun löytys kuivasuora niin ois kortti hyllyllä ja pitkään. Jos tehoja tämmösestä nuhapumpusta haluaa niin lastuhintansa väärti! Kulutuskin laskee ja helpottaa lisä väännöllä myös taloudellisesti ajamista, ei tarvitse enää niin millin tarkasti vahtia kaasujalkaa.
      Nyt kun vielä kerkeäisi sinne dynolle käymään niin saatais ihan konkreettisia lukemia:think
      Nytpä meneekin mielenkiintoiseksi Ne dynolaput haluaisin minäkin nähdä...
      E90 325i M-Sport -06
      --------------------------
      Ex: E36 325i Coupe -94
      Ex: E39 523i -98

      Comment

      • Bimmerman88
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 117
        • Tämä profiili poistettu käytöstä

        #18
        käytän tässä parin viikon päästä viimeistään.

        Comment

        • Volkkarijermu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 69

          #19
          Onko tuo bemari dynotettu ennen lastua että olis tarkempi vertailulukema mihin sitten verrata?
          www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            ...ja vielä kun tiedettäisiin minkä ikäisestä 523i:stä on kyse? Eli M52 vai M52TU moottorisesta?

            Comment

            • Bimmerman88
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 117
              • Tämä profiili poistettu käytöstä

              #21
              no vakiotehoista vois lähtee liikkeelle eli tehtaan ilmoittaman 170hp, netistä kuullut huhua että vakiona olisi mitattu jopa 185hp. Koneessa nyt on kiinni apexin vaparisuodin ja schmiedmannin pakosatsi mukana tulevilla kateilla, loput putkesta 2,5'' ja pelkkä takapönttö apexin active-valve silencerilla.
              auto vm-96 eli m52 2,5L
              osien hinnat yhteensä noin 1800€

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Bimmerman88 View Post
                no vakiotehoista vois lähtee liikkeelle eli tehtaan ilmoittaman 170hp, netistä kuullut huhua että vakiona olisi mitattu jopa 185hp. Koneessa nyt on kiinni apexin vaparisuodin ja schmiedmannin pakosatsi mukana tulevilla kateilla, loput putkesta 2,5'' ja pelkkä takapönttö apexin active-valve silencerilla.
                auto vm-96 eli m52 2,5L
                osien hinnat yhteensä noin 1800€
                No niinpä, mutta milläs tehot nyt mittaat? Vertailu kelpoisia lukuja et saa mistään. Tai no, kone irti ja samaan dynoon missä Bmw on koneet dynottanut

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  No niinpä, mutta milläs tehot nyt mittaat? Vertailu kelpoisia lukuja et saa mistään. Tai no, kone irti ja samaan dynoon missä Bmw on koneet dynottanut
                  Noo, kyllä kait sitten viritys alkaa vaikuttaa jos tehoa on yli 190hp..tosin tärkeämpää keskialueen tehoa ei voikaan vertailla ilman alkuperäistä dynolappua. Ja testit tosiaan pitäisi tehdä samassa penkissä että edes kohtalaisesti olisivat vertailukelpoisia.

                  Comment

                  • Motorbit
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 50
                    • Tuusula, Finland

                    #24
                    BMW E39 523i (M52TU) 125kW/170hv dynotesti.
                    Täysin vakio 183hv/248Nm (95 -oktaanista tankissa).
                    Attached Files
                    Last edited by Motorbit; 01-03-2009, 17:52.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Motorbit View Post
                      BMW E39 523i (M52TU) 125kW/170hv dynotesti.
                      Täysin vakio 183hv/248Nm (95 -oktaanista tankissa).
                      M52TU:sta tuo +180-190hv on oikea ns.vakioteho, mutta ei välttämättä -96 mallisesta m52 moottorista josta tuo 170hv:n speksiteho pitäisi olla vielä aika lähellä.

                      Comment

                      • Erh4be
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 341
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        M52TU:sta tuo +180-190hv on oikea ns.vakioteho, mutta ei välttämättä -96 mallisesta m52 moottorista josta tuo 170hv:n speksiteho pitäisi olla vielä aika lähellä.
                        Omien kokemusten mukaan noista singlevanoksistakin penkitetään ihan järjestään semmosta ~185hv, eikä TU-koneesta juurikaan enempää. Vääntökäyrissä on eroa, mutta huipputehossa ei juurikaan. Ja kaikki tulokset tehty samassa penkissä, omakin auto menossa sinne jahka tulee taas ajoon kun vielä penkitys on oikeastaan ilmainen
                        E90 325i M-Sport -06
                        --------------------------
                        Ex: E36 325i Coupe -94
                        Ex: E39 523i -98

                        Comment

                        • Bimmerman88
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 117
                          • Tämä profiili poistettu käytöstä

                          #27
                          Niin noh, taidetaan bemmit penkittää tehtaalla takapyöriltä eikä vauhtipyörästä toisin kuin eräät penkki kuin penkki, mutta puhutaanko hepoista din vai sae?

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Originally posted by Bimmerman88 View Post
                            Niin noh, taidetaan bemmit penkittää tehtaalla takapyöriltä eikä vauhtipyörästä toisin kuin eräät penkki kuin penkki, mutta puhutaanko hepoista din vai sae?
                            Meinaat, että 170hv on takapyöräteho 523i:stä?

                            Comment

                            • Bimmerman88
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 117
                              • Tämä profiili poistettu käytöstä

                              #29
                              niinkö lottoot?

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                #30
                                Tämähän alkaa olemaan mielenkiintoinen keskustelu....
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎