Announcement

Collapse
No announcement yet.

etuvastus "siili" E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jano85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 177
    • Kauhava

    etuvastus "siili" E39

    Oisiko kellään tietoa mitä tämä "siili" vaikuttaa lämmityslaitteessa? Itsellä semmoinen ongelma että lämmityslaite kuoleentuu välillä. laskee puhalluksen 3 pykälään ja sen jälkeen alkaa pukkaamaan täysin kylmää. lämmintä saa tulemaan hetkellisesti nostamalla lämpötilaa muutamalla asteella mutta sitten taas pukkaa kylmää. ja tämän tekee noin 30km ajon jälkeen ja väliin ei taas mitään ongelmaa. lämmöt koneessa ihan normaalit. ja samalla on semmoinen vika että kun auto seisoo pari päivää niin akku on tyhjä. Eli onkohan vika jälleen kerran tässä piikkisessä kotieläimessä ja mikähän mahtaa olla ehjän vastuksen resistanssi??
    F06 640d X-drive M-sport -16


    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Olisiko vika sisälämpötilan anturissa, tai sen puhaltimessa. Imeekö sisäanturin puhallin kunnolla ilmastoinnin paneelissa olevista rei'istä?

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #3
      Siili ongelma ilmenee puhallin nopeuden omavaltaisina muutoksina. Ei tiettävästi vaikuta lämpötiloihin.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • jano85
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 177
        • Kauhava

        #4
        joo oon jo ainaki putsannu anturin ku oli semmosen villakoiran ympäröimänä
        ja ainakin silloin se anturin tuuletin pyöri, ja kevyesti sorminki pyöri kun koitin samalla kun putsasin. että ei pitäisi takerrella sekään. mutta tosiaan en tiiä siitä anturista jos voisi olla hajalla. millähän tuon sais selville??
        F06 640d X-drive M-sport -16


        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

        Comment

        • JVP
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 98
          • oulu

          #5
          mulla meinaa olla samaa vikaa. mistäs se anturi löytyy?
          ex. e46 330d
          ex. e39 540i
          ex. e46 330i coupe
          ex. e36 325i coupe
          ex. e30 318i
          ex. e30 316
          ex. e28 520i

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Siili ongelma ilmenee puhallin nopeuden omavaltaisina muutoksina. Ei tiettävästi vaikuta lämpötiloihin.
            Ilmeneekös se sellaisenakin ettei puhallin hiljene ennekuin ottaa akun piuhat irti
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • jano85
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 177
              • Kauhava

              #7
              anturi löytyy ilmastoinnin säädinpaneelin sisältä vasemman ritilän takaa.
              ja helppo purkaa ja putsata... eli ensin MID:n näyttö irti volumenuppi pois ja sen alla pieni väkänen jota kääntämällä oikealle lähtee lukitus auki ja saat näytön pois. sitten saa käsin painettua sen ilmastoinnin paneelin irti. sitten vaan pienellä ruuvimeisselillä klipsit auki ja paneeli kahtia. nyt näkyykin hyvin jo anturi ja tuuletin.
              puhallin kyllä sammuu kuh auton sammuttaa.
              F06 640d X-drive M-sport -16


              exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Ilmeneekös se sellaisenakin ettei puhallin hiljene ennekuin ottaa akun piuhat irti
                Kyllä.
                Anturin puhaltimen taas kuuluukin puhkua vielä 15min auton sammuttamisen jälkeen.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Ilmeneekös se sellaisenakin ettei puhallin hiljene ennekuin ottaa akun piuhat irti
                  Kyllä juuri näinkin.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 177
                    • Kauhava

                    #10
                    joo no voisikohan tuo akun tyhjeneminen kuitenki johtua siilistä vaikka puhallin ei seilaakaan normaalisti. lepovirrat ainakin mittasin ja tais olla jotain 36mA. itse kyllä epäilen että takapään ilmajousitus vuotaa hiljokseen ja kompura pärisee itekseen ja imee akun tyhjäksi. tämä selviää kyllä perjantaina kun pääsen autolle. sulake ollut kompuralta pois koko viikon...
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    • tuoppo^
                      Newbiemmer
                      • Jul 2007
                      • 3

                      #11
                      puhallin lakkas toimimasta paripäiväää sitten, sitä ennen yhen kerran pätkäs pariks minuutiks muutan en huomannut. tästä siilistä lueskelin ja nyt roplasin sitä liitintä ja kopautin siiliä niin johan alko toimimaan puhallin.
                      Toki en tiedä onko pitkä ilo niinpä ajattelin hommata jo varalle uuden että vaihtaa sitten kun seuraavan kerran katkeaa puhku.

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Mä vaihdoin sunnuntaina omaan tuon etuvastuksen kun vanha kiukutteli pitempään ja lopulta huurteenpoisto-ohjelma ei jaksanut enää puhaltaa kunnolla. Toimii ihan eri tavalla muutenkin.
                        Retard Member

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by jano85 View Post
                          Oisiko kellään tietoa mitä tämä "siili" vaikuttaa lämmityslaitteessa? Itsellä semmoinen ongelma että lämmityslaite kuoleentuu välillä. laskee puhalluksen 3 pykälään ja sen jälkeen alkaa pukkaamaan täysin kylmää. lämmintä saa tulemaan hetkellisesti nostamalla lämpötilaa muutamalla asteella mutta sitten taas pukkaa kylmää. ja tämän tekee noin 30km ajon jälkeen ja väliin ei taas mitään ongelmaa. lämmöt koneessa ihan normaalit.
                          Ratkesikohan tämä ongelma tällä siilin vaihdolla? Kun jäi vähän epäselväksi tässä topicissa
                          Eli tuossa pääsisäisen aikaan tuli tehtyä tuollainen ~1500km roadtrip, menomatkasta kaikki toimi täysin ok. Tulomatkalla sitten alkoi jossain kohti puskemaan vain viileää ilmaa vaikka mitä autoomagi-ilmastoinnille sanoi.
                          Mutta jos painoi sitä "turbolämppäri" nappia (mikä hemmetti sen oikea nimi on? E39:n ilmastointipaneelissa oikealla ylin nappi jos en nyt väärin muista ), niin lämmintä tuli. Mutta heti kun pisti automaatin/manuaalin päälle, niin alkoi taas viileä tuntumaan.
                          Reissun jälkeen pari päivää toimi, kunnes taas tänään kävi tuolla ~20km päässä ja ihan selkeästi tuli taas vain kylmää/viileää kabiiniin.

                          Ja tosiaan moottorinlämmöt jne. ihan normaalit, ei varoituksia, ei mitään, sekä tähän asti toiminut kuin se junan vessa. :think
                          Myöskin puhallusnopeudet/teho tuntuu olevan tallessa...
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Toi kuulostaa enemmän vesiventtiilin kiukuttelulta.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Vesiventtiilit tai sitten on sisälämpötilanturi tukossa/puhallin jumissa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎