Oisiko kellään tietoa mitä tämä "siili" vaikuttaa lämmityslaitteessa? Itsellä semmoinen ongelma että lämmityslaite kuoleentuu välillä. laskee puhalluksen 3 pykälään ja sen jälkeen alkaa pukkaamaan täysin kylmää. lämmintä saa tulemaan hetkellisesti nostamalla lämpötilaa muutamalla asteella mutta sitten taas pukkaa kylmää. ja tämän tekee noin 30km ajon jälkeen ja väliin ei taas mitään ongelmaa. lämmöt koneessa ihan normaalit. ja samalla on semmoinen vika että kun auto seisoo pari päivää niin akku on tyhjä. Eli onkohan vika jälleen kerran tässä piikkisessä kotieläimessä ja mikähän mahtaa olla ehjän vastuksen resistanssi??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
etuvastus "siili" E39
Collapse
X
-
Siili ongelma ilmenee puhallin nopeuden omavaltaisina muutoksina. Ei tiettävästi vaikuta lämpötiloihin.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
joo oon jo ainaki putsannu anturin ku oli semmosen villakoiran ympäröimänä
ja ainakin silloin se anturin tuuletin pyöri, ja kevyesti sorminki pyöri kun koitin samalla kun putsasin. että ei pitäisi takerrella sekään. mutta tosiaan en tiiä siitä anturista jos voisi olla hajalla. millähän tuon sais selville??F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
anturi löytyy ilmastoinnin säädinpaneelin sisältä vasemman ritilän takaa.
ja helppo purkaa ja putsata... eli ensin MID:n näyttö irti volumenuppi pois ja sen alla pieni väkänen jota kääntämällä oikealle lähtee lukitus auki ja saat näytön pois. sitten saa käsin painettua sen ilmastoinnin paneelin irti. sitten vaan pienellä ruuvimeisselillä klipsit auki ja paneeli kahtia. nyt näkyykin hyvin jo anturi ja tuuletin.
puhallin kyllä sammuu kuh auton sammuttaa.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostIlmeneekös se sellaisenakin ettei puhallin hiljene ennekuin ottaa akun piuhat irtiF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
joo no voisikohan tuo akun tyhjeneminen kuitenki johtua siilistä vaikka puhallin ei seilaakaan normaalisti. lepovirrat ainakin mittasin ja tais olla jotain 36mA. itse kyllä epäilen että takapään ilmajousitus vuotaa hiljokseen ja kompura pärisee itekseen ja imee akun tyhjäksi. tämä selviää kyllä perjantaina kun pääsen autolle. sulake ollut kompuralta pois koko viikon...F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
puhallin lakkas toimimasta paripäiväää sitten, sitä ennen yhen kerran pätkäs pariks minuutiks muutan en huomannut. tästä siilistä lueskelin ja nyt roplasin sitä liitintä ja kopautin siiliä niin johan alko toimimaan puhallin.
Toki en tiedä onko pitkä ilo niinpä ajattelin hommata jo varalle uuden että vaihtaa sitten kun seuraavan kerran katkeaa puhku.
Comment
-
-
Originally posted by jano85 View PostOisiko kellään tietoa mitä tämä "siili" vaikuttaa lämmityslaitteessa? Itsellä semmoinen ongelma että lämmityslaite kuoleentuu välillä. laskee puhalluksen 3 pykälään ja sen jälkeen alkaa pukkaamaan täysin kylmää. lämmintä saa tulemaan hetkellisesti nostamalla lämpötilaa muutamalla asteella mutta sitten taas pukkaa kylmää. ja tämän tekee noin 30km ajon jälkeen ja väliin ei taas mitään ongelmaa. lämmöt koneessa ihan normaalit.
Eli tuossa pääsisäisen aikaan tuli tehtyä tuollainen ~1500km roadtrip, menomatkasta kaikki toimi täysin ok. Tulomatkalla sitten alkoi jossain kohti puskemaan vain viileää ilmaa vaikka mitä autoomagi-ilmastoinnille sanoi.
Mutta jos painoi sitä "turbolämppäri" nappia (mikä hemmetti sen oikea nimi on? E39:n ilmastointipaneelissa oikealla ylin nappi jos en nyt väärin muista ), niin lämmintä tuli. Mutta heti kun pisti automaatin/manuaalin päälle, niin alkoi taas viileä tuntumaan.
Reissun jälkeen pari päivää toimi, kunnes taas tänään kävi tuolla ~20km päässä ja ihan selkeästi tuli taas vain kylmää/viileää kabiiniin.
Ja tosiaan moottorinlämmöt jne. ihan normaalit, ei varoituksia, ei mitään, sekä tähän asti toiminut kuin se junan vessa. :think
Myöskin puhallusnopeudet/teho tuntuu olevan tallessa...
Comment
-
Comment