Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Takaylätukivarren vaihto??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latexi81
    BTCF Member
    • May 2005
    • 157
    • Seinäjoki

Originally posted by petrolhead View Post

..Ja kulkee edelleen ratti suorassa /samassa asennossa kuin ennen vaihtoakin?

Juu ei mitään eroa siihen kun takana oli klappia!! Ehkä vähän jotain pientä lisääntynyttä jämäkkyyttä olen huomannut!

No mut loppu hyvin kaikki hyvin, Bimmerissä on taas 1 vuodeksi leima! Ei uskoisi että auto on 12 vuotta vanha, ei ainakaan mun mielestä häpeile uudempien joukossa!
    sigpic

Comment

• herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

Todella helpot osat vaihtaa, kolmessa vartissa vaihtaa molemmat jos ei ole kiire.
      Retard Member

Comment

• Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

Originally posted by petrolhead View Post
        Jos se on sanomattakin selvää niin yksiselitteinen ja selvä perustelu on varmaan helppo kertoa.

?

Jos toisella puolella oleva osa on ehjä niin miten sen vaihtaminen uuteen ehjään (varuiksi ) muuttaa/parantaa asioita? Jousituksessa on monta muutakin ehjää komponenttia joita ei vaihdeta yhden petettyä. Tämä menee jo vähän ohi aiheen mutta mun mielestä tuollaisia neuvoja ei pitäisi perustelematta antaa.

..Ja kulkee edelleen ratti suorassa /samassa asennossa kuin ennen vaihtoakin?
        No tuskin se toisellapuolella toista 100tkm kestää, harvemmin se alustan osien kuluminen niin epätasasta on. Toki kukin saa tehdä kuten tykkää mutta ite ainakin oon vaihtanut ja tuun vaihtamaan pareittan, oli sitten kyseessä tukivarret taikka puslat. Puslissa nyt ainakin luulis olevan järkeä kun kumi pehmenee kuitenkin ajan myötä, sitten toisella puolella kyseinen pusla on hieman pehmeämpi ja antaa enemmän myöden, kenties kulmat muuttuvat ajossa enemmän tai muuta. Haittaako tämä käytännön ajossa, tuskin dramaattisesti mutta kaitpa nää on sitten jokaisen omia perjaatekysymyksiä...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

Onkos toi oikeesti yleistä, että tuolla ei ole tuota epäkeskopulttia paikoillaan. Itse tuon vaihdoin kans e38:iin ja siinä vanhan pultin asento oli oltava täsmälleen kohdillaan tai auto kulki ihan minne sattuu.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎