Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -99 muutama probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aragon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 54
    • Lohja

    e39 530d -99 muutama probleema

    osaavammilta herroilta olisin kiitollinen jos seuraaviin asioihin sais apua
    1.otsikon kattilaan termarin ja vesipumpun vaihto ohjeet, kuvat ois plussa.
    2.mikä vikana ohjaustehostimessa, välillä kun starttaa auton on tehostaja täysin koullut, sammutus ja uudelleen käyntiin niin taas pelittää. joskus ohjaus tuuntuu turhan jähmeältä mutta selvästi kevyempi kuin ilman tehostajaa, nää oireet tulee ja menee miten sattuu...
    3. moniurahihnojen vaihtoväli? tkm?
    4. I ja II huoltojen sisällöt ja muut huolto ohjelmaan kuuluvien huoltojen sisällöt suomeksi, itellä ei sauerkrautin kieli onnistu lainkaan
    5. ed.mainittujen osien hintoja ja huoltotöitä teetettynä vaik vaan suuntaa antavaa...

    kiitoksia paljon etukäteen!!!!
    ARAGON
    E61 530d M
    E39 523i
  • jano85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 176
    • Kauhava

    #2
    samaa kaivataan

    joo iseä kiinnostaisi saada tietoa samoista asioista
    F06 640d X-drive M-sport -16


    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

    Comment

    • Kari hoo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 85
      • Kymenlaakso

      #3
      Originally posted by aragon View Post
      osaavammilta herroilta olisin kiitollinen jos seuraaviin asioihin sais apua
      1.otsikon kattilaan termarin ja vesipumpun vaihto ohjeet, kuvat ois plussa.

      5. ed.mainittujen osien hintoja ja huoltotöitä teetettynä vaik vaan suuntaa antavaa...

      kiitoksia paljon etukäteen!!!!

      Kouvolassa E39 termarin (ei EGR) vaihto töineen ja ilmauksineen 160 € merkkiliikkeessä - ei paha kun osan hinta on puolet tuosta.

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        1.
        Kuvaton ohje pumpun vaihtoon: KLIK
        Reilu pari vuotta sitten paikallisessa merkkiliikkeessä vesipumppu+termari+tiiviste kustansivat muistaakseni 160€. Osat vaihdoin itse.

        2.
        olet varmaan tehostajan öljymäärän tarkistanut?

        3.
        itse olen vaihtanut n. 200tkm välein

        4.
        -

        5.
        Benkara-auto Tampereella: huolto I: 230€, huolto II: 430€
        e61 535d

        Comment

        • aragon
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 54
          • Lohja

          #5
          ohjeista

          kiitokset. tehostajan öljymäärä on ok. huoltojen sisältöjä viel kaipaisin,jos koltain löytyis....
          ARAGON
          E61 530d M
          E39 523i

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            1. Tuossa jonkunlaista kuvitusta termarin vaihdosta ja vesipumppu irtoaa varmasti, jos on tuonne asti päässyt. KLIK

            2. Perinteinen tehostaja vai Servotronic (nopeuden mukaan säätyvä)?

            3. Hihnoille ei ole tietääkseni mitään virallista vaihtoväliä, kunnon mukaan. Jos vesipumpun vaihtaa, niin ehdottomasti tuossa samalla vaivalla uudet hihnat. Samalla tarkistaa, että ohjain- ja kiristinrullat pyörivät ilman kahinoita.

            4.
            Öljyhuolto:
            * Öljyt + suodatin
            * Raitisilmasuodatin

            Inspection I:
            Sama kuin öljyhuolto ja lisäksi hieman laajemmin kuluvien osien tarkistusta. Tämä kuuluu tietysti jokaisella DIY-kaverilla joka tapauksessa ohjelmaan.

            Inspection II:
            *Öljyhuolto +
            *Ilmansuodatin
            *PA-suodatin
            Järkeä suodattimien vaihtovälissä voi toki käyttää riippuen auton käyttöolosuhteista.

            Aikaperustaisesti vaihdetaan jarrunesteet 2 v. ja jäähdytysnesteet 4 v. välein.

            Virallisessa huolto-ohjelmassakin mainittu vähintään joka syksy suoritettava toimenpide on raitisilmasuodattimien koteloiden alapuolisen lokeron puhdistus esim. paineilmalla ja samoin raitisilmalokeron vedentyhjennysreitit lokarin sisään.

            Huohottimen öljynerotin kannattaa vaihdattaa uuteen malliin (Nr 15).
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • aragon
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 54
              • Lohja

              #7
              2. Perinteinen tehostaja vai Servotronic (nopeuden mukaan säätyvä)?


              Servotronic, juurikin tehottomuus ilmenee hitailla nopeuksilla, esim. parkkipaikoilla. Silloinhan tehostuksen pitäis olla tehokkaimmillaan. kovemmalla kyydillä ohjaus/tehostus tuntuu normaalilta. ainakin osittain tehostaja toimii; kokelin auto sammutettuna ja silloin oli pirun jäykkä, niinkuin pitikin. voiko toi servotronic jymähtää, sillai et tehostaa vähän vaan, tai onko siin joku osa joka tunnistaa nopeuden ja et nyt sit ei toimis....
              ARAGON
              E61 530d M
              E39 523i

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #8
                Originally posted by aragon View Post
                2. Perinteinen tehostaja vai Servotronic (nopeuden mukaan säätyvä)?


                Servotronic, juurikin tehottomuus ilmenee hitailla nopeuksilla, esim. parkkipaikoilla. Silloinhan tehostuksen pitäis olla tehokkaimmillaan. kovemmalla kyydillä ohjaus/tehostus tuntuu normaalilta. ainakin osittain tehostaja toimii; kokelin auto sammutettuna ja silloin oli pirun jäykkä, niinkuin pitikin. voiko toi servotronic jymähtää, sillai et tehostaa vähän vaan, tai onko siin joku osa joka tunnistaa nopeuden ja et nyt sit ei toimis....
                Kuskinpuolen takapyörän ABS anturista tulee nopeussignaali servotronicille, jos siinä on vikaa, niin yleensä ainakin asc/dsc valo syttyy. Kannattaa katsoa myös että pistoke (numero 5) on kunnolla kiinni, eikä hapettunut ym. http://bmwfans.info/original/E39/Lim...2/ill-32_1176/
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by aragon View Post
                  Servotronic, juurikin tehottomuus ilmenee hitailla nopeuksilla, esim. parkkipaikoilla. Silloinhan tehostuksen pitäis olla tehokkaimmillaan. kovemmalla kyydillä ohjaus/tehostus tuntuu normaalilta. ainakin osittain tehostaja toimii; kokelin auto sammutettuna ja silloin oli pirun jäykkä, niinkuin pitikin. voiko toi servotronic jymähtää, sillai et tehostaa vähän vaan, tai onko siin joku osa joka tunnistaa nopeuden ja et nyt sit ei toimis....
                  Juuri tätä mahdollisuutta hain, eli jostain syystä toimii jatkuvasti samalla tehostuksella, kuin maantienopeuksilla. Pikku pyörityksessä tuntuu varmasti jäykältä normaaliin tehostukseen verrattuna. Servotronicin ongelmista ei kylläkään ole omakohtaisia kokemuksia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • aragon
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 54
                    • Lohja

                    #10
                    kiitoksia neuvoista, täytyy toi 5 pistoke tarkastaa kun on mahis saada auto sisätiloihin ja ylös. oireet on just niinkuin clavurion aavisteli. onneks on pääsääntöisesti maantieajoa ja käsivarretkin sentään vähän spagettia paksummat ilmoittelen kun saan katteltua....
                    ARAGON
                    E61 530d M
                    E39 523i

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Servotroniceissa on ollut juuri noissa vuosimalleissa (9/98-9/00) paljonkin ongelmia, juuri sellaisia että välillä toimii ja välillä ei, usein sammuttamisen jälkeen toimii normaalisti mikäli ei vikamuisti ole jo täynnä(vika ilmennyt yli 30krt) ja servotronic jo hätämoodissa.

                      Ongelma on johtunut abs boksista jonka nopustieto katkeilee, näkyy vikakoodeissa muistaakseni "speedometer signal interrupted" tai jotain sinne päin. eli käytännössä uutta boksia tilalle vaan.
                      Last edited by Rahu; 07-02-2009, 10:23.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • aragon
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 54
                        • Lohja

                        #12
                        ei hälytä asc/dsc ja abs toimii normaalisti. ei oo kyllä ollu viel piuhan päässä. konsultaatiopuhelu elektromekalle: tod.näk. se pistoke nro.5 ja siellä kuulemma onnistuu myös abs boksin korjaus jos tarvetta. katotaan kun saadaan tarkemmin tutkittua....
                        ARAGON
                        E61 530d M
                        E39 523i

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Jos vika on tuossa pistoke 5:ssa niin melkein voisin tarjota kahvit kaikille tänne kirjottaneille
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Täällä kompataan kiivaasti 525TDS Touring:n vastausta, eli liittimen kontaktihäiriötä. Ps. onko kahvitarjous voimassa myös jälkiviisaille
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Snow Dog
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 185
                              • Raisio

                              #15
                              Originally posted by aragon View Post
                              ei hälytä asc/dsc ja abs toimii normaalisti. ei oo kyllä ollu viel piuhan päässä. konsultaatiopuhelu elektromekalle: tod.näk. se pistoke nro.5 ja siellä kuulemma onnistuu myös abs boksin korjaus jos tarvetta. katotaan kun saadaan tarkemmin tutkittua....
                              Mulla on ollut sellainen käsitys, että tuossa

                              osa 2 (repair kit) on yksi todennäköinen ratkaisu. On vaan suht kallis ainakin kotimaan tiskillä, siksi olen itse tyytynyt kuittaamaan vikamuistin n.kerran vuodessa.
                              Mutta jos sulla vika löytyy boksista ja mainitsemasi elektromeka saa sen korjattua edullisesti, niin voitko laittaa infoa?
                              F01 740d -11
                              F11 530d -13
                              E93 325 -07
                              ex: E38 730d -00
                              ex: E39 523AT -97
                              ex: E39 530dAT -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎