Ongelma alkoi vitosen kytkeytymisellä jysähtämällä. Sit jysähti vähän kovemmin ja syttyi varaohjelma varoitus. Pysähdyin ja sit ei toiminut pakki enää ja neutralillakin veti eteenpäin. Mikähän voisi mahdollisesti olla? :(
Nimimerkki PAK63:lla oli samanlaista probleemaa, merkkihuollolla oli sormi suussa ja lopulta vaihtoivat koko laatikon. Ongelma oli vain pelkkä vitosen kova jysähtäminen. Hätäohjelma ei astunut peliin.
Ongelma kuitenkaan on suoranaisesti lähtöisin pakoista?
Joku mikä saa aikaan sen että aina on eteenpäinajovaihde (yhdys sana hirviö ) päällä. Joissain on ollu silleen että on kitkalevyt hitsautuneet kiinni ja vapaata ei ole.
No itse asiassa ei näitä 530:sen laatikkomurheita niin kovin paljoa ole, eikä varsinkaan takuuajan ulkopuolella. Fransmannien tekeleitä kun ovat niin kai ne ongelmalaatikot ovat enemmän yksilövikaisia(mitä lie "unohtunut" vetää momenttiin?). Perusjutut kun ovat tässä askissa kyllä muuten kunnossa.
Ongelma alkoi vitosen kytkeytymisellä jysähtämällä. Sit jysähti vähän kovemmin ja syttyi varaohjelma varoitus. Pysähdyin ja sit ei toiminut pakki enää ja neutralillakin veti eteenpäin. Mikähän voisi mahdollisesti olla? :(
Vakio vai lastutettu ?
Oli tuossa joku aika sitten lainassa n. 300 000km ajettu taksi, johon ei oltu tehty minkäänlaista vaihteistoremonttia. Kuitenkin huomasin, että nopean kiihdytyksen jälkeen kun löysäsi, isompi vaihde meni vähän rajusti sisään (tuntui selvä nytkäys), mutta ei kuitenkaan mitenkään kolahtanut. Tuokin tuntui silloin tällöin, eikä koskaan normi ajossa. Ohjelma oli kyllä tottunut vaihtamaan nopeasti, koska ollut autoliikkeessä kovassa ajossa...
Nyt mittarissa 220 000km. Tuttu arveli et jokin tiiviste on pettänyt sisältä ja sen myötä paineet ei nouse kunnolla. Ei ole lastutettu. Alkoi ihan yhtäkkiä vika. Mutta epäilen kyllä et ei ole sähköistä kiinni.
Comment