Iloisia uutisia
Nyt noin reilu viikko sitten Webasto ja kake saatiin vihdoin ja viimein toimimaan merkkihuollon toimesta! Nyt siis auto ja kone lämpenee kuten pitääkin joko kellolla bordmonitorin kautta tai sitten kakella. Voi tätä riemua... Harmi vaan, että ilmat alkavat olla sen verran lämpimät, ettei Webastoa aamuisinkaan juuri tarvitse. No, onpahan kunnossa syksyä ja talvea varten.
Lyhesti seuraavaa on siis tehty:
1. Koodaus merkkihuollossa, ei tuottanut tulosta (laite toimi osittain, siis vain kellolla eikä lämittänyt sisätiloja)
Tämän jälkeen tein reklamaation itse Webasto-varaosasta (uusi, ostettu merkkihuollosta).
2. Merkkihuolto tutki autoa, ja havaitsi, että Webasto-yksikön liiittimissä hapettumia, samoin johtosarjoissa => nämä uusittiin varaosatakuuseen ja asennettiin adapterikaapeli (tämä puuttui aiemmin?) ja koodaus tehtiin laitteelle => nyt Webasto ei toiminut edes bordmonitorin kautta, sai käyntiin ainoastaan testerillä
3. Auto jälleen merkkihuoltoon. Kaukosäätimen vastaanotinyksikön (jossain takapenkin alla) liittimet olivat hapettuneet ja ne puhdistettiin. Tämä ei kuitenkaan yksinään auttanut kake-ongelmaan. Lisäksi oli havaittu IHKA:aan (ilmastoinnin ohjausyksikköön) liittyen vikakoodi tai -koodeja. Tilalle vaihdettiin kokeeksi uusi yksikkö, ja tällä homma lähti toimimaan vihdoin viimein. Vaikea sanoa, oliko vanhassa IHKA:ssa jotain varsinaista vikaa, mutta sillä ei joka tapauksessa saatu toimimaan tätä uutta Webastoa. Päädyin siis ottamaan tuon uuden IHKA-osan, vaikka se melko kalliiksi tulikin.
Kaiken kaikkiaan siis hyvin päättyi tämä juttu, omaa aikaa ja vaivaa meni enemmän kuin uskaltaa ajatella kun piti juosta tuolla huollossa useita kertoja, mutta rahallisesti selvisin vain tuolla uuden IHKA:n hinnalla (sekin reilusti alennettu), koska työt menivät huollon takuun piikkiin. Varsin asiallista toimintaa.
Kiitokset kaikille, jotka täällä tarjosivat apua. Tämä tapaus oli niin monimutkainen ja usean tekijän summa, etti se ihan helpolla ratkennut.

Lyhesti seuraavaa on siis tehty:
1. Koodaus merkkihuollossa, ei tuottanut tulosta (laite toimi osittain, siis vain kellolla eikä lämittänyt sisätiloja)
Tämän jälkeen tein reklamaation itse Webasto-varaosasta (uusi, ostettu merkkihuollosta).
2. Merkkihuolto tutki autoa, ja havaitsi, että Webasto-yksikön liiittimissä hapettumia, samoin johtosarjoissa => nämä uusittiin varaosatakuuseen ja asennettiin adapterikaapeli (tämä puuttui aiemmin?) ja koodaus tehtiin laitteelle => nyt Webasto ei toiminut edes bordmonitorin kautta, sai käyntiin ainoastaan testerillä
3. Auto jälleen merkkihuoltoon. Kaukosäätimen vastaanotinyksikön (jossain takapenkin alla) liittimet olivat hapettuneet ja ne puhdistettiin. Tämä ei kuitenkaan yksinään auttanut kake-ongelmaan. Lisäksi oli havaittu IHKA:aan (ilmastoinnin ohjausyksikköön) liittyen vikakoodi tai -koodeja. Tilalle vaihdettiin kokeeksi uusi yksikkö, ja tällä homma lähti toimimaan vihdoin viimein. Vaikea sanoa, oliko vanhassa IHKA:ssa jotain varsinaista vikaa, mutta sillä ei joka tapauksessa saatu toimimaan tätä uutta Webastoa. Päädyin siis ottamaan tuon uuden IHKA-osan, vaikka se melko kalliiksi tulikin.
Kaiken kaikkiaan siis hyvin päättyi tämä juttu, omaa aikaa ja vaivaa meni enemmän kuin uskaltaa ajatella kun piti juosta tuolla huollossa useita kertoja, mutta rahallisesti selvisin vain tuolla uuden IHKA:n hinnalla (sekin reilusti alennettu), koska työt menivät huollon takuun piikkiin. Varsin asiallista toimintaa.
Kiitokset kaikille, jotka täällä tarjosivat apua. Tämä tapaus oli niin monimutkainen ja usean tekijän summa, etti se ihan helpolla ratkennut.
Comment