Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds lämmöt ylös/tehot alas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • merikarhu
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 17
    • Helsinki

    #16
    Kansi on vaihdettu, hiottu ja koeponnistettu. Ilmaukset suoritettu asianmukaisin keinoin ja silti kerää painetta järjestelmään aika pirusti.

    Onko ideoita?

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 924
      • Sotkamo--Oulu

      #17
      En jaksanu ihan koko ketjua tarkkaan läpi lukea, mutta onko paissarin korkki vaihdettu uuteen?
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • merikarhu
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 17
        • Helsinki

        #18
        Paisarinkorkissa ei ole vikaa. Sen verran kovasti työntää ilmakuplia paisariin, että selkeä vuoto on jossain.

        Kansi on taas irti. Uus tiivistesarja näyttää olevan ok. 2 ja 3 sylinterit ovat hieman puhtaammat kuin muut. Näiden kohdalta edelinen kansi oli halki.

        Tosiaan uusi kansi kesti koeponnistukset hyvin ja se vielä hiottiin sen päätteeksi. Joten kaiken piti olla asentamisen jälkeen selvää...mutta....

        Voisiko olla ettei ponnistus antanut tarpeeksi kovaa painetta ja mahdolliset piilossa olevat kannen halkeamat olisivat täten jäänneet huomaamatta?


        Vai mitä voisi olla, entä sylinterit, saattaako niissä olla jotain halkeamaa niin ettei niitä havaitse silmämääräisesti?

        Nimim.Kohta hyvä auto myynnissä purkuun tai laittoon

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #19
          Varmaankin muistettu jälkikiristää kansi? ilmaustohon koneeseen ei ole mikään ihmeellinen toimenpide, lämmöt hytistä täysille puhallin 3 nopeudelle ja antaa koneen käydä niin kauan että alavesiletku on kunnolla kuuma.
          paineen keräys taas voi johtua tukoksesta jäähdytys nesteen kierrossa.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • merikarhu
            Newbiemmer
            • Feb 2009
            • 17
            • Helsinki

            #20
            On kiristetty ja ilmauksen jälkeen puhalsi ohjaamon saunan lämptiloihin.

            Jostain se päästää painetta mutta mistä? Onko mahdollista että sylinteriputkissa olisi jotain vuotoa? Kansi oli kuitenkin koeponnistuksessa ok.

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              #21
              Jos vika on sylinteriputkessa niin on kyllä tosi harvinaista. En oo koskaan kuullu että Bemarissa ois lohkossa vika tommosilla oireilla(tai sitten ei vaan muista). Jostain muista merkeistä kyllä joskus kuullu lohko halenneen ilman mitään jäädytyksiä.
              Mutta mutta. Alkoiko kuplien tulo heti kun pisti käymään vai vasta koneen kunnolla lämmettyä? Ihmeelliseltä tuo vika alkaa joka tapauksessa vaikuttaa.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Rammari77
                Newbiemmer
                • Apr 2009
                • 4
                • Vantaa

                #22
                Paljonko kansiremppa kustansi ja missä teetit? Jostain kattelin että saksasta sais uuden kannen venttiileineen päivineen reilu 1k€. Ja jos tohon remppaan lähtee niin kandee vaihella varmaan kaikki jakopään ketjut, kiristimet ja rattaat. On nimittäin tulossa taloon toinen tds jolla rullattu reilu 400 tkm ja jotakuinkin kaikki muu on jo autoon tehty muttei kansiremppaa joten siihen olis tarkotus alkaa varautumaan.

                Onko sitten järkee lähtee tollasta remppaamaan vaiko ostaa jostain 200 tkm ajettu vaihtomylly. Tiedä sit taas kauanko se sitten kestää...

                Vinkkejä pajoista ja paikoista joista edullisempia osia yms.

                Comment

                • merikarhu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 17
                  • Helsinki

                  #23
                  Rammarille vastattu privana.

                  Mutta takaisin omaan ongelmapesäkkeeseen. Kansi ponnistettiin vielä uudelleen. Ja siinä kaikki on tosiaankin ok.

                  *Sylinteriputkissa ei näy mitään poikkeavaa. Onko mahdollista, että siellä on joku erittäin pieni reikä?
                  * Entäpä lohkon pinnan epätasaisuus/kierous. Voiko sitä havaita millään?

                  Seuraavaksi kone yritetään paineistaa paineilmalla. Josko vuoto havaittaisiin sitä kautta.

                  On kyllä ihme juttu ettei vika paikannu sitten niin millään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎