E39 525Tds tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaGaR
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 143
    • Vesilahti

    E39 525Tds tehot hukassa

    Tälläinen kapistus tuli taloon ja heti on ongelmia =) Auto on 2/97 525Tds manuaali.

    Autossa ei ole tehoja alle 2800-3000 kierroksen, mutta sitten lähtee vetämään "normaalisti". Ei sillä, että auto mikään raketti olisi muutenkaan, mutta eipä oikeen pääse alle 2000 kierroksella liittymistä liikenteen sekaan. Carsoft ei antanut vikakoodeja, eli olisiko vika mekaaninen?

    Ideoita ja ehdotuksia kuunnellaan...
    Kiittää ja kumartaa
    º¿º
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Puhuin läpiä päähäni.
    Last edited by peltone; 24-02-2009, 14:38.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Asentoanturi...? Luitko edes mistä autosta oli kyse?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8094
        • Willähde

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Asentoanturi...? Luitko edes mistä autosta oli kyse?
        Luin E39 ja tehot hukassa..

        Pyydän anteeksi jos/kun puhuin läpiä päähäni. Tässä kohtaa voisit valaista TDS-koneen tekniikasta meille tyhmemmille.
        Last edited by peltone; 24-02-2009, 14:38.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1062
          • Hämeenlinna

          #5
          Voisi vaikuttaa ahtopainetunnistimen vialta, tai sitten neulan liiketunnistimen suuttimessa. Mahdollista toki myös orastava pumppu vika ettei ole syöttö aivan kohdillaan, miten käy esim, tyhjäkäyntiä/ kierroksilla?
          Sekä tietysti pumpun ajoitus on yksi merkittävä tekijä...
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Tyhjäkäyntiä käy tasaisesti, joten sen perusteella ajoitusasiat voisi mielestäni sulkea pois.

            Syöttö leikkantuu alle tuon 3000rpm paikkeilla olevan rajan, eli kolmosella esim. polkimen asennosta riippumatta kulutusmittari jää about puoliväliin. Yli tuon maagisen rajan vetää ihan hyvällä voimalla, ja rajan ylitys tuntuu about samalta kuin turbon spoolaus bensavehkeissä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Tico
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 57

              #7
              Mulla on omassa autossa (E34 -95 TDS) ihan sama vaiva.

              Sen verta ehdin tutkiskella, että omassa naftan paluuletkut suuttimien väliltä on aika heikossa kunnossa. Täytynee vaihtaa ne ensimmäiseksi ja ihmetellä, että loppuuko naftalätäkön tulo auton alle ja onko vaikutusta kulkupuoleen.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                topicin aloittajan tapauksessa ilmamassamittarin signaalia kannattaisi tutkia myöskin...tunnistin suutin pitäisi tehdä koodin/sytyttää vikavalon/starttauttaa pitkään...
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • JaGaR
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 143
                  • Vesilahti

                  #9
                  Hieman lisäinfoa ja taustoja lisää. Pumppu on huollettu edellisen omistajan toimesta about puoli vuotta sitten (kuitit löytyy). Sellainen ominaisuus on kanssa, että tavaraa menee kiitettävästi. Keskikulutus pyörii 9l / 100km ja pääosin maantietä niellään (95%). Illalla katsotaan onko hukkaportti jumissa, että nostaako ahtoja ollenkaan, ja vaihdetaan naftan paluuletkut.
                  Kiittää ja kumartaa
                  º¿º

                  Comment

                  • JaGaR
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 143
                    • Vesilahti

                    #10
                    Vika löytyi maffin ritilän päällä olleesta tuntemattomasta roskasta/paskasta, joka häiritsi maffin toimintaa. Roskat oli vieläpä sopivasti anturin "ohjausputken" kohdalla, joten ilma ei virrannut anturin läpi. Perusteellisen imukotelon putsauksen jälkeen, kone toimii selkeästi pirteämmin ja ahdot nousee huomattavasti nopeammin. Ennen ahdot nousi vasta 2500 rpm jälkeen sinne 1.2 bar hujakoille.

                    6. pytyn suuttimen paluuletkun "tulppa" (Nr. 23 http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=13&fg=15 ) oli hapertunut ja halkeillut, joten sieltä löytyi vuoto ja toivottavasti hajun lähde.

                    Vielä hieman askarruttaa tuo korkea kulutus, mutta sitä pitää seurailla tässä ajan kanssa.

                    Kiitoksia kaikille, ketkä vaivautuivat auttamaan =)
                    Kiittää ja kumartaa
                    º¿º

                    Comment

                    Working...
                    X