Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 todella mystinen puhallin ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e39 todella mystinen puhallin ongelma!

    Elikkä tuossa e39 530D touringissa on seuraavanlainen puhallin ongelma.
    Olen tätä monta kuukautta seurannut ennenkuin rohkenin tänne kirjoittaa, koska juttu kuulostaa varmasti siltä, että olisin mielentilatutkimuksen tarpeessa

    Nimittäin kun auto seisoo noin 17-18tuntia tai kauemmin niin puhallin ei lähde pyörimään kun auton käynnistää. Jos taas seisoo vaikkapa 15 tuntia, ei koskaan mitään ongelmaa.
    Tämä kuulostaa varmasti hullulta mutta olen tuota seuraillut useamman kuukauden ja asia vaan on noin
    Esim. sunnuntai päivisin puhallin on aina mykkänä kun auto seisoo pidempää, eli sillä ei lähdetä aamulla yhdeksän aikaan töihin...

    Mistähän tuommostaki vois lähteä hakemaan :think
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Garret2260
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 22

    #2
    mikäli auto on pitempää seisoksissa niin minkä jälkeen se aina lähtee pyörimään?
    e30 facelift m50b25tic M-tech2 incl. e36 coupe puolinahkasport sisusta, lukkoperä, tehostettu ohjaus, abs, sähkölasit, konin säädettävää, kauko-ohjattu keskuslukitus+hälytin

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Originally posted by Garret2260 View Post
      mikäli auto on pitempää seisoksissa niin minkä jälkeen se aina lähtee pyörimään?
      Joskus voi olla pari päivää mykkänä, joskus lähtee pyörimään muutaman kilometrin ajon jälkeen
      Ja tosiaan toista siiliä on kokeiltu, ei vaikutusta paitsi että poltti sen toisen siilin sitten kun lähti seuraavan kerran pyörimään

      Se on aina jokotai. Jos seisoo tuon maagisen 17-18tunnin rajan yli niin se on sen jälkeen aina mykkänä, ja lyhyemmän seisomisen jälkeen ei koskaan
      Last edited by Jube; 03-03-2009, 11:34.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Garret2260
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 22

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Joskus voi olla pari päivää mykkänä, joskus lähtee pyörimään muutaman kilometrin ajon jälkeen
        Ja tosiaan toista siiliä on kokeiltu, ei vaikutusta paitsi että poltti sen toisen siilin sitten kun lähti seuraavan kerran pyörimään

        Se on aina jokotai. Jos seisoo tuon maagisen 17-18tunnin rajan yli niin se on sen jälkeen aina mykkänä, ja lyhyemmän seisomisen jälkeen ei koskaan
        et ole sattunu kokeilemaan toisella lämmönsäätöpaneelilla? edit: varsinkin jos automaatti-ilmastointi paneeli kyseessä niin on joskus ollut tiedossa tuollaisia järjettömiä oireita
        e30 facelift m50b25tic M-tech2 incl. e36 coupe puolinahkasport sisusta, lukkoperä, tehostettu ohjaus, abs, sähkölasit, konin säädettävää, kauko-ohjattu keskuslukitus+hälytin

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Mulla oli samantapaista omassa 528:ssa, kovemmilla pakkasilla tai kauemmin seisottuaan ei pyörinyt. Siili oli rikki.

          Yleensäkkin, siilistä (puhaltimen etuvastuspaketti) kannattaa aina lähteä liikkeelle, vikaantuu herkästi eikä ole kallis/vaikea vaihtaa.

          Haulla aiheesta PALJON lisää juttua...

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            No se siili ei jokatapauksessa ole rikki, koska kun se tuon ekan kerran teki, ostin uuden, siis ihan uuden siilin jolla ei mitään vaikutusta.
            Paitsi että se siili tosiaan paloi kun puhallin lähti seuraavan kerran pyörimään, jotta se kokeilu makso sen vajavan 80€

            Lämmönsäätöpaneeleita en ole vaihdellut kun ei ole toista millä kokeilla. Autossa on manuaali-ilmastointi...

            Voihan se vika tietty olla itse puhaltimessakin. Esim. loppuunkuluneissa hiilissä joista toinen menee joskus "vinoon", eikä ota kontaktia
            Tiedäppä näistä sitten...

            Ei vaan houkuttele alkaa kokeilumielessä vaihtamaan sitä itse puhaltimen moottoria
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #7
              Mä vaihdoin noin kk sitten omaani tuon puhaltimen. Mulla oireili niin että puhallin lähti pyörimään miten sitä huvitti, joskus ei lähtenyt kylmänä ja joskus ei kuumana, aika usein kuitenkin lähti kesken ajon jos ei ollut lähtenyt startissa. Koskaan se ei sammunut lennosta. Testasin myös toiminnan uudella siilillä - ei vaikuttanut mitään.

              Vanhassa puhaltimessa oli kollektori kokolailla finaalissa, mutta hiilissä oli vielä "pintaa". Kilometrejä vaihdossa ~505tkm.
              e61 535d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎