Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA HYYTY JA JÄI SIIHE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

    E39 540iA HYYTY JA JÄI SIIHE

    Noni elikkäs kyseessä on 98 540iA. Tänään kun lähdin töistä kotio,lähti auto nätisti työpaikalta käyntiin ja kävin muutaman minuutin.Nooh sitte lähdin ajelee töistä kotii,ajelin siinä 80km/h cruisella,ja eiköhä se siittä sitte hyytyny pikatien kylkeen.

    Bensa ei loppunu,kaadettii varmuuden välttämisek 25litraa vielä tankkiiki,startti lähtee pyörii ja vaikka kuin paljon ja kuin kauan koittaa startata ni ei sitte millää mihinkää mitää reaktioo. Ja ihan suoraan ajosta hyyty,eikä vastannu kaasuun enää..?!?

    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1037
    • Nurmijärvi

    #2
    Exässä katallysaattorien tukkeutuessa oli havaittavissa samanmoista. Tää on ihan 100% arvailua, mutta jos putkistosta on jotain kolinoita/rahinoita aikaisemmin kuulunut...
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      #3
      Oisko bensa-pumppu korkannut?!
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Paikkakunta esiin niin joku saattaa auttaa ihan livenäkin!!
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9999
          • KVLA

          #5
          Arvaillaan lisää:

          Mulla tipahti taannoin oma 540:n samalla tavalla.Oli irronnut bensapumpun johto tankissa olevasta liittimestä .Tai oikeammin mennyt poikki liittimen juuresta.Tuskin sama vika sinulla.

          Vikakoodien lukaisulla olisi hyvä aloittaa,jos sattuisi olemaan jokin anturivika tms.Bensapuolen vikoja "testerikään" ei ilmoita.

          Koita kuitenkin polttoaineen jakotukissa olevasta venttiilistä,että onko linjassa bensapaineita.Jos ei,niin vikaa voi etsiä sulakkeista,releestä,pumpusta (tai jopa tuosta johtoliitoksestakin).Onhan polttoaineen suodatin edes joskus vaihdettu?

          Paukauta tankin pohjaan kunnolla muutaman kerran.Saattaa lähteä pumppu pyörimään,jos siinä on vikaa.Jos tällä käynnistyy,niin pumppu kiireellä vaihtoon.
          Last edited by Heguli 31; 03-03-2009, 18:54.

          Comment

          • Joueri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 103
            • Ulvila

            #6
            kiitoksi näistä,pitääpä koittaa katsella paikallisen kaupan pihassa ku hinattiin se siihen ja porissa muuten levis tuo auto..

            Nyt kun viimeksi koitin startata ni hiukan yskäsee,mutta ei käynnisty ja startti jatkaa vaan pyörimistä
            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Koodit lukemalla ei tarvisi arvailla.. Että ehkä joku asentotunnistin.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Suksipoika
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 80
                • sjk

                #8
                itsellä ollut nyt kolmessa autossa bensa/siirtopumppu paskana. ihan ajosta sammunut kun alle puoli tankkia ollut löpöä. bensassa ei ilmottanut mitään eikä vastannut mitenkään kaasuun, mutta nafta vähän ryki ensin ja sit hyyty. bensassa taas hetken seisomisen jälkeen lähti muutamaksi sekunniksi aina käyntiin.. elikkä takapenkin alla oleva pumppu paskana, veikkaisin.

                ota takapenkki irti ja avaa se lokero ja laita virrat päälle niin pitäisi kuulua surinaa, jos ei kuulu niin paukuta siihen vähän jollain, tai sit se on korkannut lopullisesti.
                Muutama bmw ollut

                Comment

                • Joueri
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 103
                  • Ulvila

                  #9
                  Kauheen kiva taas :think syksyllä siitä hajos vasemmalta puolelta tankista polttoaine anturi,eikä lähteny käyntiin,vaikka kuinka koitti sahata,hinaus autolla vietiin BMW-merkki korjaamoolle,84€ osa, työt reilu 100 € ja sitte vielä se vikakoodien luku, reilut 200€ makso se pieni anturin vaihto tankkiin
                  Tarttee vissiin selvitellä missä muualla tosta sais luettuu vikakoodit Rinta-Joupilla.
                  Mitäs ne muuten on ku siellä takapenkin alla,vasemmalla- ja oikealla puolella molemmissa on semmoset mustat mötit mistä lähtee molemmista johdot jonneki? Polttoaine pumppua ja jotakin muuta vissii...?
                  E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                  Comment

                  • Polar
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2045
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Joueri View Post
                    Kauheen kiva taas :think syksyllä siitä hajos vasemmalta puolelta tankista polttoaine anturi,eikä lähteny käyntiin,vaikka kuinka koitti sahata,hinaus autolla vietiin BMW-merkki korjaamoolle,84€ osa, työt reilu 100 € ja sitte vielä se vikakoodien luku, reilut 200€ makso se pieni anturin vaihto tankkiin
                    Tarttee vissiin selvitellä missä muualla tosta sais luettuu vikakoodit Rinta-Joupilla.
                    Mitäs ne muuten on ku siellä takapenkin alla,vasemmalla- ja oikealla puolella molemmissa on semmoset mustat mötit mistä lähtee molemmista johdot jonneki? Polttoaine pumppua ja jotakin muuta vissii...?
                    Toisella puolella anturi ja toisella puolella pumppu+anturi.
                    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                    - You gotta pay to play -

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9999
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Joueri View Post
                      .Mitäs ne muuten on ku siellä takapenkin alla,vasemmalla- ja oikealla puolella molemmissa on semmoset mustat mötit mistä lähtee molemmista johdot jonneki? Polttoaine pumppua ja jotakin muuta vissii...?
                      Vasemmalla pelkkä anturi.Oikealla anturi ja pumppu."Systeemiin" oli muistaakseni kaksi sulaketta.Toinen hanskalokerossa ja toinen releboksissa takakontissa oikealla sivulla.

                      Comment

                      • patu
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 542
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Arvaillaan lisää:

                        Mulla tipahti taannoin oma 540:n samalla tavalla.Oli irronnut bensapumpun johto tankissa olevasta liittimestä .Tai oikeammin mennyt poikki liittimen juuresta.Tuskin sama vika sinulla.
                        Minulla teki juuri samoin, kone kuoli ilman varoitusta kesken ajon ja syy oli katkennut bensapumpun johto. Ekalla kerralla johto juotettiin, seuraavana päivänä katkesi uudestaan. Vaihdettiin bensapumppu ja muutaman kuukauden päästä katkesi toinen johto. Tuntuu nämä bensapumpulle menevät johdot olla aika herkkiä

                        Ja auto oli siis '98 540iA touring
                        BMW F30 330e LCI
                        Buick Riviera 455cid -71


                        Volvo V70 mk III - Ex
                        Jaguar F-Pace - Ex
                        Camaro 3gen - Ex
                        Subaru Levorg - Ex
                        Volvo V60 - Ex
                        Porsche 924 - Ex
                        BMW 1502 -76 - Ex
                        The Best or Something - Ex
                        BMW e39 540iA touring - Ex
                        BMW e34 525iA touring - Ex
                        BMW e34 520i -Ex
                        etc.....

                        Comment

                        • Joueri
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 103
                          • Ulvila

                          #13
                          jahhajahha,mistä ne johdot oli menny poikki.Että osais hiukan ite katella niitä?
                          E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9999
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Joueri View Post
                            jahhajahha,mistä ne johdot oli menny poikki.Että osais hiukan ite katella niitä?
                            Minulta ainakin oli mennyt poikki tuosta johtoliitoksen/pistokkeen juuresta tankin sisäpulelta siitä oikeapuoleisen luukun alta.Siis sieltä mistä johdot menee pumpulle.Tarvi oikein tarkasti tutkia,kun ei hetti huomannut.Mittari kuitenkin ilmoitti,ettei sähkö kulje pumpulle asti.Eli liitin num.8 kohdilta kannen alpuolelta.http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15

                            Tuo kierteellä oleva "kiinnitysmutteri" (4) voi olla tiukallakin,kun pureutuu kiinni kuivaan tiivistekumiin.

                            Eikö pumppu pyöri?Onhan sulakkeet tsekattu?Mittaa ensin tuleeko tuohon pistokkeeseen virtaa ennen purkamista.Jos siihen asti tulee sähköt,niin vika voi olla johdoissa tai itse pumpussa.
                            Last edited by Heguli 31; 04-03-2009, 21:01.

                            Comment

                            • Joueri
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 103
                              • Ulvila

                              #15
                              Noni,nyt kävin sitä tutkimas,kaikki johdot on ehjiä,mikään sulake ei oo palanu
                              Mitäs sitte?
                              E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎