Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 huollot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E39 huollot

    En hakua käyttämällä löytänyt eli tehdään uus topic.

    Huollot varmaan menee e39:kin samalla tavalla kuin vanhemmissa eli oil service->inspection 1->oil service->inspection 2.

    Sigun autoon on tehty inspection 2 126000 kilometrin kohdalla ja sen jälkeen on kaksi kertaa vaihdettu öljyt kymppitonnin välein. Huoltovalon edellinen omistaja on nollannut aina öljyjä vaihtaessa eli se on sotkenut hieman huoltojen seuraamista. Autossa on tällä hetkellä lasissa 153000 ja edellisestä öljyjen vaihdosta alkaa olla kulunut se 10 tkm. Mikä huolto olisi seuraavaksi tehtävä? Ja mikä noin suurin piirtein on huoltojen väli?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • Erh4be
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 341
    • Helsinki

    #2
    Kuhan vaihtelet vaan öljyjä riittävän usein niin se riittää. Sitten tietenkin muutakin osaa sitä mukaa kuin hajoaa...Huolto-ohjelmissa nyt lukee mitä lukee, pelkkää rahastusta liikkeitä varten
    E90 325i M-Sport -06
    --------------------------
    Ex: E36 325i Coupe -94
    Ex: E39 523i -98

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      En hakua käyttämällä löytänyt eli tehdään uus topic.

      Huollot varmaan menee e39:kin samalla tavalla kuin vanhemmissa eli oil service->inspection 1->oil service->inspection 2...
      Kyllä varmaan haullakin löytyy mutta...
      Noin ne huollot menee. Huoltoväli on tuon ikäisessä noin 15 tkm polttoainekulutuksesta riippuen, itsellä ollut seka-ajossa jonkun verran yli 15 tkm. "Kellovalo" syttyy kahden vuoden välein ilmoittamaan jarrunesteen vaihdosta. Jos nyt on ajettu 27 tkm inspection 2:n jälkeen, oli välissä oil service ja seuraavana vuorossa inspection 1.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by Erh4be View Post
        Kuhan vaihtelet vaan öljyjä riittävän usein niin se riittää. Sitten tietenkin muutakin osaa sitä mukaa kuin hajoaa...Huolto-ohjelmissa nyt lukee mitä lukee, pelkkää rahastusta liikkeitä varten
        Osaltahan toi on totta, mutta itse taas oppinut että halvempi huoltaa kuin korjata. Sitä paitsi, kun huoltokirja on tähänkin asti pilkuntarkka niin saa se olla tästä eteenpäinkin.

        Originally posted by Kentsu View Post
        Kyllä varmaan haullakin löytyy mutta...
        Noin ne huollot menee. Huoltoväli on tuon ikäisessä noin 15 tkm polttoainekulutuksesta riippuen, itsellä ollut seka-ajossa jonkun verran yli 15 tkm. "Kellovalo" syttyy kahden vuoden välein ilmoittamaan jarrunesteen vaihdosta. Jos nyt on ajettu 27 tkm inspection 2:n jälkeen, oli välissä oil service ja seuraavana vuorossa inspection 1.
        Kiitos vastauksesta! Pitää siis insp 1:stä varailla.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • T.P.
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 9
          • Oulu

          #5
          Pitäisikö e39:ssä mennä huollot aina tässä järjestyksessä:
          oil service->inspection 1->oil service->inspection 2

          Auto on 530 da touring m sport vm. 2002. Vajaa vuosi sitten teetin öljyhuollon, kun se oli oli ajotietokoneen mukaan vuorossa, ja nyt ajotietokone on sitä mieltä, että olis taas öljyhuollon vuoro. Vähän ihmettelin, kun huolto-ohjelman ja huoltokirjan mukaan olis inspectionin vuoro. Kilometrejä tuosta edellisestä öljyhuollosta on tullut noin 22 000. Mekaanikko oli muistaakseni nollannut huoltovalon avain/trippimittarin nollaus yhdistelmällä, merkkihuollosta ei ollut kyse. Voiko tuo nollaamistapa vaikuttaa? Tuon jälkeen ei autoon ole tehty muuta erikoista kuin webaston koodaus.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎