Jos joltain löytyy kokemusta asiasta tai viitsivät hiukan tutkia omasta autosta, niin mielellään kuulisin totuuksia. Eli, osanro 25 ja 26 tästä kuvasta kuvaavat stopparikumeja konepellille ja TIS:n mukaan se ja nro 20 (ylemmät stopparikumet) säädetään tiukaksi, jolloin konepelti on pienessä jännityksessä lukkoja vastaan. Ylempien kumien funktion ymmärrän, mutta alempien keulilla olevien tarkoitusta en heti ymmärrä.
Jos ne säädetään tiukaksi, niin joka kerta kun konepelti suljetaan ne painavat konepellin munuiaisten ympärillä olevaa kehystä ulospäin ja täten myös naarmuttavat maalipintaa. Onko E39 omistajilla tuo konepellin etuosa aina jännityksessä? Ihan hyvin se tuntuu muutenkin toimivan, mutta haluaisin tehdä tämän nyt kunnolla.
Jos ne säädetään tiukaksi, niin joka kerta kun konepelti suljetaan ne painavat konepellin munuiaisten ympärillä olevaa kehystä ulospäin ja täten myös naarmuttavat maalipintaa. Onko E39 omistajilla tuo konepellin etuosa aina jännityksessä? Ihan hyvin se tuntuu muutenkin toimivan, mutta haluaisin tehdä tämän nyt kunnolla.
Comment