Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 konepellin säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    E39 konepellin säätö

    Jos joltain löytyy kokemusta asiasta tai viitsivät hiukan tutkia omasta autosta, niin mielellään kuulisin totuuksia. Eli, osanro 25 ja 26 tästä kuvasta kuvaavat stopparikumeja konepellille ja TIS:n mukaan se ja nro 20 (ylemmät stopparikumet) säädetään tiukaksi, jolloin konepelti on pienessä jännityksessä lukkoja vastaan. Ylempien kumien funktion ymmärrän, mutta alempien keulilla olevien tarkoitusta en heti ymmärrä.

    Jos ne säädetään tiukaksi, niin joka kerta kun konepelti suljetaan ne painavat konepellin munuiaisten ympärillä olevaa kehystä ulospäin ja täten myös naarmuttavat maalipintaa. Onko E39 omistajilla tuo konepellin etuosa aina jännityksessä? Ihan hyvin se tuntuu muutenkin toimivan, mutta haluaisin tehdä tämän nyt kunnolla.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Valkman View Post
    Jos joltain löytyy kokemusta asiasta tai viitsivät hiukan tutkia omasta autosta, niin mielellään kuulisin totuuksia. Eli, osanro 25 ja 26 tästä kuvasta kuvaavat stopparikumeja konepellille ja TIS:n mukaan se ja nro 20 (ylemmät stopparikumet) säädetään tiukaksi, jolloin konepelti on pienessä jännityksessä lukkoja vastaan. Ylempien kumien funktion ymmärrän, mutta alempien keulilla olevien tarkoitusta en heti ymmärrä.

    Jos ne säädetään tiukaksi, niin joka kerta kun konepelti suljetaan ne painavat konepellin munuiaisten ympärillä olevaa kehystä ulospäin ja täten myös naarmuttavat maalipintaa. Onko E39 omistajilla tuo konepellin etuosa aina jännityksessä? Ihan hyvin se tuntuu muutenkin toimivan, mutta haluaisin tehdä tämän nyt kunnolla.
    Mun mielestä se on vaan keulan istuvuuden takia, ja nuo alimmaiset lähinnä valojen sopivuuden kannalta, itse säädin nuo silleen että ottaa kiinni ihan pikkasen.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Valkman
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 712
      • Helsinki

      #3
      Näin tiedoksi muille searchin käyttäjille tulevaisuudessa...

      Jos konepeltiä ei säädä etupäästä ollenkaan, niin saattaa käydä siten, että pelti painaa sähköflektin etupuolella olevia ilmanohjaimia siten, että tuuletin laahaa sen kehystä vasten... nyt on hiukan jännitystä päällä ja ei enää ota kiinni. Tuli huomattua tuossa, kun kelit lämpeni ja ilmastointi lähti päälle.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎