E39 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #16
    En ole tarvinnut E39:n venttiileihin koskea mutta meniskö samoilla linjoilla E34:nen kanssa :think
    Tuossa siihen ohjetta http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-inde...ghlight=heater

    ja venttiilithän ovat nuo osa 1 http://bmwfans.info/original/E39/Lim...4/ill-64_0676/

    Tuosta kuvasta päätellen saatais purakaantua samoin kuin tuo E34:nen vastaava. :think
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8094
      • Willähde

      #17
      Originally posted by 540iAV8 View Post
      En ole tarvinnut E39:n venttiileihin koskea mutta meniskö samoilla linjoilla E34:nen kanssa :think
      Tuossa siihen ohjetta http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-inde...ghlight=heater

      ja venttiilithän ovat nuo osa 1 http://bmwfans.info/original/E39/Lim...4/ill-64_0676/

      Tuosta kuvasta päätellen saatais purakaantua samoin kuin tuo E34:nen vastaava. :think
      Ok kiitos vaan. Täytyy laittaa tuokin kohta syyniin. Lahdes ois motonetissä hyllyssä tuota vesipumppua.. Eikä hintakaan ois päätä huimaava.
      Kellään kokemusta? Se sinne taitaa kuitenki mennä.

      Mites toi vesipumppu, kerääkö se oikeesti hajotessaa liikaa painetta kun sitä tuntus olevan aika paljo..?
      Vai onko tuo ehkä risa pumppu hajoittanut myös tuon paisarin korkin?
      Pakko kysellä tyhmiä kun ekoja kertoja näitä hommia tulee tehtyä. Anteeksi vaan niille jotka pitävät näitä asioita itsestäänselvyyksinä.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Motonet pumppu on oem.

        Vesiventtiilit ei aiheuta lämpöjen nousua eikä painetta jäähdyttäjään.

        Vesipumppu on kutakuinkin ainut mahdollisuus.

        Muut hilppeet, esim moniurahihna kun sen joutuu irroittamaan. Myös ilmausruuvi kannattaa vaihtaa, ne kun tuppaa toisinaan katkeamaan. Termari koteloa ei kannata vaihtaa jos sen on vaihtanut lähivuosina.

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8094
          • Willähde

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Motonet pumppu on oem.

          Vesiventtiilit ei aiheuta lämpöjen nousua eikä painetta jäähdyttäjään.

          Vesipumppu on kutakuinkin ainut mahdollisuus.

          Muut hilppeet, esim moniurahihna kun sen joutuu irroittamaan. Myös ilmausruuvi kannattaa vaihtaa, ne kun tuppaa toisinaan katkeamaan. Termari koteloa ei kannata vaihtaa jos sen on vaihtanut lähivuosina.
          Ok kiitos paljon, sen pumpun haen.

          No voihan noita venttiileitä koputella samalla. Kotelo on tosiaa loppukesästä vaihdettu.
          Ja mitähä kettua, noita hihnojakin on joku 10 erilaista.. Ilmausruuvi taitaakin olla sit ihan varaosatiskikamaa..

          Ja edit: löytyykö kuvallisia/muuten erittäin hyviä ohjeita M52 vesipumpun vaihtoon?
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20

            Comment

            • Touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1310
              • Järvenpää

              #21
              Laitetaan nyt omiakin ongelmia tähän samaan topiciin. Itsellä autona E39 528ia touring 10/96.

              Sisälle ei tule lämmintä kuin kierroksilla. Termari ja vesipumppu vaihdettu, ongelma edelleen olemassa. Ilmattu useasti ja hartaudella, ei ratkaisua.

              Omassa on tuo Latent heat accumulator.

              Seuraavaksi mentiin kiertovesipumpun kimppuun, joka löytyy kuljettajan puolelta, sisälokasuojan takaa (osa 12)http://bmwfans.info/original/E39/tou...4/ill-64_0691/ kuvassa. Pumpulle ei tule virtaa = tähän en ratkaisua tiedä, koska liittimiä ränkättyä virta löytyi. No pumppu ei pyöri vieläkään. Pumppu pöydälle ja auki. Ei sieltä paljon tavaraa löytynyt, virtaa suoraan akusta ja muutaman takkuisen kierroksen jälkeen pumppu alkoi pyörimään? Hienoa, kamat kasaan ja lämpöä hyttiin. Tänään auto antoi hienosti lämpöä n. 15km kunnes loppui taas. Ilmeisesti pumpun osto edessä? Ensin täytyy tutkia katoaako virta edelleen satunnaisesti johonkin.

              Hyviä ideoita saa esittää. Näyttääkö testeri tästä mitään vikaa? Tuleeko pumpulle jatkuvasti virtaa, kun autossa virrat tai rest päällä?

              Saatanan patteriautot!!!!
              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8094
                • Willähde

                #22
                Omasta tilanteesta hieman väliaikatietoja..

                Mietittiin hartaasti kahvin äärellä, mikä autossa voisi olla kokemiemme oireiden mukaan.
                Kävimme hakemassa uuden 1,4barin korkin, varmuuden välttämiseksi. Painetta ja ilmaa oli siis kuin muille jakaa.

                Vähän aikaa ilmoja päästeltiin ja lisättiin nestettä ja kokeiltiin ajoa. Vähän matkan päässä lähti lämmöt nousemaan
                mutta laskikin punaisen rrajalta takaisin
                Tällöin ei vieläkään kabiiniin tullut lämmintä.

                Sitten päätettiin että kunnon ilmaus, nokka mäkeen ja nestettä koneeseen.
                Ilmaa tuli paineella aivan törkeästi, ja sitä mukaa kun nestettä saatiin sisään, alkoi sisällä myös puhaltaa lämmintä..

                Loppujen lopuksi, 20min rajut setit kunnon EK-pätkää ja lopputuloksena kuuma kabiini
                ja normilämmössä oleva moottori.

                Eli, mitähän vit? Voiko erittäin vähissä oleva neste + ilmakupla järjestelmässä aiheuttaa tämän?
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by peltone View Post
                  Eli, mitähän vit? Voiko erittäin vähissä oleva neste + ilmakupla järjestelmässä aiheuttaa tämän?
                  Eikö tuo nyt ole kysymättäkin selvää..?
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8094
                    • Willähde

                    #24
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Eikö tuo nyt ole kysymättäkin selvää..?
                    Odotan nyt lähinnä sitä että se on puskenu kaikki vedet tonne pihalle ku aamulla sinne meen.
                    Lähinnä vaan jos jollain on samanmoisia ongelmia ollut. Ja eihän tuo nyt ollu kysymättä selvää kun olis pitäny puolet konehuoneesta vaihtaa
                    Minähän en autoista mitään tiedä ja pyydän anteeksi tyhmiä tyhmiä kysymyksiä itsestäänselvistä asioista
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Josunapalm
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 168
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Itsellänikin on nyt hieman lämpötilaongelmia. Tosin juuri päinvastaisia kuin muuten tässä threadissa. Eli lämmöt nousee toivottoman hitaasti. Ennen työmatkalla (n.15km) lämmöt nousi sinne 100C° paikkeille eli normaaliin, mutta nyt ei nouse kuin maksimissaan 65C°. Saa aika pitkään ajella ennenkuin nousee tuonne normaaliin. Eli en muuta keksi kuin, että termostaatii olisi jumittunut auki. Onko noilla tapana mennä jumiin? Ihmettelen vaan kun vaihdoin sen vasta syyskuussa.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by peltone View Post

                        Eli, mitähän vit? Voiko erittäin vähissä oleva neste + ilmakupla järjestelmässä aiheuttaa tämän?
                        Auto nosti lämpöjä ja hyttiin ei tullut lämmintä, etkä viitsinyt ekaksi nesteitä tarkistaa? Oliko niin kiire foorumille kirjoittamaan?

                        Comment

                        • tyriz
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 13

                          #27
                          Itse kanssa kävin hakemassa uuden paisarin korkin, samalla sain ihan ok vihjeitä tuohon viskon testaamiseen; sanomalehteä vain väliin kun kone lämmin -> jos pysähtyy helposti => sökö visko

                          Noh nyt ei ole päässyt niin pitkää lenkkiä ajamaan ettäkö olisi alkanut kiukuttelemaan joten jatketaan sitten myöhemmin

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8094
                            • Willähde

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Auto nosti lämpöjä ja hyttiin ei tullut lämmintä, etkä viitsinyt ekaksi nesteitä tarkistaa? Oliko niin kiire foorumille kirjoittamaan?
                            No ei nyt ihan noinkaan Huomasin sen olevan lopussa jostain syystä, ja lisäsin nestettä jolloin se jäi siihen normaaliin.
                            Eli oli kerenny hörpätä ilmaa ja siinä sit menikin jonku aikaa kun se kupla sieltä saatiin pois. Ja sitten kun se sitä painetta keräsi aivan saatanasti ni se työns niitä vähiäkin vielä pois. Eli ei se pelkkää jäähdytinnesteen lisäämistä paisariin ollut.
                            Mutta mitäpä tässä jaarittelemaan, case closed ja onneksi ei mitään suurempaa ollut.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5224
                              • Hki 43

                              #29
                              Originally posted by peltone View Post
                              No ei nyt ihan noinkaan Huomasin sen olevan lopussa jostain syystä, ja lisäsin nestettä jolloin se jäi siihen normaaliin.
                              Eli oli kerenny hörpätä ilmaa ja siinä sit menikin jonku aikaa kun se kupla sieltä saatiin pois. Ja sitten kun se sitä painetta keräsi aivan saatanasti ni se työns niitä vähiäkin vielä pois. Eli ei se pelkkää jäähdytinnesteen lisäämistä paisariin ollut.
                              Mutta mitäpä tässä jaarittelemaan, case closed ja onneksi ei mitään suurempaa ollut.
                              Kannattaa kyllä selvittää mihin sieltä järjestelmästä on nesteet kadonnu vai millon oot viimeks kattonu nestemäärän?
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8094
                                • Willähde

                                #30
                                Originally posted by Carbonfiber View Post
                                Kannattaa kyllä selvittää mihin sieltä järjestelmästä on nesteet kadonnu vai millon oot viimeks kattonu nestemäärän?
                                Taitaa liittyä webastoon. Kerran perjantaimiitissä, lykättyäni webaston päälle, alkoi puskea nestettä pihalle.
                                Täytyy olla käyttämättä, eihän sitä enää onneksi tarvitse tänä talvena ja katsoa tarkemmin mikä siinä webastossa on..

                                Kuin myös tottakai putket ja kaikki veteen liittyvät osat tarkistukseen.
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X