Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by Touring View Post
    Laitetaan nyt omiakin ongelmia tähän samaan topiciin. Itsellä autona E39 528ia touring 10/96.

    Sisälle ei tule lämmintä kuin kierroksilla. Termari ja vesipumppu vaihdettu, ongelma edelleen olemassa. Ilmattu useasti ja hartaudella, ei ratkaisua.

    Omassa on tuo Latent heat accumulator.

    Seuraavaksi mentiin kiertovesipumpun kimppuun, joka löytyy kuljettajan puolelta, sisälokasuojan takaa (osa 12)http://bmwfans.info/original/E39/tou...4/ill-64_0691/ kuvassa. Pumpulle ei tule virtaa = tähän en ratkaisua tiedä, koska liittimiä ränkättyä virta löytyi. No pumppu ei pyöri vieläkään. Pumppu pöydälle ja auki. Ei sieltä paljon tavaraa löytynyt, virtaa suoraan akusta ja muutaman takkuisen kierroksen jälkeen pumppu alkoi pyörimään? Hienoa, kamat kasaan ja lämpöä hyttiin. Tänään auto antoi hienosti lämpöä n. 15km kunnes alkoi puhaltaa kylmää. Ilmeisesti pumpun osto edessä? Ensin täytyy tutkia katoaako virta edelleen satunnaisesti johonkin.

    Hyviä ideoita saa esittää. Näyttääkö testeri tästä mitään vikaa? Tuleeko pumpulle jatkuvasti virtaa, kun autossa virrat tai rest päällä?

    Saatanan patteriautot!!!!

    Ongelmat jatkuu. Tuntuu olevan painetta aivan helvetisti tuossa järjestelmässä. Kiertovesipumppu näyttää olevan jotakuinkin kaikilta osiltaan entinen (1/96 valmistettu pumppu), uusi pumppu tilaukseen.

    Öljyt kirkkaat, ei huomaa että olisi pakokaasu makean hajuista. No, tulpat oli kyllä aavistuksen valkoiset, mutta se kai nyt kertoo siitä että on lämmintä pitänyt moottorille.

    Kiertovesipumppu jäi myös tänään päälle, vaikka rest ei ollut päällä ja avaimet oli taskussa. Mikä/missä tuota ohjaa?

    En tiedä voiko nuo kaikki ongelmat johtua ilmalukosta?

    Ostin auton vuodenvaihteessa, edellinen omistaja on kuittien mukaan vaihtanut vesipumpun,termarin ja teettänyt kansiremontin tai vaihdattanut kannentiivisteen (kuitista ei selviä) kesäkuussa. Ilmeisesti myös edellisellä omistajalla ollut lämpöjen kanssa ongelmia.

    Nyt olisi kaikki viisaat neuvot tarpeen, ainoa vaihtoehto on kohta kannen irrotus ja koeponnistus.
    Last edited by Touring; 11-03-2009, 21:39.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • uti
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 195

      #32
      Eikö se korkista pitäis tulla paineet pois, jos niitä liikaa on. Pari kiloa siellä pitääkin olla.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #33
        Originally posted by uti View Post
        Eikö se korkista pitäis tulla paineet pois, jos niitä liikaa on. Pari kiloa siellä pitääkin olla.
        BMW-jälleenmyyjien pitäisi osata myydä 2kilon tilalle 1.4kilon korkki noin 10 vuotta vanhoihin autoihin ja sitä vanhempiin.
        Toimii kyllä mutta ei kasaa liikaa painetta alkuperäsille 'vedenkuljetusosille'.
        Ja uusi ja toimiva korkki ei kaikkea pelasta, kokemusta viimesen viikon ajalta..
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1310
          • Järvenpää

          #34
          Hallelujaa. Uusi kiertovesipumppu, jäähdyttäjän korkki, ankara ilmaus ja 100km takana. Toistaiseksi toimii.
          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

          Comment

          • hohtava
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 86
            • lappeenranta

            #35
            mikä varaosa numero on 1.4bar paisuntasäiliön korkissa? auto on 97 e39 528..
            merkkiliikkeen varaosamyyjä ei ollut kuullutkaan 1.4bar korkista ja ei lyötynyt osasistakaan..
            e39
            e28

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #36
              Originally posted by hohtava View Post
              mikä varaosa numero on 1.4bar paisuntasäiliön korkissa? auto on 97 e39 528..
              merkkiliikkeen varaosamyyjä ei ollut kuullutkaan 1.4bar korkista ja ei lyötynyt osasistakaan..
              Ei pidäkkään löytyä. Siis E39;n osista. Tais olla joku 3-sarjalaisen korkki. Samanlainen mutta pitää vaan vähemmän painetta mutta toimii samanlailla/paremmin.

              Voin ehkä katsoa korkista numeron huomenna jos tarvitset?
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #37
                pienemmällä paineella myös keittää paljon herkemmin, 2bar paineessa vrt. 1.4bar kiehumispiste on ihan eri...

                jos sillä nyt normikäytössä mitään väliä on. e39 käy kyllä ehjänä yli 100 asteisena talvellakin, hmm...:think

                Comment

                • hohtava
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 86
                  • lappeenranta

                  #38
                  Originally posted by peltone View Post
                  Ei pidäkkään löytyä. Siis E39;n osista. Tais olla joku 3-sarjalaisen korkki. Samanlainen mutta pitää vaan vähemmän painetta mutta toimii samanlailla/paremmin.

                  Voin ehkä katsoa korkista numeron huomenna jos tarvitset?

                  joo jos viitsisit katsoa sen numeron.
                  hukkaa vähän nestettä jos korjaantuisi korkin vaihdolla..
                  e39
                  e28

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #39
                    Originally posted by hohtava View Post
                    joo jos viitsisit katsoa sen numeron.
                    hukkaa vähän nestettä jos korjaantuisi korkin vaihdolla..
                    Tommonen 1.4 korkki löytyy KL-Varaosien listalta, ite tilasin sieltä. Löytyy ihan E39 varaosien alta.
                    Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:56.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #40
                      Oletko kokeillut viskoa kun lämmöt on tapissa...

                      Originally posted by peltone View Post
                      BMW-jälleenmyyjien pitäisi osata myydä 2kilon tilalle 1.4kilon korkki noin 10 vuotta vanhoihin autoihin ja sitä vanhempiin.
                      Toimii kyllä mutta ei kasaa liikaa painetta alkuperäsille 'vedenkuljetusosille'.
                      Ja uusi ja toimiva korkki ei kaikkea pelasta, kokemusta viimesen viikon ajalta..
                      Kokeiles kun ns. "Ongelma" on päällä avaa konepelti ja kokeile miten visko pyörii jos on herkkä pyörimään niin silloin visko ei ole ottanut ns. kiinni (eli se ei toimi) .

                      Tämä viskon ongelma tulee usein esille kun seisotaan liikennevalossa jolloin jäähdyttimeen ei virtaa ns. ajoilmaa joka tulee ns. vaparina.
                      Jos taas järjestelmään ei tule painetta silloin myös ns. jäähdytys ei toimi ja jos painetta on liikaa pitää jäähdyttimen korkin 1.4-baarin toimia varoventtiilinä ja jos termari jumittaa nousee myöskin lämmöt tappiin mittarissa joka voi myös johtua ilmalukosta.
                      Ota Mikan kautta yhteyttä jos tarviit apua pngelmassasi.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #41
                        Originally posted by 325E View Post
                        Kokeiles kun ns. "Ongelma" on päällä avaa konepelti ja kokeile miten visko pyörii jos on herkkä pyörimään niin silloin visko ei ole ottanut ns. kiinni (eli se ei toimi) .

                        Tämä viskon ongelma tulee usein esille kun seisotaan liikennevalossa jolloin jäähdyttimeen ei virtaa ns. ajoilmaa joka tulee ns. vaparina.
                        Jos taas järjestelmään ei tule painetta silloin myös ns. jäähdytys ei toimi ja jos painetta on liikaa pitää jäähdyttimen korkin 1.4-baarin toimia varoventtiilinä ja jos termari jumittaa nousee myöskin lämmöt tappiin mittarissa joka voi myös johtua ilmalukosta.
                        Ota Mikan kautta yhteyttä jos tarviit apua pngelmassasi.
                        Juu kiitos vaan näistä. Tällä hetkellä kaikki on ok ja kabiinissa on lämmin. Uusi alkuperäinen termari o-renkaineen odottaa asennusta.
                        Uuden korkinkin vaihdoin varoiksi. Taisi edellinenkin kyllä olla kunnossa..
                        Tuota tuota, saisiko tuota viskon toimivuutta testattua ilman että "ongelma on päällä". Eli nythän siis lämmöt pysyy aisoissa ja kaik ok..:think
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          #42
                          Originally posted by peltone View Post
                          Juu kiitos vaan näistä. Tällä hetkellä kaikki on ok ja kabiinissa on lämmin. Uusi alkuperäinen termari o-renkaineen odottaa asennusta.
                          Uuden korkinkin vaihdoin varoiksi. Taisi edellinenkin kyllä olla kunnossa..
                          Tuota tuota, saisiko tuota viskon toimivuutta testattua ilman että "ongelma on päällä". Eli nythän siis lämmöt pysyy aisoissa ja kaik ok..:think
                          Ei sulla siinä viskossa oo vikaa.
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #43
                            Joo...Voi kokenut kaveri jolla on ns. tuntumaa asiaan..

                            Originally posted by peltone View Post
                            Juu kiitos vaan näistä. Tällä hetkellä kaikki on ok ja kabiinissa on lämmin. Uusi alkuperäinen termari o-renkaineen odottaa asennusta.
                            Uuden korkinkin vaihdoin varoiksi. Taisi edellinenkin kyllä olla kunnossa..
                            Tuota tuota, saisiko tuota viskon toimivuutta testattua ilman että "ongelma on päällä". Eli nythän siis lämmöt pysyy aisoissa ja kaik ok..:think
                            Kyllä kokenut kaveri joka on pelannut viskojen kanssa ja on käsitellyt niitä ja tässä vaiheessa voin sanoa silti että, varmuus tällöin on 90%:nen onko kunnossa vai ei.

                            Sanotaan että, sen pitäisi olla sopivan tahmean tuntuinen
                            sillon on suurempi mahdollisuus että, se on kunnossa.

                            Tässä kohtaa se Ongelman tyyppi paljastaa sen vian tulemisen esille siitä kertoo esim. liikennevaloissa lämmöt nousee on 99% viskon syytä.

                            Tuntuma testin voit tehdä kun auto on vielä kylmä eli menet konehuoneeseen ja pyörittämällä kokeilet viskoa ja ajat moottorin lämpöseksi ja teet saman testin kokeilemalla... huomaat kyllä eron ja jos eroa ei ole paljoa on visko mahdollisesti mennyt vanhaksi ja tarkoittaa bemarin kysessä vaan huoltoa.

                            Comment

                            • tyriz
                              Newbiemmer
                              • Sep 2007
                              • 13

                              #44
                              Originally posted by tyriz View Post
                              Itse kanssa kävin hakemassa uuden paisarin korkin, samalla sain ihan ok vihjeitä tuohon viskon testaamiseen; sanomalehteä vain väliin kun kone lämmin -> jos pysähtyy helposti => sökö visko

                              Noh nyt ei ole päässyt niin pitkää lenkkiä ajamaan ettäkö olisi alkanut kiukuttelemaan joten jatketaan sitten myöhemmin
                              Kilsoja takana ~1000, ei ongelmia lämpöjen kanssa. Uusi korkki -> Nesteet kohilleen. Olisiko falsakannu jotenkin...:think

                              Comment

                              • Esba
                                BTCF Member
                                • Jul 2008
                                • 14
                                • Joensuu

                                #45
                                Mulla oli juuri samantyyppinen vika tässä pari päivää sitten.Auto on 535 e39 -97.Syyksi selvisi haljennut paisuntasäiliö.Halkeama ei ollut suuri, paisari rupesi vuotamaan vasta n.1.5k kohdalla.Vuoti sen verran että sai ilmaa ja tiiättehän miten siinä käy. Eli uus paisari, nesteet, ilmaus. samalla vaihdettiin vesipumppu ja termostaatti.En tiiä onko sulle apua, mut oma bemmi toimii taas! Viisaammat lisätkää jos tarvis.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎