Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ss900
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 104

    #46
    Järjestelmän paine

    Originally posted by hohtava View Post
    mikä varaosa numero on 1.4bar paisuntasäiliön korkissa? auto on 97 e39 528..
    merkkiliikkeen varaosamyyjä ei ollut kuullutkaan 1.4bar korkista ja ei lyötynyt osasistakaan..
    Mulle ainakin tarjosivat E39 540i -97:aan vanhan 2 bar korkin tilalle 1,2 bar korkkia ja se on toiminut hyvin, vaikka kasin koneessa on 106 asteinen termari. Ja mainittakoon, että ainakin kyseisessä autossa lämpömittari sojottaa suoraan ylöspäin lämpötilan ollessa 75-120 astetta. Jonkinlainen vastaava holkkuma on varmasti kaikissa moottorivaihtoehdoissa.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #47
      Originally posted by hohtava View Post
      mikä varaosa numero on 1.4bar paisuntasäiliön korkissa? auto on 97 e39 528..
      merkkiliikkeen varaosamyyjä ei ollut kuullutkaan 1.4bar korkista ja ei lyötynyt osasistakaan..
      Eli siis, 1.4barin korkin varaosanumero on: 1 742 232.
      Näyttäs Googlen mukaan koko varaosanumeron olevan 17 11 1 742 232.
      Jos jollekkin ei tuota tarjota niin tuossa numero.

      Kauanhan siinä menikin katsoa tuo
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Pti
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 211

        #48
        Motonet nro 30-7478 11,90€

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          #49
          Originally posted by Pti View Post
          Motonet nro 30-7478 11,90€
          Ja esim KL-varaosissa orkkis korkki osapuilleen saman hintainen, eikä tarvi arpoa toimiiko vai ei.

          Comment

          • yksinine
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 74
            • Pori

            #50
            Ongelmia pukkaa vm98 523i manualin lämpöjen ja lämmityslaitteen kanssa.
            Ongelmat alkoivat 2 viikkoa takaperin kun kabiiniin ei enään tullut lämmintä ilmaa, tästä seurasikin hetken päästä lämpöjen nousu 3/4.
            Korjaamolla käytin ja totesivat että kansi pitäisi kunnossa olla, vika paikantui termostaatista kun olivat sitä siellä lämmitelleet ja letkuja samalla tunnustelleet. Vesipumpun tarkastivat samalla kertaa myös ja kunnoss näytti olevan. Nesteet sisälle ja auto takaisin minulle.

            Korjaamolta auton saadessani kaikki vaikutti ihan ok:lta ei nyt ihan yhtä lämmintä ilmaa tuntunut antavan kuin ennen, mutta sen verran että lämmintä riitti kuitenkin. Kunnes taas alkoi puhallin puhaltelemaan ailahtelevasti lämmintä/kylmää millä päällä sitten sattui milloinkin olemaan. Jokusen kerran pisti silmään että lämmöt nousi 3/4 osaa tietämille jolloin puhallin alkoi puhaltamaan lämmintä ilmaa ja moottorilämmöt laskivat saman tien normaaliin 1/2.

            Huollon jälkeen lämmöt nousivat ~5* tuonne 3/4 paikkeille, joskus sai tylysti vain vetää tien sivuun parkkiin kun lämmintä ilmaakaan ei alkanut kuulumaan jotta lämmöt oltaisiin saatu kuriin.

            Auto taas huollossa tällä hetkellä mutten jaksa kovin suuria toiveita herätellä huollon suhteen (arvailivat että kansi olisi halki). Nyt siis kysynkin teiltä mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään/korjaamaan? Hommaa tosin auta se että joutuu kaiken tekemään hangessa keskellä parkkipaikkaa, joten mitään suurempia urakoita en ole itselleni nyt etsimässä.
            Last edited by yksinine; 14-12-2012, 12:12.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #51
              Originally posted by yksinine View Post
              Ongelmia pukkaa vm98 523i manualin lämpöjen ja lämmityslaitteen kanssa.
              Ongelmat alkoivat 2 viikkoa takaperin kun kabiiniin ei enään tullut lämmintä ilmaa, tästä seurasikin hetken päästä lämpöjen nousu 3/4.
              Korjaamolla käytin ja totesivat että kansi pitäisi kunnossa olla, vika paikantui termostaatista kun olivat sitä siellä lämmitelleet ja letkuja samalla tunnustelleet. Vesipumpun tarkastivat samalla kertaa myös ja kunnoss näytti olevan. Nesteet sisälle ja auto takaisin minulle.

              Korjaamolta auton saadessani kaikki vaikutti ihan ok:lta ei nyt ihan yhtä lämmintä ilmaa tuntunut antavan kuin ennen, mutta sen verran että lämmintä riitti kuitenkin. Kunnes taas alkoi puhallin puhaltelemaan ailahtelevasti lämmintä/kylmää millä päällä sitten sattui milloinkin olemaan. Jokusen kerran pisti silmään että lämmöt nousi 3/4 osaa tietämille jolloin puhallin alkoi puhaltamaan lämmintä ilmaa ja moottorilämmöt laskivat saman tien normaaliin 1/2.

              Huollon jälkeen lämmöt nousivat ~5* tuonne 3/4 paikkeille, joskus sai tylysti vain vetää tien sivuun parkkiin kun lämmintä ilmaakaan ei alkanut kuulumaan jotta lämmöt oltaisiin saatu kuriin.

              Auto taas huollossa tällä hetkellä mutten jaksa kovin suuria toiveita herätellä huollon suhteen (arvailivat että kansi olisi halki). Nyt siis kysynkin teiltä mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään/korjaamaan? Hommaa tosin auta se että joutuu kaiken tekemään hangessa keskellä parkkipaikkaa, joten mitään suurempia urakoita en ole itselleni nyt etsimässä.
              Lämpimän tulo sisälle lakkaa yleensä silloin kun nesteen määrä menee niin vähäiseksi ettei siitä riitä kunnolla kennolle kabiinia lämmittämään.

              Tämä taas useinmiten johtuu nestevuodosta jossainkohtaa eikä niinkään kansiviasta. Kansi menee yleensä kai vasta sitten kun kuivalla koneella ajetaan kansi korpuksi.

              Ehdotan että täytät jäähdytysnesteen paisarin täyteen järjestelmän huolellisen ilmaamisen kera. Kun tämä on tehty, ajele ja seuraa nestepinnan tasoa, lämpömittarin käyttäytymistä ja lämpimän ilman tuloa sisälle. Alkuunhan ylitäytetty neste poistuu korkin kautta, mutta kun oikea nestemäärä on saavutettu pinnan pitäisi asettua ja paikkojen pysyä kuivina. Ja tietty pitäisi välillä tutkailla löytyykö vuotokohtaa jostakin.
              Last edited by Havis; 14-12-2012, 16:43.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • yksinine
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 74
                • Pori

                #52
                Nyt on auto saatu huollosta takaisin. Ilmauksen olivat uudelleen suorittaneet, vaikka ensinmäisellä kerralla alipaineella sen tekivätkin niin oli kuulemma ilmaa tullut vielläkin. Nesteen määrästä eivät maininneet mitään, vaikka suht reippaasti ulos sylkikin viime täytön jälkeen.
                Eipä auta muukuin alkaa seurailemaan tilannetta taas uudemman kerran, pahaa pelkään ettei viikkoa pidempää varmaan taaskaan ajella kun tekee tepposet.

                Milläs korkeudella tuon vedenpinnan yleensä pitäisi olla? Itse mitä olen syylärin kyljessä olevasta paisarista seuraillut (parin vuoden ajan) niin tuntuu että veden pinta on suht alhaalla jopa merkkiviivaan nähden hieman alapuolella Tosin hyvin se on tuolla määrällä tähän päivään saakka toiminut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎