Onko kenelläkään tietoa, että onko E39:siin suihkittu tehtalla kovalakka?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:sin tehdaslakkaus
Collapse
X
-
Acrylakaa Normi...
Originally posted by mankka View PostOnko kenelläkään tietoa, että onko E39:siin suihkittu tehtalla kovalakka?
Tuskin kikaan käyttää ns. keinohartimaaleja ja muita maalinnimikkeellä kulkeviä paskamaaljeja.
Minkä huhun olet kuullut kun kysyt kovalakka asiaa,
pitäisin kovalakkaa asiaa Esson baari tasona.
Sanon tämän 5-vuotta automaalarina olleena jos joku toista väittää niin väittäköön.
-
-
Sain tänään vahvistusta asiaan. Esim. osa bemareista ja audeista on suihkittu tehtaalla kovalakalla ja osa ei. Lakkaus vaihtelee ilmeisesti tuotantoerien mukaan. Vahvistuksen antoi kaksi maalaria. Toinen on ollut alalla 20 vuotta ja toinen 30. Molemmat ovat maalanneet myös lukemattomia bemareita. Soitan huomenna maahantuojalle saadakseni asiaan lopullisen selvyyden.Audi S3 Sedan MY15
Sierra Cosworth -88
EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
Comment
-
-
Tinnerissä...hörinöitä..onko järkee vai ei
Originally posted by mankka View PostSain tänään vahvistusta asiaan. Esim. osa bemareista ja audeista on suihkittu tehtaalla kovalakalla ja osa ei. Lakkaus vaihtelee ilmeisesti tuotantoerien mukaan. Vahvistuksen antoi kaksi maalaria. Toinen on ollut alalla 20 vuotta ja toinen 30. Molemmat ovat maalanneet myös lukemattomia bemareita. Soitan huomenna maahantuojalle saadakseni asiaan lopullisen selvyyden.
halki ja tietyllä tapaa elastinen eli joustoa esim. kiveniskuja varten ja jos lakataan spoileri joka on vinyyli ns. kumimainen laitetaan lakkaan joustoainetta jotta se kestää esim. kädellä painon eli tulee vähän kuin venyväksi.
Jos lakka on kova se halkeaa mosaiikki tyyppisesti eli ei missään tapauksessa autoon pidä menna laittamaan mitään erikois kovaa lakkaa kai sellaistakin löytyy lähinnä sisä ja kulutusta kestäviin paikkoihin muttei missään tapauksessa pidä sitä autoon mennä laittamaan..kuka ja miksi kyselet kovasta lakasta luuletko sen olevan parempi
näin ei kuitenkaan ole.
On aivan sama kuinka monta vuotta kaverisi olisivat oleet töissä vaikka 50-vuotta ja jos he eivät tiedä tälläistä asiaa niin miksi he eivät kerro sinulle tälläisiä totuuden asioita miten ja minkälaista auton maalipinnan "kuuluu olla".
Muistan kun aikoinaan automaalaamoon tuli töihin säiliömaalari joka oli tehnyt edm. töitä 25-vuotta mutta ei tiennyt autonmaalaamisesta sen enempää kuin sika sateliitistä..
Meillä sentään koulutusta ja tietoa antoi Sikkensin ja Standoksin edustajat.
Ne ajatuksesi ovat Esson baaritason juttuja ja valitettavsti ajatuksesi ovat väärässä kovalakasta autoon. Muista ja tunne vastuusi näillä sivuilla jos kylvät väärää tietoa niin joku voi jopa uskoa asian ja pilataautonsa maalipinnan.
Tietämiseni oli automaalarina oleessa eli työnvaativuusryhmä oli TVR 9 sitäkään sinun ei tarvii ymmärtää vain sen TVR-tason automaalarit kyllä tietävät mistä puhutaan.
Tässä voisi sanoa että, tietämykseni sinun ja minun välillä on kuin Opettaja ja Oppilas..näin vaan on ei millään pahalla.Last edited by 325E; 20-03-2009, 11:17.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostMuista ja tunne vastuusi näillä sivuilla jos kylvät väärää tietoa niin joku voi jopa uskoa asian ja pilataautonsa maalipinnan.
Tässä voisi sanoa että, tietämykseni sinun ja minun välillä on kuin Opettaja ja Oppilas..näin vaan on ei millään pahalla.
Comment
-
-
joku on vissiinkin vetässyt palkokasvin sieraimeenF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostTässä voisi sanoa että, tietämykseni sinun ja minun välillä on kuin Opettaja ja Oppilas..näin vaan on ei millään pahalla.Audi S3 Sedan MY15
Sierra Cosworth -88
EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
Comment
-
-
[
Tietämiseni oli automaalarina oleessa eli työnvaativuusryhmä oli TVR 9 sitäkään sinun ei tarvii ymmärtää vain sen TVR-tason automaalarit kyllä tietävät mistä puhutaan.
Tässä voisi sanoa että, tietämykseni sinun ja minun välillä on kuin Opettaja ja Oppilas..näin vaan on ei millään pahalla.[/QUOTE]
minä kun olen luullut että työvaativuusryhmä ei kerro tietämyksestä mitään vaan mihin palkkaluokkaan työ on luokiteltu, vai oletko suorittanut jotain taso kokeita ?
Comment
-
-
Aiheeseen mitenkään kajoamatta, niin mielipiteitä auton oikeaoppisesta maalaamisesta on yhtä monta kuin automaalareitakin... joskus meinaan katsonut sivusta maalareiden aivoriihiä kitatun oven maalauksesta...
Jokainen maalari on mielestäänsä oikeassa ja vain hänen tavallaan maalaus onnistuu parhaiten.. silti en koskaan ole täysin vakuuttunut automaalarina työkseen toimivan taidoista.
Tässä tapauksessa luottaisin maahantuojan sanaan, joka ilmeisesti on asian tarkistanut jostain koulutusmateriaalista...
Comment
-
-
joo kyllähän niitä "kovalakkoja" nyt ihan yleisesti ottaen käytetään maalaamoissa.. meilläkin käytössä on ppg:n kovalakka ja mersuihin ollaan sitä käytetty jos siis värinumeron perässä se C kirjain siellä on (käsittääkseni vakuutusyhtiön hommissa sen laittamatta jättäminen on jo jonkin sortin rikos/petos vakuutusyhtiötä ja asiakasta kohtaan koska kovalakka onkin sitten n.2xkalliimpaa kun normi lakka ja jos laskutukseen on kovalakka merkitty niin sillon se siihen myös laitetaan). bemareita ei ole vielä tullu vastaan mihin olis tarvinu laittaa.. mutta niitäkin kyllä on...
asiasta vielä sen verran että tuo ppg:n kovalakka ainakin on tosi haasteellinen ruiskuttaa koska on niin ohutta ja jos sattuu valumaan ja roskia tulee ja niitä ei samanpäivän aikana uunituksen jälkeen ehdi hiomaan/kiillottamaan pois, on lähes mahdotonta saada näkymättömiin valuma/roska.. tai ainakin operaatio tulee viemään aikaa paljon enempi kun normaalisti...Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEikä vieläkään 325E:n vastinetta, turhaan tein popcornia
Comment
-
-
Pilkun nussimista...ps. jsa014 ..tee popcornia nauti tekstistä..
Originally posted by tornado View Post[
Tietämiseni oli automaalarina oleessa eli työnvaativuusryhmä oli TVR 9 sitäkään sinun ei tarvii ymmärtää vain sen TVR-tason automaalarit kyllä tietävät mistä puhutaan.
Tässä voisi sanoa että, tietämykseni sinun ja minun välillä on kuin Opettaja ja Oppilas..näin vaan on ei millään pahalla.
Jos olet automaalarina pääsetkö TVR 9 luokkaan noin vain eikös siihen vaadita tietyntason osaaminen....en jaksa selittää enempää jos vaan kyselet päivänselviä asioita ja tässä unohdetaan päällimäinen kysymys ja oikea ammattimies kyllä tyrmää ns. kovalakan koska liian kova pinta ei toimi ja ole perusteltua ns. käyttöautossa jossa maalipinta joutuu kiviryöpytykselle..linjaautotehtaalla oli käytössä tiukempaa kiveniskumassaa esim. tavaratiloissa muttei se menestynyt esim. henkilöautoissa helmakivenisku massana koska se oli liian kovaa ns. perinteinen kiveniskumassa jossa oli kimmoisuutta toimi käytännössä paremmin ei lohkeillut liiallisen kovuuden takia....tässä ei ole kysymys etteikö kovalakaa olisi olemassa vaan sen käytön seuraus ja miksi sitä ei pidä käyttää TÄMÄ oli esimerkki selvennys mitä vertauskuvaannolisesti tapahtuu kun käyttää materiaaliltaan sellaisia aineita (kovalakka) joka tekee pinnasta liian kovan...voin sanoa että, perustelkoon asian se tyhmä tietämätön automaalari joka itseään sillä nimellä kantaa jos kerran on kovalakan käytön kannalla.
Ollakseen automaalari ei tarvii olla välttämättä viisas.
Käyttääkseen kovalakaa ei ammattitaidottoman automaalarin tarvii tietää/osata mitään muuta kuin ruiskuttaa, se on asiakkaan murhe miten se kestää käytössä.Last edited by 325E; 22-03-2009, 16:40.
Comment
-
Comment