Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 730dA(e39 530d) nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    e38 730dA(e39 530d) nykii

    Elikkäs auto on 730dA -01
    Auto nykii ajoittain pintakaasulla. Myös joskus esim.valoissa seisoessa "nykäsee" aivan kun "sytytys" pätkäisisi!?

    Vikakoodit on luettu:
    Herjasi esipumppua ja commonrail painetta. Nämä nollattuani ei ole vikakoodit enään tullut takaisin.

    Tämän jälkeen tarkistin / puhdistin ahtopaine, rail paine, nokka akselin asentotunnistimen ja kampiakselin asentotunnistimen liittimet. Joissa ei ollut kyllä mitään silmin mainittavaa vikaa...

    Edellinen omistaja (liike) oli kuulemma vaihtanut samaisen vian takia ilmamassamittarin.

    Myös livedataa olen lukenut esim. suuttimien osalta, kuinka suuria heittoja saa korjausarvoissa olla?! Mielestäni eivät kuitenkaan paljoaa heitelleet.

    Vika siis vieläkin päällä ja apuja kaivataan!
    Last edited by jones69; 19-03-2009, 08:29.
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #2
    Pintakaasulla nykiminen voisi veikata turbiinin lukituksessa olevaan häiriöönkin? Eli pätkäiseekö vain terävästi vai "seilaako" kierrokset hieman?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #3
      Originally posted by joko View Post
      Pintakaasulla nykiminen voisi veikata turbiinin lukituksessa olevaan häiriöönkin? Eli pätkäiseekö vain terävästi vai "seilaako" kierrokset hieman?
      Pätkii terävästi... Mutta turbiiniin en usko koska tekee samaa myös tyhjäkäynnillä seisottaesa.
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        #4
        Joo no sitten ei ole turbiinista johtuva vika... Jos veikkauksia pitää heittää niin suuttimien liittimet?
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • jones69
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 510
          • Myrskylä

          #5
          Originally posted by joko View Post
          Joo no sitten ei ole turbiinista johtuva vika... Jos veikkauksia pitää heittää niin suuttimien liittimet?
          Täytynee tarkastaa ne ensiviikolla samalla kun poistaa ne kirotut imusarjan läpät...
          E91 320d ///M-Sport "Voll"

          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Kuuvaamasi vikojen perusteella rail-presssure sensorista löytyisi vika.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Kuuvaamasi vikojen perusteella rail-presssure sensorista löytyisi vika.
              Onkos niitä itte antureitakin ollut viallisia?! Kaikki mitä olen lukenut on ollu vaan liitosvikoja... Liittimet on ainakin ihan kunnossa, eikä käynti muutu miksikään heiluttelemalla liitintä :think .
              E91 320d ///M-Sport "Voll"

              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

              Comment

              • jones69
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 510
                • Myrskylä

                #8
                No nyt on rail-paine anturi vaihdettu ja mitään muutosta ei vikaan tullut... Myös live dataa on ihmetelty ja siirtopaineet jne. on kunnossa. Rail paineessa on tosin 20-30bar heittoja. Mikä on suuttimien korjaus arvojen raja..? Mulla on 3:ssa suuttimessa arvot -1,7 - + 1,9 väliltä?! onko tämä normaalia?
                E91 320d ///M-Sport "Voll"

                E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                Comment

                • jones69
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 510
                  • Myrskylä

                  #9
                  Noniin... Auto nykii edelleen! Autoa korjattu eri liikkeissä jo 6 kertaa ja seitsämäs siis tulossa (maksaja: autoliike).
                  Tähän saakka tehtyä:

                  -Johtosarjojen tark.
                  -Rail-paine anturin vaihto
                  -Rail-paine anturin johtosarjan vaihto
                  -Ilmamassamittarin vaihto
                  -Ilmamassamittarin ohjelmointi
                  -Turbon vnt-siipien magn. venttiilin vaihto
                  -Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
                  -Nokka-akselin asentotunnistimen vaihto
                  -Polttoaineen siirtopumpun vaihto
                  -PA suodattimen vaihto
                  ... Varmasti jotain unohtuikin mutta lisäilen jos muistan.

                  Ei voi muuta sanoa kun...


                  Auto siis rupee nykimään (helpoiten/yleisimmiten 80-90km/h) , tasaisesti ja ei lopu ennen kuin päästää/lisää kaasua...
                  Ei kellään nyt löytyisi mitään jelppiä tähän kun rupee jo oikeasti pikkuhiljaa vituttamaan
                  E91 320d ///M-Sport "Voll"

                  E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Ettei se vika nyt sittenkin johtuisi vaihdelaatikosta/turbiinista..?
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • pouri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 370
                      • 06 area

                      #11
                      Vaikuttaapa ikävältä vialta. Ekassa postissa kuvailemasi viat kyllä vaikuttaa samoilta kun meikäläisen autossa olleet, eli välillä tyhjäkäynnillä auto pätkäisi kuin sytytys pätkisi bensa autossa ja matka ajossa tasakaasulla välillä nyki kevyesti. Nykiminen poistui itsestään tosin ja esiintyi harvoin.
                      Viaksi paikallistui rail anturin liitin, jonka johtoja heiluttelemalla tyhjäkäynnin sai myös pätkimään. Kuinka pitkä tuo rail anturille tuleva johtosarja on? Muistan tutkineeni sitä omassa, eikä siinä muistaakseni ihan heti liitintä ollut.
                      Minusta nuo suuttimien korjaus arvot ovat ok. Omassakin nuo luettiin pariin kertaa erot olivat samaa luokkaa, mutta voin tarkistaa nuo arvot.
                      Diesel, fuel of satin man

                      Comment

                      • Jaska.T
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1527
                        • TaNpere

                        #12
                        Omassa 530d:ssä on myös tuo rail-liitin vika, uusi odottelee pinnien kera kun ehtisi vaihtamaan. Mitään vikakoodeja ei koskaan löytynyt mutta tuohon sen sai tunnistettua käsikopelolla. Aiheutti siis nykimistä ja humpaamista.

                        G30 530e Msport
                        -------------------------------------------------
                        F30 330e Msport
                        E60 525d Msport LCI
                        E39 530d Touring
                        Ex E46 320i coupé
                        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                        Ex ALPINA B6
                        Ex E34 525i Touring
                        Ex E36 328i Coupe
                        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                        Never Drive Faster Than
                        Your GuardianAngel Can Fly

                        Comment

                        • jones69
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 510
                          • Myrskylä

                          #13
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Ettei se vika nyt sittenkin johtuisi vaihdelaatikosta/turbiinista..?
                          Jos näin olisi, eikö se näkyisi kierroslukumittarissa?! Jokainen liike joka autoa on tutkinut on sanonut että ehdottomasti ei ole vaihdelaatikkovika... :think
                          Turbiinilukko myös toimii aivan kuten pitääkin...

                          Originally posted by pouri View Post
                          Vaikuttaapa ikävältä vialta. Ekassa postissa kuvailemasi viat kyllä vaikuttaa samoilta kun meikäläisen autossa olleet, eli välillä tyhjäkäynnillä auto pätkäisi kuin sytytys pätkisi bensa autossa ja matka ajossa tasakaasulla välillä nyki kevyesti. Nykiminen poistui itsestään tosin ja esiintyi harvoin.
                          Viaksi paikallistui rail anturin liitin, jonka johtoja heiluttelemalla tyhjäkäynnin sai myös pätkimään. Kuinka pitkä tuo rail anturille tuleva johtosarja on? Muistan tutkineeni sitä omassa, eikä siinä muistaakseni ihan heti liitintä ollut.
                          Minusta nuo suuttimien korjaus arvot ovat ok. Omassakin nuo luettiin pariin kertaa erot olivat samaa luokkaa, mutta voin tarkistaa nuo arvot.
                          Vanha johtosarja on näyttävästi vielä paikoillaan tai siis liitin roikkuu irtonaisena uuden vieressä... Uusi oli vedetty sisään siitä etutolpan vierestä mistä johtosarjat menevät ohjainlaitteelle. Tähän siis löytyy bmw:ltä korjausjohtosarja.
                          E91 320d ///M-Sport "Voll"

                          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                          Comment

                          • Sampson
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 19
                            • Siilinjärvi

                            #14
                            Auto siis rupee nykimään (helpoiten/yleisimmiten 80-90km/h) , tasaisesti ja ei lopu ennen kuin päästää/lisää kaasua...
                            Ei kellään nyt löytyisi mitään jelppiä tähän kun rupee jo oikeasti pikkuhiljaa vituttamaan [/quote]

                            Mulla nyki kans,(90-100km/h mittari nopeutta) vakkari päällä tasaisella mahdoton ajaa. Kaasua kun liikutteli niin vähän, ettei nopeus muuttunut, mutta kulutus mittari hivenen liikahteli(n.litran verran/puoli asteikko väliä) niin pystyi ajamaan.
                            Rengaskoon muutos auttoi 225/45>235/45-17.(tästähän on keskustelua ollutkin)
                            Tyhjäkäynnissä joskus harvoin vähän epätasaisuutta, tähän ei ole löytynyt syytä eikä korjausta. Auto 530dA

                            Comment

                            • jones69
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 510
                              • Myrskylä

                              #15
                              Originally posted by Sampson View Post
                              Auto siis rupee nykimään (helpoiten/yleisimmiten 80-90km/h) , tasaisesti ja ei lopu ennen kuin päästää/lisää kaasua...
                              Ei kellään nyt löytyisi mitään jelppiä tähän kun rupee jo oikeasti pikkuhiljaa vituttamaan
                              Mulla nyki kans,(90-100km/h mittari nopeutta) vakkari päällä tasaisella mahdoton ajaa. Kaasua kun liikutteli niin vähän, ettei nopeus muuttunut, mutta kulutus mittari hivenen liikahteli(n.litran verran/puoli asteikko väliä) niin pystyi ajamaan.
                              Rengaskoon muutos auttoi 225/45>235/45-17.(tästähän on keskustelua ollutkin)
                              Tyhjäkäynnissä joskus harvoin vähän epätasaisuutta, tähän ei ole löytynyt syytä eikä korjausta. Auto 530dA[/QUOTE]


                              Rengaskokokin on muuttunut jo tässä... ei muutosta. Sun vikasi taisi johtua siitä ettei laatikko oiken tiennyt koska lukita turbiinin, tästä syystä lukko meni päälle ja pois... näin ymmärtäisin.
                              E91 320d ///M-Sport "Voll"

                              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎