Lukekaa livedataa Railpaineesta. Jos heittelee n. 0-50bar halutusta niin melkovarmasti vika on paineensäätimessä . Säädin on Railpumpun päädyssä. Itsellä oli tuo vika 530d:ssä n. vuoden päivät ennen kuin keksin mistä se johtuu.
Tuo vika oli satunnainen, mutta todella ärsyttävä. Vika ilmeni kyllä loppuvaiheessa useammin kuin mitä aluksi. Aiheutti esim. kiihdytyksissä tärinää/tutinaa autoon.
e38 730dA(e39 530d) nykii
Collapse
X
-
Kesälaatu tankissa? Mulla eilen illalla meinasi jättää välille, eikä pakkasta ollut kuin -15
Leave a comment:
-
Olisipa mielenkiintoista tietää, et miten kävi tämän tapauksen kanssa
Itselläni hiukan havaittavissa samaa nykimistä esim. vakkarilla ajettaessa ja joskus tyhjäkäynnillä liikennevaloissa odotellessa epätasaista käyntiä. Jakotukin ja tulipellin välistä liitintä olen kokeillut heilutella ja siinä ei vaikuttaisi olevan vikaa. Siirtopumpustakaan ei tuntuisi kuuluvan mitään erikoista, mutta se taitaa olla tässä seuraavana vaihtolistalla.
Vikakoodeja ei löytynyt. Muistelen vaan, että edellisessä E39 530 diiselissä tankin pumpun rikkoutuessa se antoi vikakoodin, mutta en tiedä pitäisikö tuosta kuskin penkin alla olevasta pumpusta vikakoodia näkyä?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Originally posted by Morkai View PostTää auto kiinnostas kyllä kovasti ihan harrastusmielessä. Mistäs liikkeestä ton vois noutaa?
Täältähän se tuli ja tännehän se meni...
Leave a comment:
-
Tää auto kiinnostas kyllä kovasti ihan harrastusmielessä. Mistäs liikkeestä ton vois noutaa?
Leave a comment:
-
Olipa mukava kauppias kun noin pian suostui kaupan purkamiseen.
Koska foorumilla avataan uusi ketju samasta aiheesta(samasta autosta), aika alkaa nyt.
Leave a comment:
-
Vastaan itse kysymykseeni:Originally posted by jones69 View PostNo niin... Kylläpä ne nyt laakkosella kaiken keksii... Auto oli sielä, sai nykimään --> ei vikakoodeja --> auto ulos --> soitto mulle : autonne on valmis noudettavaksi, minä siihen: No mitäs sille tehtiin?! Laakkonen: ei mitään, ei me tiedetä mikä siin on vikana, se vaan nykii!!!

Ja taas --->
Onpa hienoa toimintaa, mikähän avuksi?!
Liikkeestä (josta auton ostin) sanoivat että viedään se jonnekkin "jartsan pajaan" korjattavaksi, että siellä niillä on osaamista enemmän kun maahantuojan merkkikorjaamoilla!?
Eli seuraavaksi "jartsalle" josta tulee muuten kahdeksas kerta... Mitäs jos ne nostaa sieltäkin kädet pystyyn ja sanoo että: voi voi ei tästä kalua tule, osta uus... Autosta pidän kovasti, mutta rupeaa tuo nykiminen jo pikkuhiljaa nyppimään! Voinko mä perua kaupat myyjän kanssa sillä perusteella että myyjä on luvannut korjauttaa nykimisen ostohetkellä?! Ainoa asia mikä hieman tässä harmittaisi on se että olen tehnyt autoon remonttia jo n. 1000€:llä omasta pussista (huolto, alustan osia jne.)
Mitähän seuraavaksi....
Kaupat on peruttu... Tehköön liike autolla mitä haluaa
!
Tilalle tullee E61 525d...
Leave a comment:
-
No niin... Kylläpä ne nyt laakkosella kaiken keksii... Auto oli sielä, sai nykimään --> ei vikakoodeja --> auto ulos --> soitto mulle : autonne on valmis noudettavaksi, minä siihen: No mitäs sille tehtiin?! Laakkonen: ei mitään, ei me tiedetä mikä siin on vikana, se vaan nykii!!!

Ja taas --->
Onpa hienoa toimintaa, mikähän avuksi?!
Liikkeestä (josta auton ostin) sanoivat että viedään se jonnekkin "jartsan pajaan" korjattavaksi, että siellä niillä on osaamista enemmän kun maahantuojan merkkikorjaamoilla!?
Eli seuraavaksi "jartsalle" josta tulee muuten kahdeksas kerta... Mitäs jos ne nostaa sieltäkin kädet pystyyn ja sanoo että: voi voi ei tästä kalua tule, osta uus... Autosta pidän kovasti, mutta rupeaa tuo nykiminen jo pikkuhiljaa nyppimään! Voinko mä perua kaupat myyjän kanssa sillä perusteella että myyjä on luvannut korjauttaa nykimisen ostohetkellä?! Ainoa asia mikä hieman tässä harmittaisi on se että olen tehnyt autoon remonttia jo n. 1000€:llä omasta pussista (huolto, alustan osia jne.)
Mitähän seuraavaksi....
Leave a comment:
-
Onko oikeankokoiset renkaat alla?Originally posted by Bratwurst View PostMä tuun vähän sekaamaan väliin, kun aihe liippaa niin läheltä...
Onkohan kellään tietoa mistä tuo turbiinin lukituksen häiriö johtuu/kuinka saa vian korjattua?
Itselläni meinaan tekee tuota, että kun vauhti on n. 80-100 km/h tuntuu pari terävää nykäystä pintakaasulla ja nykäykset tuntuvat samalta kuin benziini olisi loppumassa... Tyhjäkäynnillä ei ole mitään häiriöitä.
Muuten timangiloota toimii täsmällisesti eikä muita häiriöitä ole. Öljyjä ei tiettävästi ole koskaan lootaan vaihdettu ja pyysinkin ilmastointihuollon yhteydessä tarkastamaan lootaoljyn määrän. Vajaan desin olivat kuulemma saaneet öljyä lisättyä, eli öljyn vajauksestakaan ei siis ole kysymys.
Vikakoodit lukaisin viime lauantaina, eikä sielläkään ole mitään...
Auto on siis e38 740 -95 bensakoneella.
Leave a comment:
-
Mä tuun vähän sekaamaan väliin, kun aihe liippaa niin läheltä...
Onkohan kellään tietoa mistä tuo turbiinin lukituksen häiriö johtuu/kuinka saa vian korjattua?Originally posted by joko View PostPintakaasulla nykiminen voisi veikata turbiinin lukituksessa olevaan häiriöönkin? Eli pätkäiseekö vain terävästi vai "seilaako" kierrokset hieman?
Itselläni meinaan tekee tuota, että kun vauhti on n. 80-100 km/h tuntuu pari terävää nykäystä pintakaasulla ja nykäykset tuntuvat samalta kuin benziini olisi loppumassa... Tyhjäkäynnillä ei ole mitään häiriöitä.
Muuten timangiloota toimii täsmällisesti eikä muita häiriöitä ole. Öljyjä ei tiettävästi ole koskaan lootaan vaihdettu ja pyysinkin ilmastointihuollon yhteydessä tarkastamaan lootaoljyn määrän. Vajaan desin olivat kuulemma saaneet öljyä lisättyä, eli öljyn vajauksestakaan ei siis ole kysymys.
Vikakoodit lukaisin viime lauantaina, eikä sielläkään ole mitään...
Auto on siis e38 740 -95 bensakoneella.
Leave a comment:
-
Mulla nyki kans,(90-100km/h mittari nopeutta) vakkari päällä tasaisella mahdoton ajaa. Kaasua kun liikutteli niin vähän, ettei nopeus muuttunut, mutta kulutus mittari hivenen liikahteli(n.litran verran/puoli asteikko väliä) niin pystyi ajamaan.Originally posted by Sampson View PostAuto siis rupee nykimään (helpoiten/yleisimmiten 80-90km/h) , tasaisesti ja ei lopu ennen kuin päästää/lisää kaasua...
Ei kellään nyt löytyisi mitään jelppiä tähän kun rupee jo oikeasti pikkuhiljaa vituttamaan
Rengaskoon muutos auttoi 225/45>235/45-17.(tästähän on keskustelua ollutkin)
Tyhjäkäynnissä joskus harvoin vähän epätasaisuutta, tähän ei ole löytynyt syytä eikä korjausta. Auto 530dA[/QUOTE]
Rengaskokokin on muuttunut jo tässä... ei muutosta. Sun vikasi taisi johtua siitä ettei laatikko oiken tiennyt koska lukita turbiinin, tästä syystä lukko meni päälle ja pois... näin ymmärtäisin.
Leave a comment:
-
Auto siis rupee nykimään (helpoiten/yleisimmiten 80-90km/h) , tasaisesti ja ei lopu ennen kuin päästää/lisää kaasua...
Ei kellään nyt löytyisi mitään jelppiä tähän kun rupee jo oikeasti pikkuhiljaa vituttamaan
[/quote]
Mulla nyki kans,(90-100km/h mittari nopeutta) vakkari päällä tasaisella mahdoton ajaa. Kaasua kun liikutteli niin vähän, ettei nopeus muuttunut, mutta kulutus mittari hivenen liikahteli(n.litran verran/puoli asteikko väliä) niin pystyi ajamaan.
Rengaskoon muutos auttoi 225/45>235/45-17.(tästähän on keskustelua ollutkin)
Tyhjäkäynnissä joskus harvoin vähän epätasaisuutta, tähän ei ole löytynyt syytä eikä korjausta. Auto 530dA
Leave a comment:
-
Jos näin olisi, eikö se näkyisi kierroslukumittarissa?! Jokainen liike joka autoa on tutkinut on sanonut että ehdottomasti ei ole vaihdelaatikkovika... :thinkOriginally posted by Rahu View PostEttei se vika nyt sittenkin johtuisi vaihdelaatikosta/turbiinista..?
Turbiinilukko myös toimii aivan kuten pitääkin...
Vanha johtosarja on näyttävästi vielä paikoillaan tai siis liitin roikkuu irtonaisena uuden vieressä... Uusi oli vedetty sisään siitä etutolpan vierestä mistä johtosarjat menevät ohjainlaitteelle. Tähän siis löytyy bmw:ltä korjausjohtosarja.Originally posted by pouri View PostVaikuttaapa ikävältä vialta. Ekassa postissa kuvailemasi viat kyllä vaikuttaa samoilta kun meikäläisen autossa olleet, eli välillä tyhjäkäynnillä auto pätkäisi kuin sytytys pätkisi bensa autossa ja matka ajossa tasakaasulla välillä nyki kevyesti. Nykiminen poistui itsestään tosin ja esiintyi harvoin.
Viaksi paikallistui rail anturin liitin, jonka johtoja heiluttelemalla tyhjäkäynnin sai myös pätkimään. Kuinka pitkä tuo rail anturille tuleva johtosarja on? Muistan tutkineeni sitä omassa, eikä siinä muistaakseni ihan heti liitintä ollut.
Minusta nuo suuttimien korjaus arvot ovat ok. Omassakin nuo luettiin pariin kertaa erot olivat samaa luokkaa, mutta voin tarkistaa nuo arvot.
Leave a comment:
Leave a comment: