Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 730dA(e39 530d) nykii

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bratwurst
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 35
    • Pori

Mä tuun vähän sekaamaan väliin, kun aihe liippaa niin läheltä...
    Originally posted by joko View Post
    Pintakaasulla nykiminen voisi veikata turbiinin lukituksessa olevaan häiriöönkin? Eli pätkäiseekö vain terävästi vai "seilaako" kierrokset hieman?
    Onkohan kellään tietoa mistä tuo turbiinin lukituksen häiriö johtuu/kuinka saa vian korjattua?
    Itselläni meinaan tekee tuota, että kun vauhti on n. 80-100 km/h tuntuu pari terävää nykäystä pintakaasulla ja nykäykset tuntuvat samalta kuin benziini olisi loppumassa... Tyhjäkäynnillä ei ole mitään häiriöitä.
    Muuten timangiloota toimii täsmällisesti eikä muita häiriöitä ole. Öljyjä ei tiettävästi ole koskaan lootaan vaihdettu ja pyysinkin ilmastointihuollon yhteydessä tarkastamaan lootaoljyn määrän. Vajaan desin olivat kuulemma saaneet öljyä lisättyä, eli öljyn vajauksestakaan ei siis ole kysymys.
    Vikakoodit lukaisin viime lauantaina, eikä sielläkään ole mitään...

Auto on siis e38 740 -95 bensakoneella.

Comment

• _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

Originally posted by Bratwurst View Post
      Mä tuun vähän sekaamaan väliin, kun aihe liippaa niin läheltä...

Onkohan kellään tietoa mistä tuo turbiinin lukituksen häiriö johtuu/kuinka saa vian korjattua?
      Itselläni meinaan tekee tuota, että kun vauhti on n. 80-100 km/h tuntuu pari terävää nykäystä pintakaasulla ja nykäykset tuntuvat samalta kuin benziini olisi loppumassa... Tyhjäkäynnillä ei ole mitään häiriöitä.
      Muuten timangiloota toimii täsmällisesti eikä muita häiriöitä ole. Öljyjä ei tiettävästi ole koskaan lootaan vaihdettu ja pyysinkin ilmastointihuollon yhteydessä tarkastamaan lootaoljyn määrän. Vajaan desin olivat kuulemma saaneet öljyä lisättyä, eli öljyn vajauksestakaan ei siis ole kysymys.
      Vikakoodit lukaisin viime lauantaina, eikä sielläkään ole mitään...

Auto on siis e38 740 -95 bensakoneella.
      Onko oikeankokoiset renkaat alla?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Bratwurst
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 35
        • Pori

Originally posted by _nixu_ View Post
        Onko oikeankokoiset renkaat alla?

Juu rengaskoko on ok. Ja samanlaista nykimistä teki myös originaali 16- tuumaisilla talvirenkaillakin.

Comment

• jones69
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 510
          • Myrskylä

No niin... Kylläpä ne nyt laakkosella kaiken keksii... Auto oli sielä, sai nykimään --> ei vikakoodeja --> auto ulos --> soitto mulle : autonne on valmis noudettavaksi, minä siihen: No mitäs sille tehtiin?! Laakkonen: ei mitään, ei me tiedetä mikä siin on vikana, se vaan nykii!!!
          Ja taas --->

Onpa hienoa toimintaa, mikähän avuksi?!
          Liikkeestä (josta auton ostin) sanoivat että viedään se jonnekkin "jartsan pajaan" korjattavaksi, että siellä niillä on osaamista enemmän kun maahantuojan merkkikorjaamoilla!?

Eli seuraavaksi "jartsalle" josta tulee muuten kahdeksas kerta... Mitäs jos ne nostaa sieltäkin kädet pystyyn ja sanoo että: voi voi ei tästä kalua tule, osta uus... Autosta pidän kovasti, mutta rupeaa tuo nykiminen jo pikkuhiljaa nyppimään! Voinko mä perua kaupat myyjän kanssa sillä perusteella että myyjä on luvannut korjauttaa nykimisen ostohetkellä?! Ainoa asia mikä hieman tässä harmittaisi on se että olen tehnyt autoon remonttia jo n. 1000€:llä omasta pussista (huolto, alustan osia jne.)

Mitähän seuraavaksi....
          E91 320d ///M-Sport "Voll"

E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

Comment

• jones69
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 510
            • Myrskylä

Originally posted by jones69 View Post
            No niin... Kylläpä ne nyt laakkosella kaiken keksii... Auto oli sielä, sai nykimään --> ei vikakoodeja --> auto ulos --> soitto mulle : autonne on valmis noudettavaksi, minä siihen: No mitäs sille tehtiin?! Laakkonen: ei mitään, ei me tiedetä mikä siin on vikana, se vaan nykii!!!
            Ja taas --->

Onpa hienoa toimintaa, mikähän avuksi?!
            Liikkeestä (josta auton ostin) sanoivat että viedään se jonnekkin "jartsan pajaan" korjattavaksi, että siellä niillä on osaamista enemmän kun maahantuojan merkkikorjaamoilla!?

Eli seuraavaksi "jartsalle" josta tulee muuten kahdeksas kerta... Mitäs jos ne nostaa sieltäkin kädet pystyyn ja sanoo että: voi voi ei tästä kalua tule, osta uus... Autosta pidän kovasti, mutta rupeaa tuo nykiminen jo pikkuhiljaa nyppimään! Voinko mä perua kaupat myyjän kanssa sillä perusteella että myyjä on luvannut korjauttaa nykimisen ostohetkellä?! Ainoa asia mikä hieman tässä harmittaisi on se että olen tehnyt autoon remonttia jo n. 1000€:llä omasta pussista (huolto, alustan osia jne.)

Mitähän seuraavaksi....
            Vastaan itse kysymykseeni:
            Kaupat on peruttu... Tehköön liike autolla mitä haluaa !
            Tilalle tullee E61 525d...

Comment

• Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

Olipa mukava kauppias kun noin pian suostui kaupan purkamiseen.

Koska foorumilla avataan uusi ketju samasta aiheesta(samasta autosta), aika alkaa nyt.

Comment

• Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

Tää auto kiinnostas kyllä kovasti ihan harrastusmielessä. Mistäs liikkeestä ton vois noutaa?
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

Comment

• jones69
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 510
                  • Myrskylä

Originally posted by Morkai View Post
                  Tää auto kiinnostas kyllä kovasti ihan harrastusmielessä. Mistäs liikkeestä ton vois noutaa?

Täältähän se tuli ja tännehän se meni...

Comment

• jones69
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 510
                    • Myrskylä

taas myynnisä!!! ---> http://www.nettiauto.com/bmw/730/2642232

Ostakkee "hyvä" auto pois!

Comment

• epaananen
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 25
                      • Jyväskylä

Olisipa mielenkiintoista tietää, et miten kävi tämän tapauksen kanssa

Itselläni hiukan havaittavissa samaa nykimistä esim. vakkarilla ajettaessa ja joskus tyhjäkäynnillä liikennevaloissa odotellessa epätasaista käyntiä. Jakotukin ja tulipellin välistä liitintä olen kokeillut heilutella ja siinä ei vaikuttaisi olevan vikaa. Siirtopumpustakaan ei tuntuisi kuuluvan mitään erikoista, mutta se taitaa olla tässä seuraavana vaihtolistalla.

Vikakoodeja ei löytynyt. Muistelen vaan, että edellisessä E39 530 diiselissä tankin pumpun rikkoutuessa se antoi vikakoodin, mutta en tiedä pitäisikö tuosta kuskin penkin alla olevasta pumpusta vikakoodia näkyä?
                      F01 730da
                      ex. E61 530da
                      ex. E38 730da
                      ex. E39 530da
                      ex. E39 525tdsa
                      ex. E39 525tdsa touring

Comment

• jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

Kesälaatu tankissa? Mulla eilen illalla meinasi jättää välille, eikä pakkasta ollut kuin -15
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• kye
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 320
                          • Forssa

Lukekaa livedataa Railpaineesta. Jos heittelee n. 0-50bar halutusta niin melkovarmasti vika on paineensäätimessä . Säädin on Railpumpun päädyssä. Itsellä oli tuo vika 530d:ssä n. vuoden päivät ennen kuin keksin mistä se johtuu.
                          Tuo vika oli satunnainen, mutta todella ärsyttävä. Vika ilmeni kyllä loppuvaiheessa useammin kuin mitä aluksi. Aiheutti esim. kiihdytyksissä tärinää/tutinaa autoon.
                          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                          - N42/46 jakopäät
                          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

tied. 0407247465

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍