Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA -02 sammui ajosta ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    E39 530dA -02 sammui ajosta ??

    Sammui tosiaan bemu suoraan ajosta! Katsoin carsoft:lla koodit ja antoi RPM Control. No hain uudet anturit kampiakselille ja nokka-akselile. Ensiksi vaihdoin kampiakselin tunnistimen ja ei vaikutusta käytiinlähtöön. Koodit katsoi antoi satunnaisesti uudestaan tuon RPM Control. Seuraavaksi vaihdoin nokka-akselin tunnistimen ja ei taaskaan vaikutusta?? Antaa edelleen satunnaisesti samaa koodia!!!

    Sitten ryhdyin vertaamaan nokka-akselin tunnistimia ja ne olivat erilaiset! No soitin Metroautoon ja siellä alustanumeron perusteella kertoivat, että ihan oikea osa minulla on! Se mikä alkuperäisenä paikallaan oli kuuluu esim.M5:seen Z3:seen jne bensamoottoriin... Täh, siis ei tuohon autoon ole koskaan ennen tuota tunnistinta vaihdettu ja nyt siitä löytyi "väärä" bensamoottorin tunnistin, joka kylläkin on toiminut 7 vuotta. Metroautokin oli ihmeissään!!

    Carsoftilla tsekkasin, että näkyykö moottorin kierrokset ja ne näkyi, ottaa tiedon ehkä sitten kampiakselilta??

    Startatessa siirtopaineet 3,8bar ja rail paineet 45.1 bar, mitä ne kuuluu olla? Tuo siirtopaine vissiin on ok, mutta noi railit?

    Onko ketään törmännyt vastaavaan tunnistin ongelmaan? Auto on nyt Metroautossa (valohuollossa..) Myös muita käyntiehdotuksia otetaan vastaan!!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Ei niitä kalliita antureita kannata lähteä vaihtelemaan carsoftin "koodien" perusteella... Kannattaisi nyt oikean piuhan päähän auto saattaa ja lukea koodit uudestaan. Ja mitä tulee erilaisuuteen antureissa niin vaimon 540 -01 puski vikakoodia nokka tunnistimelta ja tilasin uudet marmorilta. Erilaiset oli nämä uudet kun kädessä vertasin siihen minkä autosta irroitin.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • uti
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 195

      #3
      Eihän noi rail-paineet ole kuin murto-osa oikeista. Onko ihan oikeita vai anturi viallinen.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Oikeat rail-paineet näkyy vasta kun auto on käynnissä, ainoastaan virrat päällä ollessaan ei välttämättä painetta ole juuri nimeksikään.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by uti View Post
          Eihän noi rail-paineet ole kuin murto-osa oikeista. Onko ihan oikeita vai anturi viallinen.

          Niin sitä en sitten tiedä onko oikeia vai Carsoftilaisia, mutta juttelin kahden eri asentajan kanssa paineista ja toinen sanoi, että startatessa pitää ylittyä 380bar ja toinen sanoi tuon 45.1 bar olevan ok, koska moottori (kp.pumpu) pyörii niin hiljaa startatessa, mutta kun käynnistyy niin paineet nousevat +400bar!

          Virrat päälle niin siirtopaineet 3.8bar ja rail 0bar. Startatessa 3.8bar ja 45.1bar.

          Tulipahan vaihdettua nuo osat jos vaikka niistä ei tulisi myöhemin ongelmia, ehkä...
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Juttelin tuossa tutun kanssa, joka touhuilee mersun ja sitikan parissa ja hän sanoi, että tuo 45bar ei riitä suuttimille vaan tarvitaa ainakin yli 200bar! Paineensäädintä ehdotti viaksi. Onko niissä ollut probleemeja?
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Kyllä rail-paineen pitää olla startatessa lähempänä 300 bar. Irrota kokeeksi rail-paineanturin liitin, niin saat poissuljettua paineanturin/sen liittimen, menee painesäädön osalta "kiinteälle kartalle". Kuulostaa kyllä uhkaavasti korkeapainepumpun tai painesäätimen vialta. Painesäätimen vaihtaisin itse ennen KP-pumpun vaihtoa, vaatii kylläkin imusarjan irrotuksen pois tieltä. Toki suuttimien ohivuodot voisi tarkistaa, mutta epätodennäköistä, että kertalaakista paineet romahtaisivat noin reippaasti.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Kokeilin sitä rail-anturin irroittamistakin, mutta ei auttanut! Minkähän hintainen osa tuo säädin on?

                Yksi vikakoodi tuee kyllä joka kerta "Rail pressure sensor" eli viittaako tuo liian alhaiseen paineeseen? Saman vian antaa kun ottaa liittimen auki.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Kokeilin sitä rail-anturin irroittamistakin, mutta ei auttanut! Minkähän hintainen osa tuo säädin on?

                  Yksi vikakoodi tuee kyllä joka kerta "Rail pressure sensor" eli viittaako tuo liian alhaiseen paineeseen? Saman vian antaa kun ottaa liittimen auki.
                  Liian alhaisesta rail-paineesta pitäisi antaa koodin 1190 "Rail pressure control".

                  Anturilta oma koodinsa:
                  Fault code ”Rail pressure sensor” is stored if the rail pressure sensor is defective.

                  Consequences:
                  • The DDE outputs a substitute value
                  • The injection volume is limited


                  Carsoftin tapauksessa en kuitenkaan täysin luottaisi tuohon vikakoodiin.

                  Painesäädin (Nr 20), hinnasta osviittaa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

                    #10
                    Noissa E39:ssä on jossain ollut vikaa rail-paineanturin johtosarjassa, eli kokeileppa heilutella johtoja ja jos saat jonkun starttaan autoa samaan aikaan. Varaosatiskiltä saa ihan korjaussarjan tuohon johtosarjaan.
                    AMG

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Tänään viimeksi tutkittiin samanlaista vikaa, startatessa rail paineet oli 110Bar. Vika löytyi kakkossuuttimesta, sen verran ohivuotoa ettei paine nouse tarpeeksi.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Tappu View Post
                        Noissa E39:ssä on jossain ollut vikaa rail-paineanturin johtosarjassa, eli kokeileppa heilutella johtoja ja jos saat jonkun starttaan autoa samaan aikaan. Varaosatiskiltä saa ihan korjaussarjan tuohon johtosarjaan.
                        Mutta eikös tuolla anturin liittimen irrotuksella tule tämäkin poissuljettua.

                        Originally posted by superb View Post
                        Tänään viimeksi tutkittiin samanlaista vikaa, startatessa rail paineet oli 110Bar. Vika löytyi kakkossuuttimesta, sen verran ohivuotoa ettei paine nouse tarpeeksi.
                        Sammuiko tämä ajosta?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Sammuiko tämä ajosta?
                          Oli ekalla kerralla sammunut, nähtävästi suutin oli vikaantunu silloin. Myöhemmin ilmeni käynnistysongelmia lämpimänä ja kuumana. Kylmänä lähti pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #14
                            Rail painanturin liitin avattiin, joten sen johtosarjan voi tässä tapauksessa unohtaa. Kaikilta ketä nyt autojen kanssa pelaa niin ovat sanoneet, että koskaan ei ole kuin seinään sammunut jos suutin on hajonnut. Sammutuksen jälkeen ei vaan ole enää lähtenyt käymään!

                            Todettiinko suutinvika ihan irroittamalla paluuletku viimeisestä suuttimesta ja startaten ja dieseliä lensi??

                            Taidan hakea maanantaina auton pois Metrolta kun kävin perjantaina siellä juttelemassa ja ne olivat vielä enemmän kaffeella kuin minä, taitaa heidän tutkimisensa vaan tuhlata omaisuuden!

                            Itse kun olen miettinyt syytä moiseen niin epäilen paineensäätäjää, mutta toisaalta harmittaa kun en ottanut paluuletkua auki jos vaikka vika olisikin ollut siinä... Kokeapainepumppu se tuskin on kun on mekaaninen niin se on ON tai OFF ja nyt se työntää 45bar! Mihin jää 250bar?
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #15
                              Niin, kyseisessä yksilössä oli myös nokan asentotunnistimessa ajoittaista vikaa. Suuttimien paluupuolen vuoden vuodon voi helposti testata irroittamalla paluuletkut ja pistämällä niiden tilalle 10-15cm letkunpätkät. Se mihin tulee löpöä on sitten bingo.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎