Morjens! Nyt pukkaa ongelmaa Bemarin kanssa - seuraavanlainen tilanne, lähdin normaalisti liikenteesen autolla noin 200m ajettuani huomasin että auto sauhuttaa todella paljon - siis tämä sauhu oli harmaata ellei valkoista - mutta kuitenkin vaaleaa sauhua ja paljon pakoputkesta, auto toimi normaalisti - ei mitään sivuääniä - ei kolinoita yms... no ajoin seuraavalle parkkipaikalle (n.1km) ja sammutin välittömästi auton. Tämän jälkeen pakoputkesta tuli jonkin aikaa sauhua (valkoista 30sek-1min) vaikka moottori oli sammutettu jo.
autosta pihalle astuttuani haistoin palaneen öljyn käryä - aukaisin konepellin ja kas kummaa koneen oikealla puolella pakosarjan yläpuolelta oli merkki kuin olisi tullut öljyä paineella - öljyä oli roiskeitten perusteella tullut aika vähän, ehkä maksimissaan muutama desi jos sitäkään... koska mittatikussa katsottuna öljypinta oli ok tässä vaiheessa, ja käryhän ilmeisesti tuli siitä kun sitä oli tullut tippa pakosarjankin päälle...
Tässä ihmetelllessä meni aikaa joku arviolta 15-30min , ja ajattelin kokeilla käymään moottoria.
Mutta kone kyllä pyörähtää hieman mutta tekee topin... toisin sanoen startti ei jaksa pyörittää konetta.. Kone ei siis lähde kuitenkaan käyntiin missään vaiheessa, kokeilin vielä toisenkin kerran mutta sama juttu - en uskalla kokeilla enää , eikä varmaa kannatakkaan - ettei tekisi enempiä vaurioita...
Mitäs arvelette mikä olisi vikana, ja mikähän se oli aiheuttanut.
Korjaamo reissuhan tässä varmastikkin on edessä - se on varma.
Autossa ei ole aikaisemmin ollut mitään vikoja... ei ole hukannut nestettä - ainakaan ole huomannut. eikä myöskään ole sotkenu vesi/öljyjä - on siis toiminut kuin junan vessa eikä ole sauhutellut normaalia enempää...
Itse ajattelisin että olisi kannentiiviste tai sitten kansi halki ja tästä tämä sauhu oli johtunut. ja nyt kun auto oli hieman aikaa parkissa niin jäähdytysnestettä olisi valunut männän päälle ja tästä seurauksena - ettei kone käynnisty...
Mitäköhän tuolta pahimmassa tapauksessa olisi mennyt - meinaan vaan että minkähän laista korjaus eurosummaa tässä kohta maksellaan? Arvioita?
Kaikenlainen apu / arviointi/ tieto ko. tapauksen suhteen olisi tervetullutta.
Ja vielä minne verstaalle autoa kannattaisi kiikuttaa - ei tuli ainakaan heti mieleen Metro-Auto hintatasoltaan ja muutenkin... Antakaan suosituksia korjaamoista Tammer-Diesel? Konetyö Hakala, lempäälä? muita?
T. nim. olisi euroille muutakin käyttöä kun laittaa se Baijerilaisen remonttiin.
Ja ko. autohan on siis 530i sedan manual -01 ajettu 167tkm. Konetyyppinä M54
autosta pihalle astuttuani haistoin palaneen öljyn käryä - aukaisin konepellin ja kas kummaa koneen oikealla puolella pakosarjan yläpuolelta oli merkki kuin olisi tullut öljyä paineella - öljyä oli roiskeitten perusteella tullut aika vähän, ehkä maksimissaan muutama desi jos sitäkään... koska mittatikussa katsottuna öljypinta oli ok tässä vaiheessa, ja käryhän ilmeisesti tuli siitä kun sitä oli tullut tippa pakosarjankin päälle...
Tässä ihmetelllessä meni aikaa joku arviolta 15-30min , ja ajattelin kokeilla käymään moottoria.
Mutta kone kyllä pyörähtää hieman mutta tekee topin... toisin sanoen startti ei jaksa pyörittää konetta.. Kone ei siis lähde kuitenkaan käyntiin missään vaiheessa, kokeilin vielä toisenkin kerran mutta sama juttu - en uskalla kokeilla enää , eikä varmaa kannatakkaan - ettei tekisi enempiä vaurioita...
Mitäs arvelette mikä olisi vikana, ja mikähän se oli aiheuttanut.
Korjaamo reissuhan tässä varmastikkin on edessä - se on varma.
Autossa ei ole aikaisemmin ollut mitään vikoja... ei ole hukannut nestettä - ainakaan ole huomannut. eikä myöskään ole sotkenu vesi/öljyjä - on siis toiminut kuin junan vessa eikä ole sauhutellut normaalia enempää...
Itse ajattelisin että olisi kannentiiviste tai sitten kansi halki ja tästä tämä sauhu oli johtunut. ja nyt kun auto oli hieman aikaa parkissa niin jäähdytysnestettä olisi valunut männän päälle ja tästä seurauksena - ettei kone käynnisty...
Mitäköhän tuolta pahimmassa tapauksessa olisi mennyt - meinaan vaan että minkähän laista korjaus eurosummaa tässä kohta maksellaan? Arvioita?
Kaikenlainen apu / arviointi/ tieto ko. tapauksen suhteen olisi tervetullutta.
Ja vielä minne verstaalle autoa kannattaisi kiikuttaa - ei tuli ainakaan heti mieleen Metro-Auto hintatasoltaan ja muutenkin... Antakaan suosituksia korjaamoista Tammer-Diesel? Konetyö Hakala, lempäälä? muita?
T. nim. olisi euroille muutakin käyttöä kun laittaa se Baijerilaisen remonttiin.
Ja ko. autohan on siis 530i sedan manual -01 ajettu 167tkm. Konetyyppinä M54
Comment