Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ulkolämpötila mittarin ihmettelyä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiKoo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 229
    • Rovaniemi

e39 ulkolämpötila mittarin ihmettelyä

Eli tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma mutta kuhan aloin ihmettelemään.

Eli viime kesänä täräytin oikean etukulman sillälailla että sisälokasuoja hajosi ja revin sen irti, ulkolämpötila anturihan on siinä kiinni joten otin sen liittimestä irti ja heitin tallin pöydälle. Siitä asti mittari on näyttänyt -40.0 kesää talvea.

Nyt kuitenkin eilen alkoi mittari elämään omaa elämää ja hetken ajon jälkeen lähtee lämpötila nousemaan tuosta -40.0. Tänään se sitten nousi ihan +1.0 asti ja siitä tippui siihen mitä tuolla ulkona oikeasti oli lämmintä eli noin -2.0.

Mistähän tämmöinen mahtaa johtua? Anturi on siis edelleen tallissa.

Ihan mielenkiinnosta ajattelin jakaa tämän "mielenkiintoisen" tarinan kanssanne :think

Jos modejen mielestä turha tai väärässä paikassa niin saa poistaa/siirtää

JiiKoo
    BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

Johtimien kärkien väliin kertyy suolamuhjuista moskaa, joka osittain sulkee virtapiirin. Minulla oli mittarin muovikuoressa pieni harkeama, josta pääsi sinne keraamiin valettujen kaapelien sekaan suolaista kosteutta. Kostealla kelillä oli mittarin mukaan aina helle, kuivana toimi täysin normaalisti.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

Jaaha, just meinasin kysellä vähän samaa. Mulla on näyttänyt nyt 3 päivää E39:in ulkolämpömittari -5.0 vaikka ulkona on ollut +2 - (-7). Kai se sitten jostain samanlaisesta johtuu.
      E61 525d LCI

Comment

• Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

No nyt oli mullakin eilen lähtiessä -37,0 mittarissa kun lähdin ajeleen. Ajeluiden aikana ehti lämmetä ja päästiin -15,5 asteeseen ennen ku olin takaisin kotona. Alkaa vissiin olemaan lopun alkua sille anturille?
        E61 525d LCI

Comment

• antero80
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 19
          • kemi

Originally posted by Ha2 View Post
          No nyt oli mullakin eilen lähtiessä -37,0 mittarissa kun lähdin ajeleen. Ajeluiden aikana ehti lämmetä ja päästiin -15,5 asteeseen ennen ku olin takaisin kotona. Alkaa vissiin olemaan lopun alkua sille anturille?

kannattaa ensin kokeilla et puhdistaa sen anturin ja liittimet.. itsellä teki e34nen samaa ja ku puhdistin sen anturin niin nyt näyttää ihan oikeita lukemia..

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎