Osaako joku kertoa mikä ero on Servotroniceissa ennen 6/99 ja sen jälkeen? Kyse siis 520-530 malleista, V8-malleissa on täysin erilainen osa. ETK:n mukaan osa vaihtuu 6/99, mutta en tajua mikä on muuttunut. Siis en ole löytänyt mitään muuta osaa joka olisi muuttunut samaan aikaan ja selittäisi tuon eron.
E39 Servotronicin erot ja asennus
Collapse
X
-
Sähköinen osa->tapahtunut päivitys ohjelmistossa->sekä komponenteissa.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
-
-
Tuli nyt jälkiasennettua tuo Servotronic. Se vaati myös korimodulin vaihdon low->high malliin, muutamia johtoja, ZCS-koodin muutoksen ja korimodulin koodauksen.
Samalla tuli myös harjoiteltua E39:n hammastangon vaihtoa 3 kertaa... Eka Servotronic kun olikin väljä (ratissa keskellä löysää ja keulasta kuului kolinaa kuopissa/hiekkatiellä) , joten vaihdoin vanhan tavallisen hammastangon takaisin ja sitten taas seuraavan Servotronicin. Tämä nykyinen on tehdaskunnostettu, eBaysta tietenkin kuten oli tuo viallinenkin.
6/99 ero näyttää olevan tuossa säätöventtiilissä, mutta en tiedä onko ero vain ulkoinen, selvästi erinäköisiä ne venttiilit siis oli. Mutta venttiilin kelan vastusarvo on sama molemmissa. Koodauksessa on 4/99 kohdalla tullut uusi Servo_2 ZCS-optio, vaikea sanoa mikä sen merkitys on. Aion kyllä kokeilla eri vaihtoehtoja ja mitata miten ne vaikuttaa Servotronicin ohjausjännitteeseen.
Comment
-
Comment