Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Servotronicin erot ja asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    E39 Servotronicin erot ja asennus

    Osaako joku kertoa mikä ero on Servotroniceissa ennen 6/99 ja sen jälkeen? Kyse siis 520-530 malleista, V8-malleissa on täysin erilainen osa. ETK:n mukaan osa vaihtuu 6/99, mutta en tajua mikä on muuttunut. Siis en ole löytänyt mitään muuta osaa joka olisi muuttunut samaan aikaan ja selittäisi tuon eron.
    Last edited by TJJ; 13-06-2009, 15:39.
    E39 528iA
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Sähköinen osa->tapahtunut päivitys ohjelmistossa->sekä komponenteissa.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Yltti View Post
      Sähköinen osa->tapahtunut päivitys ohjelmistossa->sekä komponenteissa.
      Tuota ohjaa korimoduli eikä se ole muuttunut. Enkä ole onnistunut löytämään ohjelmistostakaan/koodauksesta tuolloin tapahtunutta muutosta, 3/99 tuli muutoksia.
      E39 528iA

      Comment

      • ss900
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 104

        #4
        Tavallaan samaa ihmettelen..

        Onko tietoa muuttuuko kasikoneiden servotronic jossain vaiheessa? Vaihdoin vuotamisen takia -97 E39:iin uudemman simpukan ja laitoin vanhasta kuitenkin sen "solenoidin". Nyt jumittaa pienellä tehostuksella koko ajan. Vikakoodiksi tarjoaa erään johdon oikosulkua.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Tuli nyt jälkiasennettua tuo Servotronic. Se vaati myös korimodulin vaihdon low->high malliin, muutamia johtoja, ZCS-koodin muutoksen ja korimodulin koodauksen.

          Samalla tuli myös harjoiteltua E39:n hammastangon vaihtoa 3 kertaa... Eka Servotronic kun olikin väljä (ratissa keskellä löysää ja keulasta kuului kolinaa kuopissa/hiekkatiellä) , joten vaihdoin vanhan tavallisen hammastangon takaisin ja sitten taas seuraavan Servotronicin. Tämä nykyinen on tehdaskunnostettu, eBaysta tietenkin kuten oli tuo viallinenkin.

          6/99 ero näyttää olevan tuossa säätöventtiilissä, mutta en tiedä onko ero vain ulkoinen, selvästi erinäköisiä ne venttiilit siis oli. Mutta venttiilin kelan vastusarvo on sama molemmissa. Koodauksessa on 4/99 kohdalla tullut uusi Servo_2 ZCS-optio, vaikea sanoa mikä sen merkitys on. Aion kyllä kokeilla eri vaihtoehtoja ja mitata miten ne vaikuttaa Servotronicin ohjausjännitteeseen.
          E39 528iA

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎