BMW E39 alajousilautanen murtunut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    BMW E39 alajousilautanen murtunut

    Huomasin kesärenkaita vaihtaessa että vasemmalta edestä oli alajousilautanen murtunut lähes kokonaan irti.
    Luin että muillekkin on käynyt vastaavanlaisesti.
    Jäi kuitenkin epäselväksi että onko kaikissa bmw e39 malleissa irroitettava alajousilautanen? Omassa se ainakin on irroitettava.
    Voinko siis ostaa mistä tahansa e39 mallista (520i-m5) käytetyn tai uuden iskunvaimentimen ja ottaa siitä pelkän alajousilautasen?
    Noita jousilautasia ei ilmeisesti myydä erikseen?

    Jos nyt jollain joku käytetty etuiskari tai pelkkä alalautanen on ylimääräisenä, niin voisin ostaa sen pois. Privaa voi laittaa.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3121
    • Välisuomi

    #2
    Ei minulla ainakaan 523:ssa (97) ollut irrotettavaa jousilautasta. Sekin murtui (tai siis kumpikin puoli) ja huomasin sattumalta renkaanvaihdon yhteydessä.
    ---

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1228
      • LAHTI

      #3
      On irroitettava jousuilautanen E39:ssä...

      Originally posted by VNT View Post
      Huomasin kesärenkaita vaihtaessa että vasemmalta edestä oli alajousilautanen murtunut lähes kokonaan irti.
      Luin että muillekkin on käynyt vastaavanlaisesti.
      Jäi kuitenkin epäselväksi että onko kaikissa bmw e39 malleissa irroitettava alajousilautanen? Omassa se ainakin on irroitettava.
      Voinko siis ostaa mistä tahansa e39 mallista (520i-m5) käytetyn tai uuden iskunvaimentimen ja ottaa siitä pelkän alajousilautasen?
      Noita jousilautasia ei ilmeisesti myydä erikseen?

      Jos nyt jollain joku käytetty etuiskari tai pelkkä alalautanen on ylimääräisenä, niin voisin ostaa sen pois. Privaa voi laittaa.

      Yläjousilautasen makso vain 11€/kpl ei kallis..siis marmoritiskiltä ja ..........Niin Alajousilautanen on osaiskaria.
      Last edited by 325E; 07-04-2009, 15:13.

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by 325E View Post
        Yläjousilautasen makso vain 11€/kpl ei kallis..siis marmoritiskiltä ja ..........Niin Alajousilautanen on osaiskaria.
        Kyllä minulla ainakin alajousilautanen on käsittääkseni erillinen osa, ainakin se pyörii iskarin ympärillä.
        Olen myös lukenut että joku on ostanut uuden iskarin ja irroittanut siitä tuon alajousilautasen.
        Nyt pitäisi saada tietää että missä malleissa tuo alajousilautanen on irroitettava?
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • superfast
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 567
          • Kurikka

          #5
          Mitä ite on tullut vaihdettua E39 iskareita niin niissä on ollut kiinteät jousilautaset edessä.:think
          E60 525 Msport
          E36 318ti compact

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Samaten omassa on kiinteät alalautaset. :think
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              #7
              Ainakin kiinteä M-Teknik 1:ssä

              Originally posted by VNT View Post
              Kyllä minulla ainakin alajousilautanen on käsittääkseni erillinen osa, ainakin se pyörii iskarin ympärillä.
              Olen myös lukenut että joku on ostanut uuden iskarin ja irroittanut siitä tuon alajousilautasen.
              Nyt pitäisi saada tietää että missä malleissa tuo alajousilautanen on irroitettava?
              Kasasin tossa juuri Sasch M-Teknik 1:sen tolpat ja siinä alalautaset oli kiinteät..Iskarit on Orginal tavaraa ja alumiiniä.

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #8
                En nyt vieläkään oikein halua uskoa että jokaisessa mallissa iskari on kiinteästi iskarissa kiinni. Omassa tuo jousilautanen pyörii iskarin ympärillä molemmilla puolilla, eikö se silloin kaiken järjen mukaan ole irroitettavissa?
                Myös tässä seuraavassa threadissa kaksi ihmistä on nähnyt iskarista irroitettavia jousilautasia:
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • Yltti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2792
                  • Kuopio suamen texas

                  #9
                  Tulee mieleen jos puhutaan tuosta sigun autosta, niin minkälaiset muutokset alpina on tehnyt etupäähän. Minkä valmistajan vaimentajilla on kasattu.

                  Tässä ///M5etu iskarin kuva


                  ja tässä e39 540i 4.4 litranen



                  Ja irto osat mitä sinne on saatavana:
                  540 i 4.4l


                  ja E39 ///M5 irto-osat:



                  Irtoavat jousilautaset alapäässä ei ole ihan normaalia olisko alpina "lisä". Jos sigun auto.
                  1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                  F10 525d Xdrive comfort sitte
                  Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                  www.rotator.fi

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3121
                    • Välisuomi

                    #10
                    Onko Alpinassa alumiini-iskarirunko kuten muissa E39:seissa? Jos ei ole, niin se selittäisi irtolautasen. Jos tarvike/viriviripumpuissa on irtolautanen? Minulla ei missään E39:ssa ole ollut irtolautasta, kaikki ovat olleet tehtaan alustalla, sekä M-sport- että tavallinen.
                    ---

                    Comment

                    • VNT
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1410
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Onko Alpinassa alumiini-iskarirunko kuten muissa E39:seissa? Jos ei ole, niin se selittäisi irtolautasen. Jos tarvike/viriviripumpuissa on irtolautanen? Minulla ei missään E39:ssa ole ollut irtolautasta, kaikki ovat olleet tehtaan alustalla, sekä M-sport- että tavallinen.
                      Alpinassa on ihan tavalliset alumiinirunkoiset iskunvaimentimet.
                      Ymmärrän kyllä että noita pelkkiä alajousilautasia ei saa erikseen ostettua, koska ne ovat iskarissa kiinni. Mutta onko teidän iskareissa ne jousilautaset hitsaamalla kiinni? Oletteko aivan varmoja ettei ne ole vain painettu iskarin runkoon, jolloin ne naputtamalla lähtisi irti?
                      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by VNT View Post
                        Alpinassa on ihan tavalliset alumiinirunkoiset iskunvaimentimet.
                        Ymmärrän kyllä että noita pelkkiä alajousilautasia ei saa erikseen ostettua, koska ne ovat iskarissa kiinni. Mutta onko teidän iskareissa ne jousilautaset hitsaamalla kiinni? Oletteko aivan varmoja ettei ne ole vain painettu iskarin runkoon, jolloin ne naputtamalla lähtisi irti?
                        Mulla ainakin e39 523 -97 vehkeessä lähti ne alajousilautaset irti naputtamalla (orkkis-iskarit), kun ne vaihdoin toisiin iskareihin kiinni. Ne oli just tollee painettu paikalleen ja iskarissa oli sellaset pienet kyhmyt sitten, mitkä jumitti sen lautasen tiukalle ja sitä kyllä sai oikeesti naputtaa vähän enemmän että se lähti irti.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16578
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Yltti View Post
                          Tulee mieleen jos puhutaan tuosta sigun autosta, niin minkälaiset muutokset alpina on tehnyt etupäähän. Minkä valmistajan vaimentajilla on kasattu.

                          Tässä ///M5etu iskarin kuva


                          ja tässä e39 540i 4.4 litranen



                          Ja irto osat mitä sinne on saatavana:
                          540 i 4.4l


                          ja E39 ///M5 irto-osat:



                          Irtoavat jousilautaset alapäässä ei ole ihan normaalia olisko alpina "lisä". Jos sigun auto.
                          http://bmwfans.info/original/E39/Lim...1/ill-31_0541/ No. 11, suom. jousen pehmuste eli kumi, ei jousilautanen...

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Onko nyt niin, että tuo e39:n iskari on ns. yhtä puuta tolpan kanssa? Eli pelkkää patruunaa ei saa vaihdettua..?

                            Lisätään nyt vielä sen verran, että tietääkö joku paljonko tuon tolpan alaosan(kiinnityskohdan) halkaisija on?
                            Last edited by Thuppu; 09-04-2009, 16:01.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            Working...
                            X