Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -97: Asennusohje - Kampiakselin asentoanturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vepk
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 4

    E39 523 -97: Asennusohje - Kampiakselin asentoanturi

    Terve kaikille!

    Tässä muutama päivä sitten alkoi olemaan ongelmia auton käynnistyksen kanssa. Carsoftin skannauksen jälkeen kävi ilmi, että kampiakselin asentoanturi tulisi vaihtaa.

    Olen selaillut nettiä ja löytänyt mm. tämän foorumin avulla hyödyllisiä linkkejä/ohjeita, kiitos siitä.

    Olisin kuitenkin vailla selvää kampiakselin asentoanturin asennusohjetta, jossa olisi selostuksen lisäksi myös kuvia.

    Eli kyseessä: crankshaft sensor,Part Number: 12141709 616



    Onnistuuko joku jeesimään ?

    Tattis

    V-P
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Ei löytynyt nopealla googletuksella ohjetta mutta vedetään harrison-stetson menetelmällä ilman valokuvia tosin.

    -avaa konepelti
    -nyppää flektin tuulitunnelin natsat pois osa nro 18

    -laita viskokytkimen mutteriin 32mm lenkki ja huitase sitä vasaralla, huom. vääränkätinen kierre
    -kierrä visko auki ja ota koko paketti pois konehuoneesta sen tuulitunnelin kanssa, paisuntasäiliön päässä on joku anturi tjsp. ota se irti.
    -Tsekkaa missä asentoanturi on osa nro 9

    -Seuraa piuhaa ja ota liitin irti, paikka on uskomattoman paska, irroittamalla moottorin päältä suojan joka on öö imusarjan ja kannen välissä pääsee näkemään suoraan liittimien päälle. Hoikka pitkä käsi saattaa mahtua öljynsuodatimen kotelon ja imusarjan välistä liittimelle.
    -Vanoksen solenoidin kohdalla voi olla ahdasta liittimen kanssa kun pujottaa uutta paikalle, en muista miten se menee mutta järjellä siitä selviää. Toinen ahdas paikka voi olla termarikotelon kohdalla riippuen siitä missä asennossa klemmarit on.

    -termarikotelon päällä on kaapelin suojajuttu (osa nro 11)mikä lähtee helposti irti kun nyppää osat nro 12 irti, älä hukkaa niitäkään

    -sit vaan vanha anturi pois ja uusi tilalle, pujotat piuhan paikalleen ja liitin kiinni
    -kiinnitä flektit ym ja homma on valmis
    Last edited by herja; 08-04-2009, 14:38.
    Retard Member

    Comment

    • vepk
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 4

      #3
      Vakuuttavaa =) Eiköhän näillä ohjeilla pärjää.

      Kiitos herja!

      V-P

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Ja jos ei käsi mahdu niin ota öljynsuodattimen kotelon kansi irti niin mahtuu paremmin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8973
          • Kellokoski

          #5
          Ei sitä viskoa tarvitse irroitaa. Mahtuu kyllä irroittaan kuusiokolon sopivalla avaimelle ilmankin.
          Öljynsuodatinkotelon kansi vaan irti.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Antaa kivasti tilaa pujotella niitä piuhoja ja hieroa sitä kaapelisuojaa termarin tietämillä.
            Retard Member

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8973
              • Kellokoski

              #7
              No tunnissa vaihdoin pakkasella näpit kohmeessa parkkipaikalla ilman viskon tai ilmatunnelin irroitusta..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Joo, mulla meni 20min noiden irrotuksella ja kessulla.
                Retard Member

                Comment

                • Tertsoni
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 145
                  • Satakunta

                  #9
                  Originally posted by herja View Post
                  Antaa kivasti tilaa pujotella niitä piuhoja ja hieroa sitä kaapelisuojaa termarin tietämillä.
                  Täs puhuttii nokka-akselin anturista ei kampuran.

                  Tuli mielee et toisis se anturi on imusarjan puolella ja toisis pakosarjan..?

                  Ku itte vaihdoin just väärän vanhan tilalle..
                  Last edited by Tertsoni; 21-03-2012, 16:56.
                  sigpic
                  EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by Tertsoni View Post
                    Täs puhuttii nokka-akselin anturista ei kampuran.

                    Tuli mielee et toisis se anturi on imusarjan puolella ja toisis pakosarjan..?

                    Ku itte vaihdoin just väärän vanhan tilalle..
                    Hyvä nosto

                    Ja tässähän puhutaan nimenomaan Kampiakselin asentoanturin vaihdosta
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Tertsoni
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 145
                      • Satakunta

                      #11
                      No kappas mitähän ny oikee häslään taas..
                      sigpic
                      EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1520
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        mitäs jos se ei liiku mihinkään vaikka kuusiopultti on irti,ei vaikka kuinka yrittän herkistellä/nitkutella,mikä avuksi?...tosin e36,mut samaperiaate kuitenkin...
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎