Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarruvaijerin irroitus jarrun puoleisesta läpiviennistä *ongelma korjattu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #16
    Originally posted by 325E View Post
    Sikäli mikäli vaijerin kuoren holkki osa on jumittunut kiinni
    se lähtee parhaiten pienellä pyöreällä tuurnalla n.3-4mm lyömällä jarrukenkien puolelta..pidä hieman vinossa tuurnaa koska se ei muutoin hyvin suorassa voi ollakkaan koska lyönti suunta pitää olla n.45-astetta vuorottele vuoroon oikealle ja vasemmalle jotta se irtoaa paremmin ja näin holkkiosa pysyy paremmin ehjänä.
    Vaijeri osa kyllä joustaa siitä aina sivuun jos varsinkin tuurna on sopivanpieni ettei se pääse sitä vaurioittaa tekemään mutkaa vaijeriteräkseen.
    Sopiva tuurna tuon jämän irrotukseen on 8mm, pienempi tuurna uppoaa tuohon kuoreen ja pahentaa vain tilannetta.
    Lämpö ei pahaksi ole mutta älä lämmitä liikaa ettei ala kumi sulaa.

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #17
      Kukin taaplaa tyylillään..

      Originally posted by Matula View Post
      Sopiva tuurna tuon jämän irrotukseen on 8mm, pienempi tuurna uppoaa tuohon kuoreen ja pahentaa vain tilannetta.
      Lämpö ei pahaksi ole mutta älä lämmitä liikaa ettei ala kumi sulaa.
      Kukin taplaa tyylillään..pääasia että, osa irtoaa..itse katsoin parhaaksi tosiaan sen 4mm tuurnan siksi sitä piti pitää vinossa n.45-astetta tyyliin ja siinä joutuu kierrättää tuurnaa jotta se vaijerin holkki/kuori ei menisi rikki...tämän opetus on pääpiirteittäin että, tätä irroitetaan tuurnalla ja jarrujen sisältä päin ja ei tyylliin ulkoa putkitongeilla vääntäen.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎