memebuy23buy

Kuinka paljon parempi on E60 vs E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by joko View Post
    -03 hyvin varusteltu e60 näytti olevan nettiautossa nyt 27Ke, siinä alkaa olla hinta jo ihan kohdallaan verrattuna karvalakkeihin. Kyseisessä autossa oli aktiivohjaus, comfort nahat, kattoluukku, kääntyvät xenonit jne. Olikohan maininta että tehdaslisävarusteita 27Ke edestä.
    Eipä löydy mutta oliko tuo se auto josta kuitenkin oli unohtunut se tärkein varuste: automaattivaihteisto?
    E39 528iA

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by TJJ View Post
      Eipä löydy mutta oliko tuo se auto josta kuitenkin oli unohtunut se tärkein varuste: automaattivaihteisto?
      Kyllä siinä mun muistaakseni oli automaatti vaihteisto, mutta nyt en sitä kyllä enää löytänyt nettiautosta. Kuitenkin hieman alle 30Ke alkaa irotaamaan jo hyvin varusteltuja e60 koppaisia, vaikka valtaosa niistä on kuitenkin vielä karvalakki malleja.
      Laitetaan nyt vertailukohdaksi että 6kk sitten välirahaa piti tehdä tuohon omaan alle 20ke, annoin vaihdossa -97 e39 300tkm ajetun tds:än.
      Omassa autossa on sitten varusteita seuraavasti: aktiivi ohjaus, dynamic drive, automaatti laatikko(tietysti), laajennettu automaatti-ilmastointi, lasikattoluukku, mustat dakota nahat, kääntyvät xenonit, busines navi, bluetooth, autopuhelin, mukitelineet, suksiluukku, penkinlämppärit jne.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7468
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Vasara View Post
        Moottorihan on saman mallisarjan tuotantoa bensakoneissa, eli ei mitään uutta siellä.
        Onhan E60 bensakoneet uudistuneet myös, mutta ei heti ekassa vuosimallissa kuitenkaan. Joku osaa varmaan tarkentaa tätä, kun itse en muista ulkoa milloin bensakoneet päivittyi.

        Originally posted by Vanquish View Post
        Tuostahan on teknikensvärldin vertailu jossa vastakkain 39 ja 60. Saattaapi löytyä haulla tai sitten Petri Kekkonen voi pistää uudestaan sen (muistaakseni Petri sen laittoi).
        Löytyy http://www.teknikensvarld.se/documen...530i/index.xml ja PDF:n saa siitä punaisesta "LADDA HEM" -napista jos http://www.teknikensvarld.se/files/T...test_bmw_5.pdf ei toimi.

        Originally posted by TJJ View Post
        E60 on yhä minun mielestäni joistain kuvakulmista ruma. M-sport korisarjahan siinä toki pitää olla jotta sillä kehtaa ajaa valoisaan aikaan
        Samaa mieltä, keula on melko kauhea vakiopuskimella, eikä edes M-puskin asiaa täysin pelasta koska ajovalot on mitä on.

        Originally posted by bemanderi View Post
        Niin, TJJ:n kanssa samaa mieltä, välillä mietityttää mitä e60:in takapäätä piirrettäessä suunnittelijat ovat oikein käyttäneet. e61 on moninverroin paremman näköinen.
        Nimenomaan perästä E60 on hieno jos multa kysytään. E61 ei taas innosta mistään kulmasta.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 15-04-2009, 20:41.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Vasara
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 310
          • Hesa

          #34
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Onhan E60 bensakoneet uudistuneet myös, mutta ei heti ekassa vuosimallissa kuitenkaan. Joku osaa varmaan tarkentaa tätä, kun itse en muista ulkoa milloin bensakoneet päivittyi.
          Ulkomuistista -06. Edellistä autoa ostaessa mietin, maksanko ~6000€ lisää huonommin varustellusta, mutta 3,0l padalla olevasta, pari vuotta uudemmasta 525i:stä. Ostin kuitenkin saituuksissani -04 vuotisen 525i:n.

          Alkupään karvalakki e6x:iähän tässä vertailtiin?
          Last edited by Vasara; 15-04-2009, 20:44.
          -> E92 325i -07
          ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7468
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Vasara View Post
            Ulkomuistista -06.
            Näin näyttää olevan, eli tuliko noi N52-koneet sitten jo saataville heti 9/2005 alkaen kun vuosimalli vaihtui?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3121
              • Välisuomi

              #36
              Tuntuu menevän ulkonäkö- ja fiiliskeskusteluksi.. Kuinka paljon parempi E60 on verrattuna E39:siin? Facelift E60:sen tekniikkaan tutustuneena pre-facelift E60 menettää entistä enemmän kiinnostavuuttaan silmissäni. Dieselmoottorin ääni, käytös, kulutus jne ovat huomattavan erilaisia vanhempaan malliin nähden ja tavallaan "kannattaa" maksaa se ero mitä tällä hetkellä noiden välissä on. 35 tonnin E60 maksaa vuoden päästä 25 tonnia, eli 10 tonnin menetys (noin tonni kuussa) tuskin tuntuu paljon paremmalta kuin 2 tonnia kuussa jonka facelift E60 arvo tippuu. Hyvinvarustellun E39:sini hinta tippui kolmessa vuodessa ehkä puoleen, vajaan tonnin kuussa sekin. Silti siitä saa vieläkin enemmän käyttömukavuutta ja ominaisuuksia kuin 25 k€ E60:sta. Siis jos ulkonäkömakuasiat jättää omaan arvoonsa. Tämän päivän käyttöpelini E60 535d-07 antoi huomattavasti enemmän fiilistä kuin E39:sini, mutta onko se 50 000 € parempi auto? Siis 50 000 €?? Sillä saa yhden hyvän auton tai monta melko hyvää.. Jo 15 000 € auton vertaaminen 25 000 € autoon sanomalla että hintaero on pieni, ihmetyttää.. Kymppitonni on tuossa hintaluokassa melkein 100 % hinnankorotus.
              ---

              Comment

              • Ileee
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1025
                • Espoo

                #37
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Näin näyttää olevan, eli tuliko noi N52-koneet sitten jo saataville heti 9/2005 alkaen kun vuosimalli vaihtui?
                Kyllä. Vanhemmillani oli 05 syksyn auto jossa oli uudempi 218 heppainen 2.5 litrainen moottori. Katseltiin aikoinaan kahta lähes samalla viikolla haettua kuvastoa ja jossain kohtaan huomasi toisessa lehdessä olevan korkeammat tehot.

                Hiukan omaa mielipidettä perään:

                E60 alkaa jo näyttämään ajan autolta. En edelleenkään pidä tietyistä muotoilullisista asioista ja niihin lieneekin tulossa samalla muutosta seuraavassa sukupolvessa. Petrin kanssa ehdottomasti samaa mieltä, että auto on ulkonäöllisesti parhaimmillaan takaa ja lisäksi takaviistosta. Kahvat eivät ole kylkilinjalla ja se ihmetyttää. Keula on jotenkin omituisen muotoinen BMW:ksi erityisesti sivusta katsottuna.

                Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran, että omasta mielestäni tämä facelift on huomattavasti parempi ajettavuudeltaan kuin pre-facelift. En tiedä vaihdettiinko alustassa edes mitään osia, mutta jostain syystä tämä toinen leasing-auto on paljon parempi. Urat vievät vähemmän ja ohjaus on vähemmän hyytelömäinen. Lisäksi automaattilaatikko on paljon, paljon sulavampi ja parempi kaikin puolin. Nämä nyt ovat topicin aloittajan kannalta tässä vaiheessa toissijaisia, mutta kirjoitinpa kuitenkin.

                Itse tykkään edelleen kovasti E39:n ajettavuudesta. Auto on kieltämättä jonkin verran junamainen hyvillä ja huonoilla tavoilla. Juuri tämä junamaisuus tekee esimerkiksi sen, että E60 tuntuu paljon ketterämmältä.

                Onhan E39:n sisusta ihan eri aikakaudelta. Omasta mielestäni se on edelleen hieno. Auto pystyy olemaan jonkin verran vanhanaikainen ja klassinen mutta samalla moderni. Kuskia päin käännetty keskikonsoli edelleen lämmittää mieltä. Nämähän ovat täysin makuasioita ja lopulta ajamisen kannalta melko toissijaisia seikkoja, mutta siitä huolimatta arvostan tätä E39:n tiettyä vanhoillisuutta.

                Mikäli itse olisin sinun tilanteessa - hommaisin E90:n
                Ihan rehellisesti tuo olisi 50-50. Kolikon heitolla varmaan ratkeaisi.
                __________
                E92 BMW 335i M-Sport -12

                "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1638

                  #38
                  Enpä vaihtaisi takaisin E39:iin, eipä ole oikeustaan yhtään sellaista syytä olemassa.

                  -01 E39:n puolesta on sanottava se, että sähkövikoja ei ollut. Samaa ei voi sanoa E61:stä.

                  Comment

                  • Vasara
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 310
                    • Hesa

                    #39
                    Originally posted by Ileee View Post
                    Kyllä. Vanhemmillani oli 05 syksyn auto jossa oli uudempi 218 heppainen 2.5 litrainen moottori. Katseltiin aikoinaan kahta lähes samalla viikolla haettua kuvastoa ja jossain kohtaan huomasi toisessa lehdessä olevan korkeammat tehot.
                    N52 x25i motti on 3,0l abaut (pilkun viilaus)
                    -> E92 325i -07
                    ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Vasara View Post
                      N52 x25i motti on 3,0l abaut (pilkun viilaus)
                      N52B25 on kuitenkin 2,5l: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Vasara
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 310
                        • Hesa

                        #41
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        N52B25 on kuitenkin 2,5l: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
                        Ja OT:tä pukkaa:
                        Ompa joo. Mulla oli edellisessä virhe. 525i myydään nykyään 3,0 moottorilla ja 523i on 2,5l moottorilla.
                        -> E92 325i -07
                        ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                        Comment

                        • Ileee
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1025
                          • Espoo

                          #42
                          Kyllä se eka N52 525i oli 2.5 litraa. En nyt niin pihalla ole
                          __________
                          E92 BMW 335i M-Sport -12

                          "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                          Comment

                          • Erh4be
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 341
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Ileee View Post
                            Itse tykkään edelleen kovasti E39:n ajettavuudesta. Auto on kieltämättä jonkin verran junamainen hyvillä ja huonoilla tavoilla.
                            Itsellä ollut E39 nyt noin vuoden ja 20tkm niin parasta tuossa on juuri tuo ajettavuus. Tuntuu, että auto menee suuremmissakin nopeuksissa kuin juna raiteillaan eli ohjata ei tarvitse juuri yhtään. Mukavan rento ajettava ja helvetin hiljainen sisämelultaan, toki tuo on varmasti myös E60 korissa kunnossa
                            E90 325i M-Sport -06
                            --------------------------
                            Ex: E36 325i Coupe -94
                            Ex: E39 523i -98

                            Comment

                            • suffeli
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 559
                              • JKL

                              #44
                              Originally posted by Tukep View Post
                              Ei kannata kaikkia uskoa mitä isossa maailmassa kirjotetaan. :think Tullut ajettua e60:ä sekä active steering:llä että ilman ja se on ehkä yks niistä "must" varusteista
                              Pystytkö selittämään rautalangasta vääntäen, että miten tuo toimii käytännössä ja miksi se niin "must"?
                              ------
                              G31 530d

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3121
                                • Välisuomi

                                #45
                                Originally posted by suffeli View Post
                                Pystytkö selittämään rautalangasta vääntäen, että miten tuo toimii käytännössä ja miksi se niin "must"?
                                Hitaassa nopeudessa ohjaus on niin nopea ettei kättä edes tarvitse irrottaa ratista parkkipaikkaveivauksessa, pyörät kääntyvät melkeinpä molemmat kädet ratissa ollessa laidasta laitaan. Ohjaus on noissa pyörittelyissä myös erityisen kevyt. Nopeus kun kasvaa, muuttuu ohjauksen vaste samaa tahtia ja se hidastuu sekä tunnokkuus kasvaa luontevasti jo juoksuvauhdissa. Tekee autosta todella näppärän ja nopean veivata.

                                Yhdessä ajonvakautuksen kanssa se kääntää pyöriä ratin kääntymättä ja oikaisee siten suuntapoikkeamia. Tämän vaikutusta en ole huomannut, kuten ei varmaan kuulukaan huomata.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X