Originally posted by joko
View Post
Kuinka paljon parempi on E60 vs E39?
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostEipä löydy mutta oliko tuo se auto josta kuitenkin oli unohtunut se tärkein varuste: automaattivaihteisto?
Laitetaan nyt vertailukohdaksi että 6kk sitten välirahaa piti tehdä tuohon omaan alle 20ke, annoin vaihdossa -97 e39 300tkm ajetun tds:än.
Omassa autossa on sitten varusteita seuraavasti: aktiivi ohjaus, dynamic drive, automaatti laatikko(tietysti), laajennettu automaatti-ilmastointi, lasikattoluukku, mustat dakota nahat, kääntyvät xenonit, busines navi, bluetooth, autopuhelin, mukitelineet, suksiluukku, penkinlämppärit jne.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostMoottorihan on saman mallisarjan tuotantoa bensakoneissa, eli ei mitään uutta siellä.
Originally posted by Vanquish View PostTuostahan on teknikensvärldin vertailu jossa vastakkain 39 ja 60. Saattaapi löytyä haulla tai sitten Petri Kekkonen voi pistää uudestaan sen (muistaakseni Petri sen laittoi).
Originally posted by TJJ View PostE60 on yhä minun mielestäni joistain kuvakulmista ruma. M-sport korisarjahan siinä toki pitää olla jotta sillä kehtaa ajaa valoisaan aikaan
Originally posted by bemanderi View PostNiin, TJJ:n kanssa samaa mieltä, välillä mietityttää mitä e60:in takapäätä piirrettäessä suunnittelijat ovat oikein käyttäneet. e61 on moninverroin paremman näköinen.E61 ei taas innosta mistään kulmasta.
Last edited by Petri.Kekkonen; 15-04-2009, 20:41.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnhan E60 bensakoneet uudistuneet myös, mutta ei heti ekassa vuosimallissa kuitenkaan. Joku osaa varmaan tarkentaa tätä, kun itse en muista ulkoa milloin bensakoneet päivittyi.
Alkupään karvalakki e6x:iähän tässä vertailtiin?Last edited by Vasara; 15-04-2009, 20:44.-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostUlkomuistista -06.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuntuu menevän ulkonäkö- ja fiiliskeskusteluksi.. Kuinka paljon parempi E60 on verrattuna E39:siin? Facelift E60:sen tekniikkaan tutustuneena pre-facelift E60 menettää entistä enemmän kiinnostavuuttaan silmissäni. Dieselmoottorin ääni, käytös, kulutus jne ovat huomattavan erilaisia vanhempaan malliin nähden ja tavallaan "kannattaa" maksaa se ero mitä tällä hetkellä noiden välissä on. 35 tonnin E60 maksaa vuoden päästä 25 tonnia, eli 10 tonnin menetys (noin tonni kuussa) tuskin tuntuu paljon paremmalta kuin 2 tonnia kuussa jonka facelift E60 arvo tippuu. Hyvinvarustellun E39:sini hinta tippui kolmessa vuodessa ehkä puoleen, vajaan tonnin kuussa sekin. Silti siitä saa vieläkin enemmän käyttömukavuutta ja ominaisuuksia kuin 25 k€ E60:sta. Siis jos ulkonäkömakuasiat jättää omaan arvoonsa. Tämän päivän käyttöpelini E60 535d-07 antoi huomattavasti enemmän fiilistä kuin E39:sini, mutta onko se 50 000 € parempi auto? Siis 50 000 €?? Sillä saa yhden hyvän auton tai monta melko hyvää.. Jo 15 000 € auton vertaaminen 25 000 € autoon sanomalla että hintaero on pieni, ihmetyttää.. Kymppitonni on tuossa hintaluokassa melkein 100 % hinnankorotus.---
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNäin näyttää olevan, eli tuliko noi N52-koneet sitten jo saataville heti 9/2005 alkaen kun vuosimalli vaihtui?
Hiukan omaa mielipidettä perään:
E60 alkaa jo näyttämään ajan autolta. En edelleenkään pidä tietyistä muotoilullisista asioista ja niihin lieneekin tulossa samalla muutosta seuraavassa sukupolvessa. Petrin kanssa ehdottomasti samaa mieltä, että auto on ulkonäöllisesti parhaimmillaan takaa ja lisäksi takaviistosta. Kahvat eivät ole kylkilinjalla ja se ihmetyttää. Keula on jotenkin omituisen muotoinen BMW:ksi erityisesti sivusta katsottuna.
Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran, että omasta mielestäni tämä facelift on huomattavasti parempi ajettavuudeltaan kuin pre-facelift. En tiedä vaihdettiinko alustassa edes mitään osia, mutta jostain syystä tämä toinen leasing-auto on paljon parempi. Urat vievät vähemmän ja ohjaus on vähemmän hyytelömäinen. Lisäksi automaattilaatikko on paljon, paljon sulavampi ja parempi kaikin puolin. Nämä nyt ovat topicin aloittajan kannalta tässä vaiheessa toissijaisia, mutta kirjoitinpa kuitenkin.
Itse tykkään edelleen kovasti E39:n ajettavuudesta. Auto on kieltämättä jonkin verran junamainen hyvillä ja huonoilla tavoilla. Juuri tämä junamaisuus tekee esimerkiksi sen, että E60 tuntuu paljon ketterämmältä.
Onhan E39:n sisusta ihan eri aikakaudelta. Omasta mielestäni se on edelleen hieno. Auto pystyy olemaan jonkin verran vanhanaikainen ja klassinen mutta samalla moderni. Kuskia päin käännetty keskikonsoli edelleen lämmittää mieltä. Nämähän ovat täysin makuasioita ja lopulta ajamisen kannalta melko toissijaisia seikkoja, mutta siitä huolimatta arvostan tätä E39:n tiettyä vanhoillisuutta.
Mikäli itse olisin sinun tilanteessa - hommaisin E90:n
Ihan rehellisesti tuo olisi 50-50. Kolikon heitolla varmaan ratkeaisi.__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Originally posted by Ileee View PostKyllä. Vanhemmillani oli 05 syksyn auto jossa oli uudempi 218 heppainen 2.5 litrainen moottori. Katseltiin aikoinaan kahta lähes samalla viikolla haettua kuvastoa ja jossain kohtaan huomasi toisessa lehdessä olevan korkeammat tehot.)
-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostN52 x25i motti on 3,0l abaut (pilkun viilaus)
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostN52B25 on kuitenkin 2,5l: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
Ompa joo. Mulla oli edellisessä virhe. 525i myydään nykyään 3,0 moottorilla ja 523i on 2,5l moottorilla.-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ileee View PostItse tykkään edelleen kovasti E39:n ajettavuudesta. Auto on kieltämättä jonkin verran junamainen hyvillä ja huonoilla tavoilla.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by Tukep View PostEi kannata kaikkia uskoa mitä isossa maailmassa kirjotetaan. :think Tullut ajettua e60:ä sekä active steering:llä että ilman ja se on ehkä yks niistä "must" varusteista------
G31 530d
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostPystytkö selittämään rautalangasta vääntäen, että miten tuo toimii käytännössä ja miksi se niin "must"?
Yhdessä ajonvakautuksen kanssa se kääntää pyöriä ratin kääntymättä ja oikaisee siten suuntapoikkeamia. Tämän vaikutusta en ole huomannut, kuten ei varmaan kuulukaan huomata.---
Comment
-
Comment