Hitaassa nopeudessa ohjaus on niin nopea ettei kättä edes tarvitse irrottaa ratista parkkipaikkaveivauksessa, pyörät kääntyvät melkeinpä molemmat kädet ratissa ollessa laidasta laitaan. Ohjaus on noissa pyörittelyissä myös erityisen kevyt. Nopeus kun kasvaa, muuttuu ohjauksen vaste samaa tahtia ja se hidastuu sekä tunnokkuus kasvaa luontevasti jo juoksuvauhdissa. Tekee autosta todella näppärän ja nopean veivata.
Yhdessä ajonvakautuksen kanssa se kääntää pyöriä ratin kääntymättä ja oikaisee siten suuntapoikkeamia. Tämän vaikutusta en ole huomannut, kuten ei varmaan kuulukaan huomata.
Onko tämä todellakin näin? Minun e70:ssä on active steering ja se kulkee luotisuoraan, mutta että renkaat kääntyilisi itsekseen?
Tuntuu uskomattomalta.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Omat kokemukset E39 rajoittuu 528iA, 530D ja nykyiseen M5. E60 puolella pre-facelift 535D. Tuo yllämainittu tuuliherkkyys oli E60:n ainoa mainittava asia, itteä ei häirinny muotoilu tms. Ajettavuus oli hyvä, kun teki alustajumppaa ja kulmat säädätti kohilleen. M5 ei voi verrata, on omaa luokkaansa joka suhteessa. Mutta jos noihin muihin E39 vertaa, niin mukavuus melkolailla sama kuin E60. E39 ehkä hiljaisempi.
Onko tämä todellakin näin? Minun e70:ssä on active steering ja se kulkee luotisuoraan, mutta että renkaat kääntyilisi itsekseen?
Tuntuu uskomattomalta.
Siten se toimii,lue alla olevasta linkistä n. puolestavälistä.
Joissain uusissa Infinityn malleissa ei ole enää mekaanista yhteyttä ratin ja renkaan välissä. Karrikoidusti tietokone päättää täysin minne eturenkaat sojottaa.
Joissain uusissa Infinityn malleissa ei ole enää mekaanista yhteyttä ratin ja renkaan välissä. Karrikoidusti tietokone päättää täysin minne eturenkaat sojottaa.
Ei tossa nyt suoraan sanota että normaalissa tilanteessa ohjailisi itsestään. Ainoastaan että kun DSC on aktiivinen. Sellasia noi esimerkin tilanteet meinaan on.
Ei tossa nyt suoraan sanota että normaalissa tilanteessa ohjailisi itsestään. Ainoastaan että kun DSC on aktiivinen. Sellasia noi esimerkin tilanteet meinaan on.
Silti AL ei osaa, vaikka jossakin niin väitettiin, vastaohjausta, kun perä lähtee irti. Jossakin taasen sanottiin, että 3-sarjalaisessa osaisi. EI osaa siinäkään. Ei ainakaan niillä millä tuota joskus kokeilin.
OT itsellä tuntuma, että pre LCI malleissa AL on ruksattu useammissa mitä LCI malleissa. En tiedä onko fakta.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Ei tossa nyt suoraan sanota että normaalissa tilanteessa ohjailisi itsestään. Ainoastaan että kun DSC on aktiivinen. Sellasia noi esimerkin tilanteet meinaan on.
Niinhän Tapi nimenomaan kirjoitti "yhdessä ajovakautuksen kanssa"
Täytyyhän olla nimenomaan jokin normaalista poikkeava tilanne, jotta ohjaavia pyöriä käännetään kuljettajasta riippumatta.
Niinhän Tapi nimenomaan kirjoitti "yhdessä ajovakautuksen kanssa"
Täytyyhän olla nimenomaan jokin normaalista poikkeava tilanne, jotta ohjaavia pyöriä käännetään kuljettajasta riippumatta.
Mitäs mieltä porukka on e39 vs e60 seuraavassa tilanteessa: olen nyt 8 vuotta omistanut e39 528i -97 manuaalilaatikolla ja ollut autoon erittäin tyytyväinen. Kuitenkin perheeseen tuli vaihtokaupassa e60 520i -03 sedan manuaalivaihteistolla, joka nyt olisi tarjolla sopivaan hintaan. Tämän johdosta heräsi ensimmäistä kertaa 8 vuoteen hieman autokuume.
Aika perusvarusteinen e60 on kyseessä, mutta ajolleen todella hyvän tuntuinen ja m54 moottori tuntuu hyvin toimivalta.
Onko näissä oleva 6-lovinen manuaalilaatikko yhtä luotettavassa maineessa kuin e39 vanha 5-pykäläinen vai onko jotain ongelmia? Oudon kevyesti vaihteet vaihtuvat kun vertaa tuohon e39, jossa z3m lyhyt vaihdekeppi.
Ongelmana e60 ainoastaan hieman vuotava jäähdytin (perusjuttu, mutta onko yhtä helppo vaihtaa kuin e39)? Myös e60 ohjauksesta hitaasti käännyttäessä kuuluu toisinaan kylmemmällä säällä pieni kujerrus. En oikein päässyt selville onko vakavaa tai jotenkin korjattavissa?
Houkuttaisi kun ajettu satkun vähemmän kuin nykyinen ja kunnoltaan erittäin siisti alkuperäisellä maalipinnalla. Myös ajolleen tuntuu pykälää uudemmalta ja turvallisemmalta.
Mitäs mieltä porukka on e39 vs e60 seuraavassa tilanteessa: olen nyt 8 vuotta omistanut e39 528i -97 manuaalilaatikolla ja ollut autoon erittäin tyytyväinen. Kuitenkin perheeseen tuli vaihtokaupassa e60 520i -03 sedan manuaalivaihteistolla, joka nyt olisi tarjolla sopivaan hintaan. Tämän johdosta heräsi ensimmäistä kertaa 8 vuoteen hieman autokuume.
Aika perusvarusteinen e60 on kyseessä, mutta ajolleen todella hyvän tuntuinen ja m54 moottori tuntuu hyvin toimivalta.
Onko näissä oleva 6-lovinen manuaalilaatikko yhtä luotettavassa maineessa kuin e39 vanha 5-pykäläinen vai onko jotain ongelmia? Oudon kevyesti vaihteet vaihtuvat kun vertaa tuohon e39, jossa z3m lyhyt vaihdekeppi.
Ongelmana e60 ainoastaan hieman vuotava jäähdytin (perusjuttu, mutta onko yhtä helppo vaihtaa kuin e39)? Myös e60 ohjauksesta hitaasti käännyttäessä kuuluu toisinaan kylmemmällä säällä pieni kujerrus. En oikein päässyt selville onko vakavaa tai jotenkin korjattavissa?
Houkuttaisi kun ajettu satkun vähemmän kuin nykyinen ja kunnoltaan erittäin siisti alkuperäisellä maalipinnalla. Myös ajolleen tuntuu pykälää uudemmalta ja turvallisemmalta.
Mitähän sitä tekisi?
Se 6 pykäläinen manuaali on kai ZF? Sitähän pidetään vielä kestävämpänä, mitä 5 pykäläistä edeltäjäänsä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Varmasti leppoisalle kuskille e60 520i on ihan ok, mutta melko mummo se 2,2i on. Noin vuoden oli itsellä kyseinen kokoonpano ja sitten vaihtui terapiana 530d
Tekniikkahan on melko pitkälle kuin m52 moottorissa, jos nyt päädyt mainitsemaasi autoon niin syylärin vaihdon yhteydessä kannattaa samalla vaihtaa paisari, kun tahtoo olla tyyppivikana hiushalkeamat.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Varmasti leppoisalle kuskille e60 520i on ihan ok, mutta melko mummo se 2,2i on. Noin vuoden oli itsellä kyseinen kokoonpano ja sitten vaihtui terapiana 530d
Joo räjähtävää suorituskykyä se ei tarjoa mutta mielestäni silti erittäin hyvä käyttikseen. En tiedä oliko sulla vanokset ym kunnossa mutta tuosta mun omasta kun ne kaikki on rempattu niin vääntää tosi hienosti alhaalta ja alkaa vetääkkin kiekoilla mukavasti.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=23_0918 tuollainen laatikko ainakin realoemin mukaan on, lieneekö zf?
Tuntuu vaan sen verran kevyeltä käsiteltävältä, että tuli väkisin mieleen onko yhtä hyvä kuin vanha 5-lovinen (voi toki olla että johtuu osittain vaihdevälin lyhentimestä).
Mikään ohjus ei tosiaan ole kyseessä, mutta ainakin pienistä vauhdeista tuntuu liikkuvan ehkä jopa sukkelammin kuin e39, varmaan tuplavanoksen ansiosta. Ja tuon parinkymmenen hepan tehon vähenemisen kanssa ihan mainiosti voisin kuvitella tulevani toimeen.
Muutama pieni alkava pintaruoste e39:stä jo valitettavasti löytyy, mutta nämä vielä helppo ja halpa korjauttaa. Näitä jonkin verran nähneenä voisin veikata, että varmaankin yksi parhaiten pidetyistä ikäisistään eekolmeyseistä.
Ajolleen e60 on tosiaan aavistuksen modernimman tuntuinen. Useampi e60 puolisolla onkin ollut ja kokemuksen perusteella sedaneissa sähköviat on rajoittuneet lähinnä parkkitutkien hajoamiseen ja toimimattomaan ccc:hen. Nämä olleet onneksi halpoja laittaa kuntoon. Farkussa olikin sitten enemmän sähkövikaa, mutta tämä ei onneksi ole sellainen
M54 moottori ja kova laatikko ovatkin syyt miksi kyseistä yksilöä aloin pohtimaan, dieseli ei nykyisillä ajoilla kannata ja N-moottorit hieman hirvittää.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=23_0918 tuollainen laatikko ainakin realoemin mukaan on, lieneekö zf?
Tuntuu vaan sen verran kevyeltä käsiteltävältä, että tuli väkisin mieleen onko yhtä hyvä kuin vanha 5-lovinen (voi toki olla että johtuu osittain vaihdevälin lyhentimestä).
Jep juurikin tuo. Tuohan on "himoittu" laatikko m5x virittäjien keskuudessa 6-vaihteen ja erinomaisen keston vuoksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment