Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon parempi on E60 vs E39?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeKoo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 84
    • Merikarvia

Originally posted by 205/65-15H View Post
    Noissa sigun autoissa jos säädän itselle (190cm) mieleisen ajoasennon, e39 takana ei istu kukaan, e61 taas muutama viikko sitten + 180cm jannu matkusti selän takana ongelmitta omien sanojensa mukaan. Onhan e39 paremmin tehty vanhan liiton auto, klassikko. Jos e39 ois neliveto ja siihen sais yhtä hyvät penkit kuin e61 Comfortit, e61 ois lähtenyt pihasta ajat sitten. Nyt kahden auton loukussa
    Tätä vähän hain. Jouduin jonkin verran omasta ajoasennosta tinkimään e39 ratissa mukuloiden takia. Nyt ku kattelen seuraavaa autoa, en välttämättä haluais jatkaa samaa, jos ei oo pakko.
    Kyllä mun kroppa muuten tykkäs e39 comfortsatulasta, mutta aika lähelle rattia jouduin aina siirtymään.
    Olis ehkä yks 61 kiikarissa, mut ei viittis ajella 150 kilsaa toteamaan että ahdas on.

Comment

• BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

Originally posted by 205/65-15H View Post
      Noissa sigun autoissa jos säädän itselle (190cm) mieleisen ajoasennon, e39 takana ei istu kukaan
      Minä olen 186-187 ja kahden kaljan jälkeen 207, mutta hyvin tonne 39 taakse mahduin oman ajoasentoni perälle
      Onko sulla joku combact malli ?
      Last edited by BMW525Xda; 10-12-2020, 22:52.

Comment

• -kalevi-
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 504
        • Tuusula

Originally posted by TeeKoo View Post
        Oon tässä auton vaihdon kynnyksellä, ja tällainen asia mietityttää. Mites e39 vs e61 sisätilat eroaa. Lähinnä e39 ahdisti etu ja takapenkin väli. Tällänen +190 cm kuski, onko jollain vertailutuntumaa onko e61 yhtä ahdas vai tilavampi. Ei meinaa lapsen, joka istuu korokkeella, jalat mahtua penkkien väliin ainakaan e39:ssä. (Koska eivät ylety lattialle asti)
        Minulla on farkku facelift e39 ja pre facelift e61 pihassa. Molemmissa on ollut selkämenosuuntaan lastenistuin takapenkillä. 180cm pitkänä saan e61 säädettyä etuistuimen juuri siihen mihin haluan, mutta e39 joudun muutaman sentin edempänä pitää penkkiä, jotta takapenkillä mahtuu istuin järkevästi olemaan.
        E87 118d
        E70 3.0d
        Ex: E36 M3
        Ex: E36 cabriolet m60b40
        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

Comment

• BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

Kun nyt mietitte vielä hetken, niin huomaatte että tähän on kirjoittamut 30 eri mittaista henkilöä. Yhdelläkään vakuuttelulla suuntaan tai toiseen ei ole mitään merkitystä, kas kun emme tiedä alkukysymuksen sijoittajan istumamieltymystä, oletan olevan jotain oikean ja väärän välimaastosta. Sukulaispoikani joka muuten on 207 pitkä kuljetti lasteni 3 serkkua mondeolla eikä koskaan valittanut ajoasennosta, ajoi kuitenkin mondeolla työkseen pitkin suomea ja lapset kyydissä joka viikonloppu kesäsin mökille yms. Kuten jo huomattiin, yksi näkee ettei 39 takapenkillä mahdu kukaan, sinne kuitenkin kuvan mukaan mahtuu pullukka ja yhdelle tilat on sentin ahtaammat kuin 60, joka on prikulleen saman kokoinen kuin 39.

Ps. Oma ajoasentoni on lähellä Elfin Evanssin tyyliä, varsin ylhäällä, selkä pystyssä ja kädet lähes 90 kulmassa, hartiat lukossa.

Comment

• TeeKoo
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 84
            • Merikarvia

Pitää varmaan pysäyttää joku e61 tuosta kyliltä ja istua kuskin paikalle. Sillä kai se tulee testattua.
            Mut mielestäni e39 oli sisältä melko pieni suhteessa ulkomittoihin.

Comment

• BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

Tuossa mittaerot.

Comment

• _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 923
                • Turku

Originally posted by BMW525Xda View Post
                Minä olen 186-187 ja kahden kaljan jälkeen 207, mutta hyvin tonne 39 taakse mahduin oman ajoasentoni perälle
                Onko sulla joku combact malli ?

Mun mielestä tuossa kuvassa ei oo mukavasti tilaa. E39 on jostain syystä yllättävän ahtaat takatilat. Toki sinne mahtuu isompiakin ukkoja istumaan. Mutta itse en pystyisi matkustamaan jos pitäisi pitää polvet tollasessa 90 asteen kulmassa.

Itse en ole kuin 170cm. Ja takapenkillä istuvat olivat +190cm ja 120-160kg ukkoja. Oli kuulemma ok matkustaa, mikä ei mun silmiin näyttänyt siltä.

Pointtina vaan 170cm mielestä e39 takapenkillä on huono istua ja taas hujopit on sitä mieltä että on hyvä.
                Tuo on niin makuasia kun olla voi. Siitä ei vaan voi kiistellä.

Sitten kun otetaan mukaan turvaistuin, ei ole sellaista autoa tullut vastaan missä olisin suostunut ottamaan turvaistuimen selän taakse. En e39 kanssa, ei V70 volvo eikä varsinkaan e93. Enkä myöskään e61 kanssa. Joku jatkettu 7 sarjalainen voisi mennä.:think

Nykyiseen transporteriin voin ottaa selän taakse istumaan, siihen jää kumminki 1,5m väliä.
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

Comment

• -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 504
                  • Tuusula

Kun nyt mietitte vielä hetken, niin huomaatte että tähän on kirjoittamut 30 eri mittaista henkilöä. Yhdelläkään vakuuttelulla suuntaan tai toiseen ei ole mitään merkitystä, kas kun emme tiedä alkukysymuksen sijoittajan istumamieltymystä, oletan olevan jotain oikean ja väärän välimaastosta. Sukulaispoikani joka muuten on 207 pitkä kuljetti lasteni 3 serkkua mondeolla eikä koskaan valittanut ajoasennosta, ajoi kuitenkin mondeolla työkseen pitkin suomea ja lapset kyydissä joka viikonloppu kesäsin mökille yms. Kuten jo huomattiin, yksi näkee ettei 39 takapenkillä mahdu kukaan, sinne kuitenkin kuvan mukaan mahtuu pullukka ja yhdelle tilat on sentin ahtaammat kuin 60, joka on prikulleen saman kokoinen kuin 39.
                  Ei tuosta linkistä näe e39 sisustan mittoja ollenkaan. Mutta näyttää e60 olevan sen 58mm akseliväliltäänkin pidempi. Joka tapauksessa molempia ajaneena e61 on paremmin tilaa takapenkillä. Voihan niissä olla esim muuten saman kokoiset sisustat, mutta e61 polkimet ovat hieman syvemmällä, joten penkki ajautuu luonnollisesti hieman edemmäs :think
                  Last edited by -kalevi-; 10-12-2020, 08:31. Reason: Kirjoitusvirhe korjattu
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

Comment

• Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7394
                    • Oulu

Ps. Oma ajoasentoni on lähellä Elfin Evanssin tyyliä, varsin ylhäällä, selkä pystyssä ja kädet lähes 90 kulmassa, hartiat lukossa.
                    Oma ajoasento vaikuttaa kyllä paljon ja jalkojen pituuskin vaihtelee samanpituisilla.

Originally posted by TeeKoo View Post
                    Mut mielestäni e39 oli sisältä melko pieni suhteessa ulkomittoihin.
                    Samaa mieltä. Eikä E60 ole mikään tilaihme sekään. Ei tartte käydä koeistumassa kuin F34, tai vaikka Skoda Superb, niin näkee millaiset "nykyaikaisen" perheauton takatilat on. Tohon E92 mahtuu taas taakse hämmästyttävän hyvin, 180cm pitkänä mahdun itseni taakse ilman sen suurempaa ongelmaa kuin E39:ssäkään.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 10-12-2020, 08:02.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

Originally posted by _Bäri_ View Post
                      Mun mielestä tuossa kuvassa ei oo mukavasti tilaa. E39 on jostain syystä yllättävän ahtaat takatilat. Toki sinne mahtuu isompiakin ukkoja istumaan. Mutta itse en pystyisi matkustamaan jos pitäisi pitää polvet tollasessa 90 asteen kulmassa.

Itse en ole kuin 170cm. Ja takapenkillä istuvat olivat +190cm ja 120-160kg ukkoja. Oli kuulemma ok matkustaa, mikä ei mun silmiin näyttänyt siltä.

Pointtina vaan 170cm mielestä e39 takapenkillä on huono istua ja taas hujopit on sitä mieltä että on hyvä.
                      Tuo on niin makuasia kun olla voi. Siitä ei vaan voi kiistellä.

Sitten kun otetaan mukaan turvaistuin, ei ole sellaista autoa tullut vastaan missä olisin suostunut ottamaan turvaistuimen selän taakse. En e39 kanssa, ei V70 volvo eikä varsinkaan e93. Enkä myöskään e61 kanssa. Joku jatkettu 7 sarjalainen voisi mennä.:think

Nykyiseen transporteriin voin ottaa selän taakse istumaan, siihen jää kumminki 1,5m väliä.
                      Makuasioita sano kissa kun munia nuoli, ihan mukavasti tuossa istuin, tykkään ryhdikkäästä istuma asennosta niin takapenkillä kuin etupenkillä. E60 on ollut silloin tällöin turvaistuin takapenkillä ja vanhempia lapsia alustan päällä istuen, aina sinne on sovittu, mutta ehkä siis ajoasentoni on sen verran pysty.

Originally posted by -kalevi- View Post
                      Ei tuosta linkistä näe e39 sisustan mittoja ollenkaan. Mutta näyttää e60 olevan sen 58mm akseliväliltäänkin pidempi. Joka tapauksessa molempia ajaneena e61 on paremmin tilaa takapenkillä. Voihan niissä olla esim muuten saman kokoiset sisustat, mutta e61 polkimet ovat hieman syvemmällä, joten penkki ajautuu luonnollisesti hieman edemmäs :think
                      Minusta e60 takapenkki on jyrkemmässä kulmassa kun e39, ja matalammalla :think. E39 ja e60 minulla on penkki lähes ylimmässä asennossa ja ratti vedettynä ulos ja ylös lähelle naamaa.

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Oma ajoasento vaikuttaa kyllä paljon ja jalkojen pituuskin vaihtelee samanpituisilla.

Samaa mieltä. Eikä E60 ole mikään tilaihme sekään. Ei tartte käydä koeistumassa kuin F34, tai vaikka Skoda Superb, niin näkee millaiset "nykyaikaisen" perheauton takatilat on. Tohon E92 mahtuu taas taakse hämmästyttävän hyvin, 180cm pitkänä mahdun itseni taakse ilman sen suurempaa ongelmaa kuin E39:ssäkään.
                      Totta, olen lyhytjalkainen. Suberb on tai vaikuttaa isolta, osin siksi että penkit ja keskikonsolit on ”pieniä”, siis ihan ok ne on mutta pienempiä kuin 5seriesissä. Jalkatilaa suberbissä on reilummin osin juuri istuinten koon puolesta.

Kaikki voi olla myös mielikuvia kun nyt ei verrokkeja ole vierekkäin.

Comment

• naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1673
                        • vihti

Takatilat ei e39:ssä ole mitkään ruhtinaaliset mutta ihan riittävän kahden täysikokoisen ihmisen istuttavaksi, coupé korisessa e92 on melko saman verran jalkatilaa takana. Jos tykkää ajella sellasessa ”löhöasennossa” niin silloin on takana ahdasta, jos on oikea ajoasento niin kyllä sinne mahtuu hyvin. E60/61 on mielestäni mukavammat etupenkit ja paremmin tavaratilaa. Ajettavuuskin on vähän makuasia mistä tykkää, kokeilemalla se selviää mutta mitään häikäisevää eroa näiden kahden välillä ei ole, tai sitten on jos toinen on lähes karvahattu ja toisessa on aktiivicruise, aktiiviohjaus ja muut lisävaruste ajoavustimet ruksittu.

Näiden kahden kanssa en kyllä takapenkki tilan perusteella valintaa tekis kun erot aika pieniä, katselee rauhassa ja valkkaa sen yksilön mikä on omasta mielestä paras
                        E39 523i Turbo

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎