Originally posted by Valkman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 värinä
Collapse
X
-
Originally posted by soldia View PostVähän kyllä ihmetyttää miten tuollainen kohtuu viritetty moottori ei käy tasaisesti. Tuollaisilla tehoilla ja puristuksilla luulisi että kehrää kuin kissa.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostEi ne F1 moottoritkaan toimi jos elektroniikassa tjsp. on vikaa vaikka on varmasti hienoimpia moottoreita mitä on ikinä tehty.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostLöytyyhän noita jos todella tätä asiaa aletaan ajamaan eli se ei minun mielestäni ole ongelma eikä mikään. Mistä tekijä työlle niin itse tiedän asentajan jolta tuo homma hoituu luotettavasti ja ainakin oman kuljettimen uskallan antaa hänen käsiin, eri juttu onko sitten aikaa jne. jne., mutta se on sopimus asia.
Nyt kun viestejä katsoo niin onhan tässä jo neljä tapausta joten eiköhän tältä pohjalta voisi lähteä liikkelle eli kysyä tarjousta ym..?
Käsittääkseni työnä vanoksen purku ja kasaus ei ole mikään ihan pieni ja se on ehdottomasti se suurin kustannus tässä. Uskon, että puhutaan 1000+ määrä euroja kokonaiskustannuksissa eli ei mikään ihan pikku juttu, mutta itse todella voin harkita asiaa vakavasti jos nyt saisi vielä selvyyttä minkälainen tämä tekijä siellä meren toisella puolella on, nimittäin se on mielestäni aika olellinen juttu tässä.
Vakuutus toki ja tärkein pointti mielestäni on, että kuka ottaa vastuun eli toimittaa ja vastaanottaa jne., koska itsellä ei yksinkertaisesti ole aikaa sellaiseen.
nimim. Raksutukseen kyllästynyt......
Tuohon raksutuksen vähennyskittiin sisältyy tuo o-rengaskitti. M5boardissa tämä Chris kommentoi jokin aika takaperin, että suurin osa M5-vanosongelmista, joissa yleensä koko vanosyksikkö on vaihdettu, ovat johtuneet nimenomaan noista solenoidien kuluneista o-renkaista.
Lähetin Chrisille kyselyn, että mitä maksaa esim. 5 vanosparin laitto. Eli puretaan täällä, lähetetään yhdessä paketissa hänelle, hän laittaa o-renkaat ja nuo rattaat sekä lähettää takaisin. Vastausta ei ole vielä tullut mutta yleensä on parin päivän kuluttua vastannut kyselyihin.
Tuosta vanosten irrottamisen ja kiinnittämisen hinnoista minulla ei ole mitään tietoa mutta mieluiten antaisin autoni sellaisen tekijän käsiin, joka on tuon homman aiemminkin tehnyt. Ja jos kyse ei ole viikkojen odotusajasta niin voisi olla taloudellisinta, jos pari-kolmekin autoa voitaisiin teettää sarjatyönä samassa paikassa. Tietysti, jos yksi on Rovaniemellä ja toinen on Hangossa niin ei ehkä ihan kannata samaan paikkaan autoja kuskata.
Comment
-
-
Kuten tuolla aiemmin mainitsin, niin voisin tilata itselleni valmiin satsin ja palauttaa vanhat takaisin. Samalla pääsee vertailemaan vähän työn jälkeä ja mitä akseleille oikeasti on tehty. Ja tietenkin ennen ja jälkeen äänet motista. Asennus onnistunee itseltä, vaikkakin on hiukan työläämpi ilman testeriä. Kyselen hintaa Espoon Laakkoselta, niin saadaan pohjaa hommalle... jos sieltä enää saa ketään edes puhelimella kiinni.Last edited by Valkman; 19-04-2009, 08:44.
Comment
-
-
Okei, en tiedä nyt miten oikein suhtautua tuohon, mutta sain vastauksen Chrisiltä.
"I am still testing some things on the M5. The modified splined gears may not help the noise as much as I had hoped they would.
It would not be a cost effective upgrade if the noise did not decrease, so I will have to test some more to find out if they are helpful or not.
Chris"
Olin lukevinani jostain, että tyyppi oli jo ehtinyt kokeilla omaan autoon noita, mutta lieneeköhän ääni palautunut takaisin....
Jää nähtäväksi.
Comment
-
-
Värinästä vielä
Originally posted by Valkman View PostPaljon ollut puhetta tuolla m5boardin puolella, mutta miten monelta löytyy tuota ongelmaa? Eli liikkeessä tai paikallaollessa, niin värisee pahiten jossain 3200 rpm nurkilla. Sen jälkeen loppuu kuin seinään. Tuntuu parhaiten istuimessa tai vaihdekepistä. Eli tulee moottorista...
Mulla on ihan samat oireet 98000 ajetussa autossa. Kierrosluvun 3200 tienoilla on värinää varsinkin kun kierrättää paikoillaan parkkipaikalla.
Ajossa ei niin selvästi tunnu.
Toisaalta, eihän V8 edes ole teoriassakaan niin värinätön kuin suora kuutonen.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
Comment