moro,
Eilissäpäivänä ajelin muutaman sata kilometriä ja pistäydyin kaupassa. Siitä lähtiessä yhtäkkkiä jarrupoljin pirun kova - siis tehostin putosi pois pelistä. No mikäs siinä, ajeleehan hetken ilmankin jos pakko on. Kuitenkin ensimmäinen kysymys koskee tuota - mistä voisi olla letku irti tai jokin pettänyt? Oireilisiko noin jos tehostimen kalvo olisi pettänyt? Lui muiden kertomuksia tehostimen jäätymisestä, muttei oikein kuulostanut oikealta tuli kuitenkin lämpimäksi ajetulla autolla 10min pysähdyksen aikana.
No toinen vika ilmeni hetkeä myöhemmin kun jatkoin matkaa - kone hyppäsi stage2 vikatilaan eli tehoja ei juuri nimeksikään. Voiko auto olla niin fiksu että heittäisi jarrujen takia tehot pois vai sattuiko vain muuten heti perään erillinen vika? Vikakoodeista näkyy 6 eli egr (ei tulpattu) ja 67 ajoittainen häiriö. Joku kirjoitti tuon egr-vikakoodin kohdalla että ilmamassamittari olisi mahdollisesti paskana - ilmeisestihän maf-tieto ohjailee egr:ää? Mistähän tuon mafin löytäisin ja pystynkö jotenkin testaamaan/putsaamaan vai tarviiko katsella varaosaa?
Vielä viimeisenä vikana noita koodeja kelatessa tuli ilmastoinnin koodi 15 paineentunnistin oikosulku negatiiviseen. Onko ideoita/ohjeita, mistä vikaa lähtisi hakemaan? Hiukan kuvailevammin kuin "paineensäätimestä" - on tuo ilmastointi vieras kapistus aiemmista pulkista.
Kiitokset jo etukäteen,
Joni
Eilissäpäivänä ajelin muutaman sata kilometriä ja pistäydyin kaupassa. Siitä lähtiessä yhtäkkkiä jarrupoljin pirun kova - siis tehostin putosi pois pelistä. No mikäs siinä, ajeleehan hetken ilmankin jos pakko on. Kuitenkin ensimmäinen kysymys koskee tuota - mistä voisi olla letku irti tai jokin pettänyt? Oireilisiko noin jos tehostimen kalvo olisi pettänyt? Lui muiden kertomuksia tehostimen jäätymisestä, muttei oikein kuulostanut oikealta tuli kuitenkin lämpimäksi ajetulla autolla 10min pysähdyksen aikana.
No toinen vika ilmeni hetkeä myöhemmin kun jatkoin matkaa - kone hyppäsi stage2 vikatilaan eli tehoja ei juuri nimeksikään. Voiko auto olla niin fiksu että heittäisi jarrujen takia tehot pois vai sattuiko vain muuten heti perään erillinen vika? Vikakoodeista näkyy 6 eli egr (ei tulpattu) ja 67 ajoittainen häiriö. Joku kirjoitti tuon egr-vikakoodin kohdalla että ilmamassamittari olisi mahdollisesti paskana - ilmeisestihän maf-tieto ohjailee egr:ää? Mistähän tuon mafin löytäisin ja pystynkö jotenkin testaamaan/putsaamaan vai tarviiko katsella varaosaa?
Vielä viimeisenä vikana noita koodeja kelatessa tuli ilmastoinnin koodi 15 paineentunnistin oikosulku negatiiviseen. Onko ideoita/ohjeita, mistä vikaa lähtisi hakemaan? Hiukan kuvailevammin kuin "paineensäätimestä" - on tuo ilmastointi vieras kapistus aiemmista pulkista.
Kiitokset jo etukäteen,
Joni
Comment