E39 530d m-sport touring / iskarti tms kolisee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonran
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 88
    • tampere

    E39 530d m-sport touring / iskarti tms kolisee...

    Moro, mulla on ajossa tollanen otsikon mukainen bemu ja nyt taitaa olla iskari remppa edessä. Montuissa pitää aikamoisen kolahduksen, aivan kuin siellä olisi väljyyttä. katsastin auton alku vuodesta ja silloin iskarit oli 75%:set, osaatteko sanoa että onko vika jossain muualla vai onko ne iskarit entiset.

    Mitä iskareita suosittelette, en ole mikään homi tuunaaja eli mulle käy ihan perus setti järkevään hintaan.

    Onko jotain muita osia mitkä kannattaisi samalla vaihtaa tai onko jotain muuta huomioon otettavaa.

    >Kiitos
    ____________________________________________
    BMW 530d touring M-sport -02
    ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
    ex - Vovlo V70 T5 -01
    ex - Volvo V40 2.0T -03
    ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

    - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2


    Tuossa ainakin jutustelua ko. asiasta.

    Sen verran vielä tähän väliin että tuohon katsastuksen tarkastusprosenttiin ei kannata sokeasti luottaa.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Tonran
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 88
      • tampere

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=kolisee+e39

      Tuossa ainakin jutustelua ko. asiasta.

      Sen verran vielä tähän väliin että tuohon katsastuksen tarkastusprosenttiin ei kannata sokeasti luottaa.
      Jep kiitos tuosta, olikin jo paljon apua ja sitten jos saisi vielä arvon rradilta kommentteja siihen että mitkä iskarit sinne kannttaa heittää alle, eli kysymys on ihan normi perhe autosta joka on ehkä hieman räväkämmässä ajossa....
      ____________________________________________
      BMW 530d touring M-sport -02
      ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
      ex - Vovlo V70 T5 -01
      ex - Volvo V40 2.0T -03
      ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

      - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

      Comment

      • jano85
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 177
        • Kauhava

        #4
        ite laitoin tommoseen alustaan sachin iskarit. käsittääkseni samat kun alkuperäiset. motonetistä löysin halvimmat.
        F06 640d X-drive M-sport -16


        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

        Comment

        • jardahl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 176
          • Jyväskylä

          #5
          Voi ihan hyvin olla myös kallistuksen vakaajan tangot eli "koiranluut" väljistyneet.
          Vaihtoehtoisesti myös joku muu alustan osa.. tai jopa iskarin yläpään tukilaakeri.

          En lähtisi iskaria vaihtamaan välttämättä heti uuteen.
          Model S

          Comment

          • jMh
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 167
            • Napapiirin tuntumassa...

            #6
            Kannattaa ensin tutkia mistä nuo äänet johtuu, ennenkuin kiirehtii kauppaan osia ostelemaan.
            Touringista kannattaa kyllä tarkastaa takakelkan puslat, rikkinäisinä päästävät melkoisia rämähdyksiä läpi. Haulla löytyy paljon juttua ja ohjeet puslien tarkastamiseen.
            E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
            Ex: E39 528i Touring 1997

            Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by jardahl View Post
              Voi ihan hyvin olla myös kallistuksen vakaajan tangot eli "koiranluut" väljistyneet.
              Vaihtoehtoisesti myös joku muu alustan osa.. tai jopa iskarin yläpään tukilaakeri.

              En lähtisi iskaria vaihtamaan välttämättä heti uuteen.
              Jep, tuskin on iskareissa vikaa. Näissä e39:ssä ei tarvi olla paljoa väljyyttä nivelissä ja puslissa kun jo pitää kamalaa klonksuntaa.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • jardahl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 176
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Jep, tuskin on iskareissa vikaa. Näissä e39:ssä ei tarvi olla paljoa väljyyttä nivelissä ja puslissa kun jo pitää kamalaa klonksuntaa.
                Mulla oli toisen puolen koiranluussa nipin napin käsin väänneltävä väljyys, ja piti kamalaa kolinaa nimismiehen kiharassa ja nypyissä. Vaihtamisen jälkeen kolinat hävis.
                Model S

                Comment

                • Tonran
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 88
                  • tampere

                  #9
                  Originally posted by jardahl View Post
                  Mulla oli toisen puolen koiranluussa nipin napin käsin väänneltävä väljyys, ja piti kamalaa kolinaa nimismiehen kiharassa ja nypyissä. Vaihtamisen jälkeen kolinat hävis.

                  Kiitos runsaista vastauksista, mutta en huomannut tuossa heti alkuun mainita että nyt loppu talvesta kun tuli pakkanen niin auto jäi keinumaan aina töyssyn jälkeen mikä viittaa vahvasti iskareihin ja kun oli lämmin päivä niin keinuntaa ei enää ollut. nyt kun menee ja painaa kevyesti auton keulasta niin auto "niiaaaa" todella helposti (m-sport II alusta ei liene kunnos ollessaan noin löysä).... iskarit meinasin hakea motonetista kun aika kova hinta ero aluperäisiin m-techin iskareihin

                  Mutta heittäkää kommenttiaviellä että mitä kannattais vaihtaa keulaan samalla vaivalla? ja mitä mioeltä olette tuosta pakkas keinunnasta?
                  ____________________________________________
                  BMW 530d touring M-sport -02
                  ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
                  ex - Vovlo V70 T5 -01
                  ex - Volvo V40 2.0T -03
                  ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

                  - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

                  Comment

                  • Mxc
                    Newbiemmer
                    • Mar 2007
                    • 7
                    • Etelä-Savo/Haukivuori

                    #10
                    Ihan vaan omista kokemuksista et noi "koiranluut" ei ole näissä kovin pitkä ikäset.. E46:ssa sai vaihtaa joka kevät uudet, samalla ku laitto kesägummit alle. Nykysessä e39:ssä vaihdoin vuos sit, mut kumma kyllä ei vielä kolise.

                    Mut niiku itsekin sanoit on iskarit tod.näk. vaihto kunnossa jos oikein heilumaan jää hidasteissa.

                    Comment

                    • Tonran
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 88
                      • tampere

                      #11
                      m-sport touring vs. sedan takaiskarit

                      Originally posted by Mxc View Post
                      Ihan vaan omista kokemuksista et noi "koiranluut" ei ole näissä kovin pitkä ikäset.. E46:ssa sai vaihtaa joka kevät uudet, samalla ku laitto kesägummit alle. Nykysessä e39:ssä vaihdoin vuos sit, mut kumma kyllä ei vielä kolise.

                      Mut niiku itsekin sanoit on iskarit tod.näk. vaihto kunnossa jos oikein heilumaan jää hidasteissa.


                      hei, käykö m-sport tourinkiin samat takapään iskarit kun motonetistä ei löydy touring m-sporttiin erikseen vai mitkä iskarit tähän kannattaa laittaa... Takakaasu BMW E39SedanSport85-4279500-Sedan E39 Taakse/Sport-alusta ja "M" [1995 - 2003]95,50 €
                      ____________________________________________
                      BMW 530d touring M-sport -02
                      ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
                      ex - Vovlo V70 T5 -01
                      ex - Volvo V40 2.0T -03
                      ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

                      - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

                      Comment

                      Working...
                      X