Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 suomesta, muutos pakuksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bowtie81
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 10

    E39 suomesta, muutos pakuksi?

    Ajatus olisi ostaa liikkeestä tuollainen 530d touring, liikkeestä koska helpoiten saan annettua omani vaihdossa, seat toledo -04 tdi, ja saan takuun. Jos hakee normaalin henkilöauton, saako sen muutettua pakuksi? Ajatus olisi tehdä muutos siten, että takapenkki kaadetaan ja peitetään levyllä, eli niin että saa helposti takaisin jos tarvii, tai otetaan kokonaan irti ja levy päälle. Ei kuitenkaan hitsata mitään umpeen. Onko 2003 vuosimallissa vielä imuläppäongelmaa? Mitä kannattaa katsoa 200tkm ajetusta autosta jossa automaatti? Pitäisi varmaan useampaa kokeilla että tietää miten laatikon kuuluu toimia? Ylläpito ei kai juuri kalliimmaksi tule seattiin verrattuna, vakuutus ja naftaverokin pienempi? Vähän arveluttaa toki vaihtaa omaa enemmän ajettuun, mutta autokuume on vakava asia. Omani olen siis uutena ostanut ja varustelu on espanjalaiseksi yltäkylläinen, sähkösäätöiset nahka-alcantarat ja automaatti ilmastoinnit ja webastot, tehokas 170hp/410nm tdi jne. Vähän kaivelee että tuosta hyvitetään liikkeissä sama ku 10 000€ halvemmista perusmalleista
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Jos sen vielä saa tehdä niin se virallisesti pitää tehdä niin ettei sitä saa helposti takaisin muutettua, penkki kiinnikkeineen pois, turvavyöt pois ja kiinnitysreijät umpeen ym...siis 1+1 paikkaseksi pysyvästi.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 926
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Saa sen 1+1 muuttaa, ainakin minun tiedon mukaan. Turvavöitä ei tarvitse irrottaa, koska osa autoista sytyttää vikavaloja jos turvavöitä irrottelee. Sen sijaan penkit tulee poistaa tai lukita ala-asentoon(käännetty alas siis) siten ettei penkkejä helposti saa otettua käyttöön. Käytännössä saranat tulee lukita esim. pulteilla, joista mutterit hitsattu kiinni tms. Ainakin E34:ssa takapenkin alla kuitenkin sähköjä siihen malliin että sinne penkin alle on pakko päästä helposti, joten penkit pois kokonaan ja saranatappien paikalle pultit, jotka hitsipisteillä kiinni, jotta penkkiä ei saa heittämällä paikalleen enää. Sitten vaan askartelemaan semmonen laveri siihen penkin paikalle. E34:ssa sen sai viel sopuisasti kiinni kun oli yksi vanha takapenkki, josta purin sopivat kiinnikke.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • AMP
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 534
        • Turku

        #4
        Mielessä muutoskatsastus "penkit pois" periaatteella. Mitä maksaa muutoskatsastus kokonaisuudessaan? Onko jollain kokemuksia lähiaikoina?
        Ja mitä muita on joutunut tekemään kuin penkkien irroitus?

        Auto -00 530d touring
        e65 730d

        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

        Comment

        • Jukkis30
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 371
          • Oulu

          #5
          Tossa vasta tein a4 audista pakun ja otin vaan istuinosan pois,selkänojat alas ja sit niistä reikäpanta yli ja poppareilla penkin alus palkkeihin panta kiinni...Oli n.10 min homma ja nyt on 1+1

          Comment

          • -kiki-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1160
            • Hämeenkyrö

            #6
            Tein pari viikkoa Astraan, istuinosat irti, selkänojat kaadoin alas ja istuinten kiinnikkeet hitsasin tyyliin pinnapultit kiinnikkeiden reiäistä läpi ja lattaa väliin, jotta rakennelmiani ei saa kuin rälläkällä irti, tukeva pitää olla.

            Turvavöitä ei tarvinnut irroittaa. Selkänojat täytyy olla kaadettuina ja lukittuina, lukitteeksi yhden pinnapultti/lattaviritelmän kyljestä lisää lattaa pystysuorassa kattoakohti ja sitten hitsasin selkänojan päälle latan poikittain, jotta selkänojia on mahdoton nostaa, eli ovat lukittuna. Koitan käydä nappaamassa kuvan koska on kyllä erittäin epäselvästi kirjoitettu.
            Katsastusasemissa on myös eroja, ensin kävin Nokian asemalla ja sitten seuraavaksi ylöjärven yksityiselle ni johan helpotti moni asia !

            Mielipiteeni Toledon vaihtamista 530d:hen en kyllä suosittele, varmasti tulee roppa kaupalla enemmän murheita ja kuin Toledossa. Kulut kasvavat varmasti, kalliit vakuutukset ja bmw:n dieseleiden kalliit remontit "jos sattuu kohdalle" laatikko,turbo, ilmamassamittari yms. Search toiminnolla löydät reilusti tietoa.

            Itse aikoinaan oli pakko saada 530d TDi golffin tilalle ja vieläkin kaduttaa ja rahaa hävisin siinä leikissä reilusti...

            Muutoskatsastuksen hinta oli 97€
            Attached Files
            Last edited by -kiki-; 05-05-2009, 19:47.
            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

            Comment

            • Pekuz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 687
              • Pirkanmaa

              #7
              Määritelmä taitaa olla niin että ilman työkaluja ei voi ottaa penkkejä käyttöön...
              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

              Comment

              • bowtie81
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 10

                #8
                Originally posted by Jukkis30 View Post
                Tossa vasta tein a4 audista pakun ja otin vaan istuinosan pois,selkänojat alas ja sit niistä reikäpanta yli ja poppareilla penkin alus palkkeihin panta kiinni...Oli n.10 min homma ja nyt on 1+1
                tuon tapaista minäkin ajattelin, eli joku vaan kaadetun penkin yli. Mites muuten, kuinka pahasti voi mennä metsään jos ostaa huoltokirjalla varustetun oletettavasti suomi auton jota ei ole viritetty. Kuinka kallis esim. on steppi jos se hajoaa? Onko kaikissa tasonsäätö takana, kuinka toimiva se on vanhassa?

                kiki, kuinka huono tuuri sinulle kävi 530:n kanssa, tuliko siis kalliita korjauksia pian oston jälkeen?
                Last edited by bowtie81; 05-05-2009, 19:54.

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Kuvatukset
                  Attached Files
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 926
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    BMW:n omistaminen vaatii tietynlaisen asenteen autoiluun, koska kulujen perusteella sitä ei saa itselleen mitenkään perusteltua. Pääsääntöisesti voi sanoa että Bemarin korjaus maksaa 2-3 kertaa enemmän jo pelkkien osien osalta kuin esim. golfin(esimerkkinä tässä) kohdalla. Suurin syy asiaan on se, että Golfiin voi melko huoletta ostaa tarvikeosia ympäri autoa ja ne toimii. Sen sijaan Bemarin edullliset tarvikeosat ei yleensä kestä kuin hetken, varsinkaan auton alustassa. Ja alustaan niitä osia yleensä saa vaihtaa.

                    Lisäksi näiden uudempien Bemarien "ongelmana" on se että suurin osa on Ei-suomiautoja, joiden todellisista kilometreistä usein hankala sanoa mitään. Osa taas on tuunattuja(mikä ei huono asia), jotka usein olleet kovalla käytöllä, lastuja on laitettu jne. Eihän se lastukaan sitä autoa toki tuhoa, mutta käyttöikää se ei ainakaan lisää. Ja tunnetusti se tomaattilaatikko on kallis mikäli se hajoaa. Onhan se mukavampi, mutta ainakin omalla kohdalla pelottaisi että se särkyy jossain vaiheessa.

                    Eli jos haluat sen huolettomimman E39 530D touringin niin etsi mieluusti alle 150tkm ajettua Suomi-autoa, jossa manuaaliaski. Ja ehkä sen hyvän löytäisi jopa helpommin 525 D versiona.

                    HUOM!!! Tämä nyt hieman kärjistävä kirjoitus, mutta tuskin kukaan kieltää etteikö asioiden suunta olisi kuvatunlainen

                    Lopuksi on kuitenkin pakko sanoa että on se BMW hieno auto. Painavaan takavetoautoon varsinkin itse tykästynyt. Ajo kaupungissa etuvetoihin nähden talvella on eri mukavaa(etenemiskyky erittäin hyvä). Eniten BMW pääsee oikeuksiin pitkillä maantiepätkillä. Vaikka oma on E34 korinen niin on kyllä mielettömän hiljanen verrattuna esim. yhteen yleiseen japsiversioon , jolla nyt jouduin 200km ajamaan.
                    Last edited by ockelbo4500; 05-05-2009, 21:58.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • kartsan
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 187
                      • Kiukainen

                      #11
                      Eiköhän se ole niin että pommi on pommi oli se sitten joku japsi tai bemari. Itse olen E34:lla ajanut kohta 150tkm ilman isompia murheita (huom: automaatti ja auto on tuotu Saksasta). Kuluvia osia pitää välillä vaihtaa koska autolla ajetaan. Viimeksi kompura joka mielestäni ei maksanut yhtään enempää kuin muissa automerkeissä. Autoa pitää muuten muistaa välillä myös huoltaa .
                      Yamaha XJ750 ja XJ900
                      E32 730iA
                      ex E32 750iAL
                      ex E34 525tdsA Touring

                      Comment

                      • bowtie81
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 10

                        #12
                        olisiko manuaali kuitenkin parempi valinta? Ei taida olla kovin epävarma ja koneestakin puuttuu imuläpät? Vähän tuollaiseen autoon automaatti kuuluisi, mutta toisaalta, moni manuaali on m-sportti, olisi hieno sillä alcantara sisustuksella.

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Originally posted by bowtie81 View Post
                          olisiko manuaali kuitenkin parempi valinta? Ei taida olla kovin epävarma ja koneestakin puuttuu imuläpät? Vähän tuollaiseen autoon automaatti kuuluisi, mutta toisaalta, moni manuaali on m-sportti, olisi hieno sillä alcantara sisustuksella.
                          Jos palaisin bmw:n rattiin niin valintani olisi juurikin manuaali, aina hiukan jännitti et koska laatikko sanoo sopimuksen irti. Tuli hevosta vedeltyä pitkin poikin, joka ei todellakaan mukavaa varmastikkaan tehnyt. M-sport ehdottomasti, paljon näyttävämmän näköinen ja helpompi myydä sitten kun sen aika tulee. Edelleen suosittelen Toledolla ajamista, mut ei sille mitään kukaan voi jos bemarin tahtoo ni sehän täytyy silloin saada.
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • bowtie81
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 10

                            #14
                            no, täytyy nyt vähän toppuutella, tässä eletään aikoja jolloin ei tiedä, onko ensi kuussa vielä töissä. Lisäksi vien todelon huomenna huoltoon jossa teetän ilmastointihuoltoa ja fortekäsittelyitä, eli edelleen silmälläpitäen pitkää omistussuhdetta, ollut jo 5 vuotta tuo auto mulla, pisin aika mitä olen samalla autolla ajanut, senverta huoleton on kyllä ollut että järkeä pitäisi käyttää.. Jospa ajelen sillä vuoden pari niin sitten saan jo e60:n budjettiini

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎