Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Touring haalistunut takavalo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

e39 Touring haalistunut takavalo

Vasemmalta puolelta takaluukkua on takavalon kuori haalistunut harmaaksi aika yllättäen tai sitten en vain ole aikasemmin huomannut. Mistäköhän moinen johtuu? Saako sitä jollain mömmöllä kirkkaaksi vai pitää panna uutta palikkaa tilalle ja millainen mahtaisi olla vaihtotyö?
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

Mulla veti kans viime pesussa harmaaksi/himmeäksi molemmat luukun puoleiset takavalot. Korinpuoleisiset säily kirkkaina. Oisko ollu liian äksyä liuotinta? Mutta miksi sitten korinpuoleiset eivät menneet mataksi ja toisaalta en oo ennenkään saanu autonpesuaineilla tuommosta aikaiseksi.
    E61 525d LCI

Comment

• O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4855
      • Espoo

Mulla kanssa ne luukun valot on ihan harmaat. Liuotinta en ole käyttänyt tuossa autossa (edellisissä mun mielestä muoviosat menettivtä kiiltoaan noiden takia). Tosin voi olla edellisen omistajan jäljiltä jo nuo, mene ja tiedä. Olen miettinyt niiden fiksausta, mutta sonax muovikirkaste, joka auttoi mustien listojen kiillotukseen, ei ainakaan noissa paljoa muutosta tuonut.

Vaihto-operaatio ei varmaan ole kovin vaikea, luukun verhous irti ja kiinnitys irti? Valot vissiin ~140€/kpl.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

Comment

• Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

Sama homma jo kahdessa e39-touringissa. Samppasika meinas, että vois myllyttää niin pitäisi kirkastua. Aiotaan koittaa sen kanssa, kunhan ehditään...

-Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

Comment

• 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

Originally posted by Ha2 View Post
          Mulla veti kans viime pesussa harmaaksi/himmeäksi molemmat luukun puoleiset takavalot. Korinpuoleisiset säily kirkkaina. Oisko ollu liian äksyä liuotinta? Mutta miksi sitten korinpuoleiset eivät menneet mataksi ja toisaalta en oo ennenkään saanu autonpesuaineilla tuommosta aikaiseksi.
          Ja minulla nimenomaan vasemmanpuoleinen haalistui, mutta oikeanpuoleinen pysyi kirkkaana ja tietenkin samalla aineella pesty. Ihme juttu.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

Aikoinaan väärän merkkisestä autosta fiksattiin juuri paksinluukussa haalistuneet valot lukuisten epäonnistumisein jälkeen pullollisella kiiltävää lakkaa! Toimi monta vuotta ja sitten auto vaihtoi omistajaa vielä kiiltävien valojen kanssa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎