Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Ihmeellinen Vihellys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    E39 530d Ihmeellinen Vihellys

    Auto E39 530Da 2001
    EI ole turbon vihellys
    Elikkä homman nimi on sellainen että eilen vaihdettiin sitten pakoputken jousto "sukat", kaikki valmiis, kiinni hitsattuna paikoilleen, hienostihan se meni..mutta sen jälkeen kun homma oli valmis lähdettiin koeajolle..ja kiihdyttäessä kun mennää siihen 3000 kierroksen yläpuolelle loppuun asti joka vaihteella vaikkapa 1, 2, 3, 4, niin kuuluu sellainen kova vilinä sieltä jostain..

    vaihtoehdot:
    1.Huohotin tukossa ja paineita liikaa ja ne puskee jostain väärästä kohta ulos?
    2.Turbo alkaa olla entinen
    3.sukka vuotaa, hitsaussauma vuotaa (leveetä ja hyvää tuli kun ammatihitsaaja teki mutta pistetään kuitenkin vaihtoehtona)
    4.?

    onko mielipiteitä?
    Ei siis ole turbon vihellus eikä suhinaa vaan sellainen kova vilinä tai mitenkä sen sanois..ja tulee ainoastaan silloin kun lähdetään kovaa kiihdyttää...

    ( "sukat" kun vaihdoin, ne edelliset oli ihan läpinäkyvät.. auton meno parantui ja sellainen huono ääni katosi joka oli aikaisemmin..eli jos sinun autossa on sellainen outo paska ääni [kiihdyttäessä ja sen jälkeen kaasua höllätessä] niin vaihdapa ne "sukat" pitäisi parantua)
    Hommaan meni sellainen 9h ihmettelyjen ja kaikkineen rauhassa tehtiin..2 kuva on kans siitä mutta en tiedä tarviiko niitä sitten..

    Lähinä toi vinkuminen, kova vilinä kiinnostaisi tietää nyt.
    Huomenna tulee uusi huohottimen suodatin ja eiköhän se siitä vähä paranne kun kulutuskin on sellaista 10+ tällä hetkellä ..ei ihan normaalia..

    Kiitos kaikista vastauksista.
    Last edited by Simpel; 19-05-2009, 23:47.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Jäiköhän sulta se alipaineletku irti sieltä turbon tyvestä, se joka säätää ahtopainetta :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Jäiköhän sulta se alipaineletku irti sieltä turbon tyvestä, se joka säätää ahtopainetta :think
      Ei tullut irrotettua mitään muuta kun se pakoputki siitä turbosta.
      kahdella pultilla oli kiinni

      Uutta tietoa...
      nollasin näytössä olevat kulutukset.. peruutin 10metriä ja kulutus nousi samantien 40l/100km, eikä toi kulutusmittari ole koskaan kerralla litraa vaihtanut isommaksi/pienemmäksi..:S (kerrallaan)
      mistä voisi johtua..mä veikkaan että koneessa on paineita ja kun huohottimen suodatin on hyvin hyvin likainen niin se estää paineiden purkaamisen..tehot on tallella ja kone käy hyvin :/
      tai jotain :P
      uusi suodatin pitäis huomenna olla tiskillä haettavissa..pitääpä silloin kattoo mitä auto tekee..niinkauan en uskalla sillä ajaa..
      Last edited by Simpel; 18-05-2009, 18:33.

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #4
        Jos viisaat käy täällä niin heittäkää veikkauksia :P
        mä lähden nyt töihin ja tulen aamulla..lueskelen sitten
        Last edited by Simpel; 18-05-2009, 18:23.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Simpel View Post
          Uutta tietoa...
          nollasin näytössä olevat kulutukset.. peruutin 10metriä ja kulutus nousi samantien 40l/100km, eikä toi kulutusmittari ole koskaan kerralla litraa vaihtanut isommaksi/pienemmäksi..:S (kerrallaan)
          mistä voisi johtua..mä veikkaan että koneessa on paineita ja kun huohottimen suodatin on hyvin hyvin likainen niin se estää paineiden purkaamisen..tehot on tallella ja kone käy hyvin :/
          tai jotain :P
          uusi suodatin pitäis huomenna olla tiskillä haettavissa..pitääpä silloin kattoo mitä auto tekee..niinkauan en uskalla sillä ajaa..
          Käypä ajamassa vähän pitempään niin huomaat että se kulutuslukema tippuu sinne normaalin tasolle. Sähän nollasit sen mittarin. Jos vaikka käyttäisit autoa pihassa tyhjäkäynnillä niin kulutus nousee koko ajan koska kilometrejä ei tuu mutta polttoainetta kuluu.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #6
            Originally posted by Simpel View Post
            Jos viisaat käy täällä niin heittäkää veikkauksia :P
            mä lähden nyt töihin ja tulen aamulla..lueskelen sitten

            Ja jos sä laittaisit paikkakunnan näkyviin ni vois saada apua vähän helpommin
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              ^ Olikohan niin että Simpel asustaa Viron puolella..? Tällainen kuva mulle on jäänyt.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Simpel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 405

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                ^ Olikohan niin että Simpel asustaa Viron puolella..? Tällainen kuva mulle on jäänyt.
                Virolainen olen mutta en asustele sielä..
                sielä tulee kyllä käyty mutta työt on täällä

                mitenkä se vihellys sitten? paineet?
                Kuitenkaan en ennen sillä aja kun saan sen huohottimen suodatimen sieltä kaupasta, tänään piti tulla mutta eipä ole tekstaria kuulunut...
                onhan mulla sitten vanha 520i bmw ettei tarvi kävellä
                Last edited by Simpel; 19-05-2009, 12:32.

                Comment

                • Simpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 405

                  #9
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Ja jos sä laittaisit paikkakunnan näkyviin ni vois saada apua vähän helpommin
                  Mäntsälä

                  Comment

                  • Simpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 405

                    #10
                    Huohottimen suodatin vaihdettu...
                    Mitä huohotin tekee, mikä sen tarkoitus on?
                    jos huohottimelta menevä letku on sisältä öljyssä niin mikä siinä on vikana?

                    ja vihellys jatkuu yhtää..olisko että jossain on vuoto, imuputkessä?
                    Uskaltaako sillä ajaa...jos sielä on joku päin persettä ?
                    Last edited by Simpel; 20-05-2009, 14:14.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Simpel View Post
                      Huohottimen suodatin vaihdettu...
                      Mitä huohotin tekee, mikä sen tarkoitus on?
                      jos huohottimelta menevä letku on sisältä öljyssä niin mikä siinä on vikana?

                      ja vihellys jatkuu yhtää..olisko että jossain on vuoto, imuputkessä?
                      Uskaltaako sillä ajaa...jos sielä on joku päin persettä ?
                      Mikäli moottorissa on jossain kampikammion painevuoto, ei separaattorin kalvo mene kiinni ja huohottimen kautta puskee öljyä imukiertoon(tai separaattorin kalvo halki).
                      Eli huohotinletku irti ja paineilmalla moottori paineistukseen.

                      Comment

                      • Simpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 405

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Eli huohotinletku irti ja paineilmalla moottori paineistukseen.
                        Anteeks siitä kun en oikein ymmärrä..
                        ymmärrän kaikki sanat mutta en osa yhdistä niitä kunnon lauseeksi että mitä tolla tarkoitetaan..
                        otan huohotinletkun irti ja pistän paineilmapistoolin siitä ja pistän ilmaa sinne? vai miten
                        vai joutuuko tota käyttää jossain?
                        joku pelle on käynyt ruuvaamassa mittaria :/ 289tkm avaimen mukaa ajettu..mittarissa 230tkm..
                        (Estonian)...

                        huomenna vikakoodit, katotaa jospa jotain näkyis..
                        mutta se vihellys..mistä voi johtua sellainen pieni vihellys.. Robi ehkä huomenna voi kertoa siitä että millainen se on..en oikein osa selittää..wait and see..
                        Last edited by Simpel; 20-05-2009, 23:20.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          #13
                          Itsellä piti auto ihme ulinaa kun oli huohotinletku irti...

                          Katso että jäikö löysälle.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Simpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 405

                            #14
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Itsellä piti auto ihme ulinaa kun oli huohotinletku irti...

                            Katso että jäikö löysälle.
                            menee seurantaan tänään kiitos

                            Comment

                            • Simpel
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 405

                              #15
                              imusarja otettu pois ja tiivistettu uudestaan kaikki sieltä, egr tukittu uudelleen
                              eipä kadonnut ulinaa/vihellys...

                              sellainen vielä kun öljytikun varsi on siinä moottorissa kiinni..mistä sen tietää että se on sielä niinku pitää olla?
                              se lähti eilen irti ja pistin sen takasin, kuuluu oikein sellainen narahdus että se olis paikallaan, sitten kun pääsin pihaan niin tänä aamuna oli öljyläiskä alla..sieltä se tule..
                              nouvoja kiitos?

                              pitääkö tiivisteet heittää sinne uudet ja kiinnittää se uudelleen, vai mistä mä tiedän että se edes on sielä niinkuin pitää?
                              Last edited by Simpel; 22-05-2009, 11:00.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎