Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Ihmeellinen Vihellys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #16
    Tuleeko ääni ennemminkin putkesta vai koneen puolelta?

    Jos putkeen on jäänyt pitempi miggilankan pätkä sisälle törröttämään niin se tekee tuommosen vihellyksen. Tai ylipäätään jos siellä putkessa on jotain sen tapaista ylimääräistä. :think


    Tuohan on vanaha kikka corollapiireissä tehä "turbon vihellykset" ja katu-uskottavuus sen kun kovenee
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #17
      Originally posted by joni_wt View Post
      Tuleeko ääni ennemminkin putkesta vai koneen puolelta?

      Jos putkeen on jäänyt pitempi miggilankan pätkä sisälle törröttämään niin se tekee tuommosen vihellyksen. Tai ylipäätään jos siellä putkessa on jotain sen tapaista ylimääräistä. :think


      Tuohan on vanaha kikka corollapiireissä tehä "turbon vihellykset" ja katu-uskottavuus sen kun kovenee

      Lmao...
      no turbo löytyy ihan omasta.. en tiedä mistä se voisi johtua..tieteinkin voi olla se pätkä sielä jostain, mutta enemmän niinku koneen puolelta tulis..
      ja autossahan jos ääni tule takaata niin se onkin edessä..että niitä ei tollee pysty paikantamaa ..
      täytyypä irrotella taas..ei ole mukava paikka tehdä sellaista kun ei ole nosturia..:think

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #18
        Originally posted by Simpel View Post
        Lmao...
        no turbo löytyy ihan omasta.. en tiedä mistä se voisi johtua..tieteinkin voi olla se pätkä sielä jostain, mutta enemmän niinku koneen puolelta tulis..
        ja autossahan jos ääni tule takaata niin se onkin edessä..että niitä ei tollee pysty paikantamaa ..
        täytyypä irrotella taas..ei ole mukava paikka tehdä sellaista kun ei ole nosturia..:think
        Niin voihan se olla e39:stä hieman hankalampi paikantaa, kun melusuojaus on todella hyvä. Tuleeko se ääni myös parkissa polkiessa, vai ainoastaan kiihdyttäessä? Jos kuuluu parkissakin, niin kaveri kuuntelemaan auton taakse, huomaa kyllä sitten jos se putki vislaa..

        Tuli vaan ensimmäisenä tuo mieleen kun luin nuo oireet.
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • Simpel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 405

          #19
          Originally posted by joni_wt View Post
          Niin voihan se olla e39:stä hieman hankalampi paikantaa, kun melusuojaus on todella hyvä. Tuleeko se ääni myös parkissa polkiessa, vai ainoastaan kiihdyttäessä? Jos kuuluu parkissakin, niin kaveri kuuntelemaan auton taakse, huomaa kyllä sitten jos se putki vislaa..

          Tuli vaan ensimmäisenä tuo mieleen kun luin nuo oireet.

          ei parkissa, ainoaastaan ajon aikana...
          pikkasen ehkä viittaa metalliseen ulinaan/vilinään mutta onko se sitä..pakoputken vaihdon jälkeen..kumma..

          Comment

          • Hajunyrkki
            Newbiemmer
            • Mar 2007
            • 4
            • Äänekoski

            #20
            Vihellys

            Kokeileppa pakosarjan pulttien kireys!!
            Itellä oli pari pulttia löysällä-->palanut tiiviste ja v¤¤tumainen vihellys joka ilmeni juurikin noin!!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Simpel View Post
              Anteeks siitä kun en oikein ymmärrä..
              ymmärrän kaikki sanat mutta en osa yhdistä niitä kunnon lauseeksi että mitä tolla tarkoitetaan..
              otan huohotinletkun irti ja pistän paineilmapistoolin siitä ja pistän ilmaa sinne? vai miten
              .
              Eli osa no.6 yläpäästä irti: http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=13&fg=20
              ja tiivistä kumiholkkia käyttäen moottoriin paineilmaa/paineistus.
              Vuotoja EI saa olla.

              Comment

              • Simpel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 405

                #22
                Originally posted by Hajunyrkki View Post
                Kokeileppa pakosarjan pulttien kireys!!
                Itellä oli pari pulttia löysällä-->palanut tiiviste ja v¤¤tumainen vihellys joka ilmeni juurikin noin!!
                Kiitokset=) mene tarkisteluun
                ja se voi olla hyvin mahdollista, ennen oli pakoputken joustopalat rikki eli sieltä meni karkuun kaikkea :P nyt kun ne ei sieltä pääse niin puskee muualta ulos..mahdollista..tarkistetaan..


                pitäis saada pyyhkijän varret, joku runkkari kävi repimässä irti ne ja samalla tuulilasi paskaks..

                teikjät on kyllä tiedossa..poliisi asia=) jospa saisikin uuden tuulilasin kun olikin pikkasen naarmuinen ja iskemiä täynä =)
                Last edited by Simpel; 24-05-2009, 23:23.

                Comment

                • Simpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 405

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Eli osa no.6 yläpäästä irti: http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=13&fg=20
                  ja tiivistä kumiholkkia käyttäen moottoriin paineilmaa/paineistus.
                  Vuotoja EI saa olla.
                  elikkä pistän sen ilman menemää sinne koneeseen päin vai toiseen suuntaan..?
                  ja pahoittelen jos en ihan heti ymmärrä.


                  tossa kuvassa niin mulla ei ole siinä osa nr 6 alla sitä osaa nr 9.

                  ja toi justi kun sen 6 putken otta siitä ilmamittarin/ilmasuodattimen alta irti niin sielä on öljyä sisässä..ja siinä NR 6. putkessakin on..mistä johtuu vai onko ihan normaalia?
                  Last edited by Simpel; 24-05-2009, 23:25.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Simpel View Post
                    elikkä pistän sen ilman menemää sinne koneeseen päin vai toiseen suuntaan..?
                    ja pahoittelen jos en ihan heti ymmärrä.


                    tossa kuvassa niin mulla ei ole siinä osa nr 6 alla sitä osaa nr 9.

                    ja toi justi kun sen 6 putken otta siitä ilmamittarin/ilmasuodattimen alta irti niin sielä on öljyä sisässä..ja siinä NR 6. putkessakin on..mistä johtuu vai onko ihan normaalia?
                    Siis ilmaa koneen suuntaan.
                    Eli ko.putki johtaa huohottimen kanavan sulkevalle kalvolle sekä öljynerottajalla=separaattorille.
                    Kyseinen huohotinkanavan sulkeva alipainekalvo ei sulkeudu mikäli moottorissa on jossain sisäinen painevuoto tai se kalvo on hajalla. Tällöin juuri tuo ilmanputsarikotelon alta tuleva huohotinputki sitten "lilluu" öljyssä.

                    Comment

                    • Simpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 405

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis ilmaa koneen suuntaan.
                      Eli ko.putki johtaa huohottimen kanavan sulkevalle kalvolle sekä öljynerottajalla=separaattorille.
                      Kyseinen huohotinkanavan sulkeva alipainekalvo ei sulkeudu mikäli moottorissa on jossain sisäinen painevuoto tai se kalvo on hajalla. Tällöin juuri tuo ilmanputsarikotelon alta tuleva huohotinputki sitten "lilluu" öljyssä.
                      Okei, puhaltelen sinnepäin sitä ilmaa..
                      tämän Oil Seperator suodattimen vaihdoin just viime viikolla..en tiedä onko siitä sitten hyötyä mitään...
                      silloin myös selviää onko se ehjä se "kalvo" sielä? onko se kuinka uusittavissa se kalvo värkki?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by Simpel View Post
                        Okei, puhaltelen sinnepäin sitä ilmaa..
                        tämän Oil Seperator suodattimen vaihdoin just viime viikolla..en tiedä onko siitä sitten hyötyä mitään...
                        silloin myös selviää onko se ehjä se "kalvo" sielä? onko se kuinka uusittavissa se kalvo värkki?
                        Kalvohan vaihtuu ihan avaamalla separaattorielementistä se pyöreä kansi, taivuttamalla muoviset sankalukitukset vain auki.
                        Se paineistus toki selvittää tarvitseeko ko.kalvoon puuttua, vai vuotaako esim.jostain jakopäänkopan pultin alta, venttiilikopan tiiviste tai commonrailpumpun tiiviste?

                        Comment

                        • Simpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 405

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kalvohan vaihtuu ihan avaamalla separaattorielementistä se pyöreä kansi, taivuttamalla muoviset sankalukitukset vain auki.
                          Se paineistus toki selvittää tarvitseeko ko.kalvoon puuttua, vai vuotaako esim.jostain jakopäänkopan pultin alta, venttiilikopan tiiviste tai commonrailpumpun tiiviste?
                          Mä puhaltelen sinne sitä joku päivä tossa, auto nyt seisoo...
                          Ja otan kuvia siitä että mistä mahdollisesti vuotaa..senhän sitten kuulee selvästi?
                          Haittaako tämä öljy sielä putkessa?

                          Comment

                          • joneml
                            Newbiemmer
                            • Mar 2005
                            • 21
                            • Lohja

                            #28
                            Myös minulla auto (530d) viheltelee kummallisesti korkeilla kierroksilla kaasu pohjassa.. Tarkistin ilmanputsarikotelon alta tulevan huohotinputken ja se oli mielestäni varsin öljyinen. Öljyä oli putken alaosassa ihan "puroksi" asti.. Eli mikähän on normaali määrä öljyä tuolla putkessa vai saako siellä olla öljyä? :think
                            535dee

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by joneml View Post
                              Myös minulla auto (530d) viheltelee kummallisesti korkeilla kierroksilla kaasu pohjassa.. Tarkistin ilmanputsarikotelon alta tulevan huohotinputken ja se oli mielestäni varsin öljyinen. Öljyä oli putken alaosassa ihan "puroksi" asti.. Eli mikähän on normaali määrä öljyä tuolla putkessa vai saako siellä olla öljyä? :think
                              Öljykerros letkun seinämillä kuuluu asiaan. Ei sieltä pitäisi loroksi asti öljyä tulla. Vaihda huohottimen öljynerotin (uusi vortex versio) ja tarkista samalla, että se kotelon kalvo-osa on ehjä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎