Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaattinenperän säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A_C_E
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26
    • Ilmajoki

    E39 automaattinenperän säätö

    Näkeekö päällepäin mistään kattomalla esim. iskarista jos autosta löytyy perän korkeuden säätö
    F30 330E m-sport
    ex:
    Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
    e39 540i m-sport -96
    e65 730d -03
    e39 530da m-sport -03
    e39 530dat -02,
    e34 540i -94 Sedan
    e34 525tds -93 Touring
    e36 325i -93 Coupe,
    e36 325i -91 sedan
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Originally posted by A_C_E View Post
    Näkeekö päällepäin mistään kattomalla esim. iskarista jos autosta löytyy perän korkeuden säätö
    No taka-akselilla ei näy kierrejousia vaan ilmapussit.

    Comment

    • sam6
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 3

      #3
      Omastani tällä hetkellä perä laahaa renkaiden päällä ja kuskin puolelta kuuluu ilman pihinää, kompura käy kyllä mutta ei saa paineita pidettyä.. jostain muistan lukeneeni että nämä ilmapussit ovat aika usein vikana. Minkä tason korjausoperaatio olisi kyseessä, eli teeseitse vai huolto. Ja onko varaosien hinnoista mitään kokemusta? :think
      530dA e60
      ex. 523iA e39
      ex. 325i e36

      Comment

      • jMh
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 167
        • Napapiirin tuntumassa...

        #4
        Originally posted by sam6 View Post
        Omastani tällä hetkellä perä laahaa renkaiden päällä ja kuskin puolelta kuuluu ilman pihinää, kompura käy kyllä mutta ei saa paineita pidettyä.. jostain muistan lukeneeni että nämä ilmapussit ovat aika usein vikana. Minkä tason korjausoperaatio olisi kyseessä, eli teeseitse vai huolto. Ja onko varaosien hinnoista mitään kokemusta? :think
        Hyvin todennäköisesti pussi hiertynyt puhki. Toki kannattaa paikantaa vuoto juurikin tuohon pussiin, vuotavia painesäiliöitäkin on tavattu. Säiliöt löytyy taka-akselin etupuolelta.
        Ilmajousen hinta liikkuu 210 euron tuntumassa ja niitä löytyy omansa oikealle/vasemmalle puolelle sekä erit vielä normaali ja sport alustaiseen.

        Kannattaa vielä tarkistaa sen toisen puolen kunto ja uusia samalla jos hiertymiä, tuppaa se toinenkin hajoamaan pikapuoliin. Lisäksi pieni vuoto magneettiventtiileissä voi tiputtaa molemmat puolet alas, vaikka vain toinen pusseista vuotaisi

        Vaihto onnistuu tunkin ja muutaman perustyökalun avulla varttitunnissa.
        E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
        Ex: E39 528i Touring 1997

        Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

        Comment

        • janne1974
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 405
          • Kuopio

          #5
          Tuo vaihto ei ole tosiaankaan vaikeaa. Meillä emäntä vaihtoi jouset molemmille puolille. Suurin vaikeus on renkaan irroitus..

          -Janne-
          -Janne-

          F10 535iX sedan -11
          ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
          ex. E39 528i touring -99
          ex. E36 325ia coupe -93

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Originally posted by A_C_E View Post
            Näkeekö päällepäin mistään kattomalla esim. iskarista jos autosta löytyy perän korkeuden säätö
            Helpoitenhan sinä näet sen kun kurkistat vararenkaan alle et onko siellä semmoinen pyöreä "pytty" josta lähtee letkuja akun suuntaan
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎