Pidemmän aikaa on ihmetyttänyt viskon toiminta autossa. Auto kuulostaa vanhalta volvolta aina kun sillä lähtee liikkeelle oli kone kylmä tai kuuma. Visko rauhoittuu kyllä viileämmällä kelillä kun kone saa ensimmäisen kerran kierroksia, mutta ärsyttää lähteä kotiphasta kun ekassa kiihdytyksessä visko huutaa vaikka olis pakasta -20. Lämpimällä kelilläkin visko tuntuu tarttuvan liian helposti kiinni. Viimekesänä kun oli noin +20 lämmintä visko tuntui huutavan melkein kokoajan. Moottorin lämmöt mittarin mukaan kokoajan normaalit. Lämpöisen auton kun sammuttaa vaikka 10 minuutiksia ja lähtee liikkeelle niin visko huutaa taas pitkän pätkän. Onko tämä normaalia toimintaa viskolle 530d:ssä?
Voisko autossa olla ongelmia jäähdytys puolelle esim. termostaatti tai jähhdytin tukossa ulkopuolelta? Lämmöt pysyy kyllä mittariston mittarin mukaan aina siinä keskellä. Visko on vaihdettu KL-varaosien ilmeisesti johonkin tarvike osaan aikoinaan kun vanhassa oli väljää. Vanha visko tuntui muuten olevan kunnossa ja se ei kyllä ilmoittanut olemassa olostaan näin.
Voisko autossa olla ongelmia jäähdytys puolelle esim. termostaatti tai jähhdytin tukossa ulkopuolelta? Lämmöt pysyy kyllä mittariston mittarin mukaan aina siinä keskellä. Visko on vaihdettu KL-varaosien ilmeisesti johonkin tarvike osaan aikoinaan kun vanhassa oli väljää. Vanha visko tuntui muuten olevan kunnossa ja se ei kyllä ilmoittanut olemassa olostaan näin.
Comment