Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i touring perä hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt11118
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 74

    #31
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kakkosnelonen kestää pituus suuntaan painoa reilut 400kg, eli kai se tuossa pysyy
    Aika ammattimaisesti todettu..hiukan ehkä puun pituus vaikuttaa nyrjähdysvoiman..:think

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Originally posted by kt11118 View Post
      Aika ammattimaisesti todettu..hiukan ehkä puun pituus vaikuttaa nyrjähdysvoiman..:think
      Nyrjähdys erikseen, suorasta painamisesta oli puhe.

      Comment

      • kt11118
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 74

        #33
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Nyrjähdys erikseen, suorasta painamisesta oli puhe.
        Suorasta painamisestahan se kakkosnelonen sitten nyrjähtää eli antaa periksi.
        Jos vertaa vaikka 30 cm pätkää tai 3 metrin pätkää? Kumpi nyrjähtää ennemmin samalla painolla? Joten on turhaa sanoa, että miten ja miten paljon kakkosnelonen kestää...

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by kt11118 View Post
          Suorasta painamisestahan se kakkosnelonen sitten nyrjähtää eli antaa periksi.
          Jos vertaa vaikka 30 cm pätkää tai 3 metrin pätkää? Kumpi nyrjähtää ennemmin samalla painolla? Joten on turhaa sanoa, että miten ja miten paljon kakkosnelonen kestää...
          Voi vittu pitääkö tästäkin väitellä.

          Kakkosnelonen kestää suoraa painamista n.400kg, oli se sitten metrinen tai viisimetriä. Suorassa painamisessa puu ei nyrjähdä, vaan alkaa murskaantumaan. Jos se nyrjähtää niin silloin se ei ollut suorassa ja kyseessä on taittuminen. Se mitenkä paljon kestää taittumista on voima kertaa vipuvarsi.

          Tietysti tässäkin vaikuttaa puun laatu, oksat yms.

          Jos vielä peränhajoamis topicissa on avautumista puun kestosta, mene puutavaraliikkeeseen testailemaan ja kyselemään.

          Comment

          • beemers
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 5136
            • Oulunsalo/Oulu

            #35
            Originally posted by Rahu View Post
            Mitenhän tuo ensimmäinen ja lukkoperä käyttäytyy keskenään..:think
            en tiä e39:seistä mut mullon tos sigun touringissa asc ja jälkiasennettu lukkoperä. Hyvin pelaa

            E36Ticompact -95 HELLROT
            -: orava : connection-

            EX:E30///M3 replica Tic
            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #36
              Originally posted by beemers View Post
              en tiä e39:seistä mut mullon tos sigun touringissa asc ja jälkiasennettu lukkoperä. Hyvin pelaa
              Eli talvella uskaltaa antaa emännänkin ajaa asc päällä?? Joskus lueskelin juttua et liukkaalla jos perä lähtee alta ja asc katkaisee vedon ja sit mennään niinku kässäri päällä.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • beemers
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 5136
                • Oulunsalo/Oulu

                #37
                Originally posted by jsr85 View Post
                Eli talvella uskaltaa antaa emännänkin ajaa asc päällä?? Joskus lueskelin juttua et liukkaalla jos perä lähtee alta ja asc katkaisee vedon ja sit mennään niinku kässäri päällä.
                ei oo mulla tämmöistä käyny eikä emännällä. Monesti oon kokeillu talvella huippuja asc päällä moottoritie ramppeihinkin eikä mitään ongelmia ole ollut.

                E36Ticompact -95 HELLROT
                -: orava : connection-

                EX:E30///M3 replica Tic
                EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #38
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Eli talvella uskaltaa antaa emännänkin ajaa asc päällä?? Joskus lueskelin juttua et liukkaalla jos perä lähtee alta ja asc katkaisee vedon ja sit mennään niinku kässäri päällä.
                  Eihän se nyt ihan näin voi mennä, abs:hän estää sen eli elektroniikka yrittää pitää renkaan pyörimisnopeuden aina lähestulkoon samassa kuin auton todellinen nopeus on.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #39
                    Ok, uskotaan Muistelin vaan et jollakin oli ongelmia tällaisessa...
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎