memebuy23buy

E39:n korimoduulin ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whector
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 169
    • N/a

    #16
    Moro taas! Nyt on korimoduuli ohjelmoitu NCS expertilla, mutta pieni ongelma vaivaa edelleen! Eli se bensatankin lukitus ei vaan toimi, ja nyt vasta huomasin, että valojen pesuritkaan eivät ole toimineet sitten edellisen korimoduulin kärvähtämisen jälkeen. Mitäs näille voisi tehdä?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by whector View Post
      Moro taas! Nyt on korimoduuli ohjelmoitu NCS expertilla, mutta pieni ongelma vaivaa edelleen! Eli se bensatankin lukitus ei vaan toimi, ja nyt vasta huomasin, että valojen pesuritkaan eivät ole toimineet sitten edellisen korimoduulin kärvähtämisen jälkeen. Mitäs näille voisi tehdä?
      Tankin luukkuahan ohjaa sama jännite kuin takaovien lukkoja, joten jos ne menee lukkoon, ei vika ole modulissa. Tutki luukun moottori ja sille tulevat johdot/mittaa tuleeko niihin jännite kun lukot avaa/sulkee. Se on peräkontissa akun yläpuolella.

      Pesureille on oma "rele" telineessä siinä korimodulin lähellä. Joten jos korimoduli kastui, voi tuo "relekin" olla täynnä vettä/rikki.

      Selvisikö muuten mistä se vesi tuonne pääsi?
      E39 528iA

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Tankin luukkuahan ohjaa sama jännite kuin takaovien lukkoja, joten jos ne menee lukkoon, ei vika ole modulissa. Tutki luukun moottori ja sille tulevat johdot/mittaa tuleeko niihin jännite kun lukot avaa/sulkee. Se on peräkontissa akun yläpuolella.

        Pesureille on oma "rele" telineessä siinä korimodulin lähellä. Joten jos korimoduli kastui, voi tuo "relekin" olla täynnä vettä/rikki.

        Selvisikö muuten mistä se vesi tuonne pääsi?
        Ei kai missään kerrottu vedestä. Eiks puhe ollu siitä, että moduli "paloi".

        E: Mut onhan se rele silti voinut ottaa itseensä, varsinkin jos on jossain lähellä.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • whector
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 169
          • N/a

          #19
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Ei kai missään kerrottu vedestä. Eiks puhe ollu siitä, että moduli "paloi".

          E: Mut onhan se rele silti voinut ottaa itseensä, varsinkin jos on jossain lähellä.
          Jes, kiitoksia taas asiallisista neuvoista! Ja tuo moduuli tosiaan kastui ihan alunperin jonka vuoksi se sitten kärvähti.

          Vesi pääsi autoon, kun se seisoi pidemmän aikaa puiden alla, ja lehdet, mahla yms. roska tukki ne ilmansuodattimien koteloissa olevat ylimenoputket, ja vettä alkoi virtaamaan vänkkärin jalkatilaan. Vika on nyt korjattu.

          Olikos noiden pesureiden modulit ihan siinä korimodulin yläpuolella, sellainen pieni mitättömän painoinen suorakulmio? Kävin noi kaikki modulit läpi, mutta tuo moduli jäi ihmetyttämään kun sisälläkin oli vain jokunen komponentti? Mitä siinä pitäisi lukea?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by whector View Post
            Olikos noiden pesureiden modulit ihan siinä korimodulin yläpuolella, sellainen pieni mitättömän painoinen suorakulmio? Kävin noi kaikki modulit läpi, mutta tuo moduli jäi ihmetyttämään kun sisälläkin oli vain jokunen komponentti? Mitä siinä pitäisi lukea?
            Siinä ne on. Siellä on sähköpenkkien sähköjen katkaisua varten yksi "rele" ja sitten tuo tehopesun/lampunpesijöiden moduli, en muista oliko siellä muitakin. Ainakin jälkiasennettuna se pesureiden moduli oli väriltään sininen (ellen ihan väärin muista), kannassa on muistaakseni 9 nastaa mutta kaikkiin ei välttämättä tule johtoja.
            E39 528iA

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by whector View Post
              Vesi pääsi autoon, kun se seisoi pidemmän aikaa puiden alla, ja lehdet, mahla yms. roska tukki ne ilmansuodattimien koteloissa olevat ylimenoputket, ja vettä alkoi virtaamaan vänkkärin jalkatilaan. Vika on nyt korjattu.
              Kannattaisi sitten nostaa se matto ja alla olevat toppaukset pois ja tarkistaa apparin jalkatilassa lähellä helmaa olevien virranjakoyhdyspisteiden kunto. Voi olla hapettumia, tai jos ei vielä ole niin ainakin tulee jos tämä paikka ei ole täysin kuiva... ikävää korjailla tien päällä noita.

              Comment

              • whector
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 169
                • N/a

                #22
                Originally posted by WSE1 View Post
                Kannattaisi sitten nostaa se matto ja alla olevat toppaukset pois ja tarkistaa apparin jalkatilassa lähellä helmaa olevien virranjakoyhdyspisteiden kunto. Voi olla hapettumia, tai jos ei vielä ole niin ainakin tulee jos tämä paikka ei ole täysin kuiva... ikävää korjailla tien päällä noita.
                ihan hyvä vinkki! ja silloin kun tuo pikku kosteusvaurio tapahtui, niin yli viikonlopun tuota parilla defalla puhaltelin. että kuiva on ainakin

                Comment

                Working...
                X