Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 E39 käynnistys/teho-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    520 E39 käynnistys/teho-ongelma

    Tehot ajoittain kateissa ja joskus käynnistymisen jälkeen kaasua painettaessa kone sammuu välittömästi.

    Mikä mahtaa olla syynä? :think Tuntuu että tehotkin olisivat kateissa vaikka ensin luulin että persetuntuma turtui jo uuteen autoon

    Täytyy varata aika huoltoon mutta kokemuksesta epäuskoisena eivät huollossakaan aina löydä vikaa ilman hintavaa laskua.

    Olen searchilla hakenut ja oireet voisivat viitata ilmamassamittariin mutta voisiko olla jokin muu syy mahdollinen. Ja Löytyykö muuten ilmamassamittarivika aina vikakoodeista??

    *Jarppi, 520 E39 -2000, 144tkm*
    *ex Z3 1.8 -96 *
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • Will_E39
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 920
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Tehot ajoittain kateissa ja joskus käynnistymisen jälkeen kaasua painettaessa kone sammuu välittömästi.

    Mikä mahtaa olla syynä? :think Tuntuu että tehotkin olisivat kateissa vaikka ensin luulin että persetuntuma turtui jo uuteen autoon

    Täytyy varata aika huoltoon mutta kokemuksesta epäuskoisena eivät huollossakaan aina löydä vikaa ilman hintavaa laskua.

    Olen searchilla hakenut ja oireet voisivat viitata ilmamassamittariin mutta voisiko olla jokin muu syy mahdollinen. Ja Löytyykö muuten ilmamassamittarivika aina vikakoodeista??

    *Jarppi, 520 E39 -2000, 144tkm*
    *ex Z3 1.8 -96 *
    vikakoodien lukuun vain,syynä voi olla kampi tai nokan asentotunnistinkin....
    e39 520ia-96

    Comment

    • JarnoE36
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 253
      • Uusimaa

      #3
      Kaasussa viivettä

      Huomasin myös pientä viivettä ja odottelua kaasua painettaessa.

      *Jarppi*
      Jarppa

      Toyota GT86
      (330d Sport F31 N57 2014)
      ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
      (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
      ( 530da E60 M57N2 2006)
      ( 520da E60 2006)
      ( 520 E39x3)
      (E46x2)
      (Z3)

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by JarnoE36 View Post
        Huomasin myös pientä viivettä ja odottelua kaasua painettaessa.

        *Jarppi*
        Tutki huoltoa odotellessa se haitariletku ilmanpuhdistinkotelon ja kaasuläppäkotelon välistä. Näyttää monesti yläpuolelta virheettömältä, mutta voi kuitenkin olla alapuolelta aivan riekaleina.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Imuvuoto?

          Comment

          • JarnoE36
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 253
            • Uusimaa

            #6
            Nokka-akselin anturivika

            Tänään kävin pikaisesti TM-autohuollossa ja testeri näytti imupuolen nokka-akselin anturin vikaa. Hain KL-varaosasta uuden 56e Täytyy vaihtaa ja katsoa ajan kanssa korjaantuiko..

            Tänään kyllä muutenkin auto kulki hienosta ja ei mitään.
            Jarppa

            Toyota GT86
            (330d Sport F31 N57 2014)
            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
            ( 530da E60 M57N2 2006)
            ( 520da E60 2006)
            ( 520 E39x3)
            (E46x2)
            (Z3)

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by JarnoE36 View Post
              Tänään kävin pikaisesti TM-autohuollossa ja testeri näytti imupuolen nokka-akselin anturin vikaa. Hain KL-varaosasta uuden 56e Täytyy vaihtaa ja katsoa ajan kanssa korjaantuiko..

              Tänään kyllä muutenkin auto kulki hienosta ja ei mitään.
              Aika varmasti korjaantuu. Noi anturit voi kulua sen verran että välillä toimii ja välillä ei.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • JarnoE36
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 253
                • Uusimaa

                #8
                Sormet syyhyää vaihtamaan.
                Kaapista löytyi kaksi hylsysarjaa, toinen tuumainen ( Anttilasta 1e) ja toinen millinen. Molemmista puuttuvat räikät ja puolet hylsyistä, hienoa.

                Haettava huomenna kolmas anttilan hylsysarja ja tehdä vaativa korjaustoimenpide ja avata 4 ruuvia koneen muovikannesta ja ilmeisesti siellä alla on anturin pää.

                Ainakin näytti samanlaiselta kun kuorta raotti. Moottoritien varrella se sitten viimeiseksi vaihtuu vaikka purren pultit auki Ilmeisesti kone menee vikatilaan jos anturi menee lopullisesti sököksi vai loppuuko matkaa siihen?
                Jarppa

                Toyota GT86
                (330d Sport F31 N57 2014)
                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                ( 530da E60 M57N2 2006)
                ( 520da E60 2006)
                ( 520 E39x3)
                (E46x2)
                (Z3)

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  Sormet syyhyää vaihtamaan.
                  Kaapista löytyi kaksi hylsysarjaa, toinen tuumainen ( Anttilasta 1e) ja toinen millinen. Molemmista puuttuvat räikät ja puolet hylsyistä, hienoa.

                  Haettava huomenna kolmas anttilan hylsysarja ja tehdä vaativa korjaustoimenpide ja avata 4 ruuvia koneen muovikannesta ja ilmeisesti siellä alla on anturin pää.

                  Ainakin näytti samanlaiselta kun kuorta raotti. Moottoritien varrella se sitten viimeiseksi vaihtuu vaikka purren pultit auki Ilmeisesti kone menee vikatilaan jos anturi menee lopullisesti sököksi vai loppuuko matkaa siihen?
                  Autosta puuttuu aika paljon alavääntöä ja tehoa muutenkin. Startatessakin menee sen 1sek pidempään.
                  Eli matka ei lopu anturin / antureiden hajoamiseen.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • JarnoE36
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 253
                    • Uusimaa

                    #10
                    Hieno homma! kiitos tiedosta
                    Jarppa

                    Toyota GT86
                    (330d Sport F31 N57 2014)
                    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                    ( 530da E60 M57N2 2006)
                    ( 520da E60 2006)
                    ( 520 E39x3)
                    (E46x2)
                    (Z3)

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #11
                      Originally posted by JarnoE36 View Post
                      Hieno homma! kiitos tiedosta
                      Jos kamera on käytössä niin teeppä kuvalliset ohjeet tänne E39:it tuppaa välillä syömää noita tunnistimia.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • _Henkka_
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 42
                        • Kuopio

                        #12
                        530da rupes "nakuttamaan" startatessa ja kun ajamaan lähtee ja kunnolla kaasua antaa niin sammuu koko auto. Voisiko olla sama vika? öljyn ja laturin merkkivalo syttyy mutta öljyt ym ok.
                        en ole vielä kerennyt vikakoodeja lukemaan.
                        E39 530d facelift -02

                        Ex 525d -07
                        Ex 325d -06
                        Ex 520d -01
                        Ex 325tds -96
                        Ex 530da -99
                        Ex m3 3.0 -95

                        Comment

                        • JarnoE36
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 253
                          • Uusimaa

                          #13
                          Anturi vaihdettu ja taas toimii..

                          Tänään auto huollosta ja taas toimii.
                          Anturi 56e KL-varaosasta ja TM-autohuollossa vaihtotyö ja hälyn nollaus 88,5€ :think

                          Laakkosella olisi ollut sama hinta vaihtötyölle mutta TM-autohuoltoon ainakin sai päivän varolla.

                          Taas mennään.
                          Last edited by JarnoE36; 05-08-2009, 16:50.
                          Jarppa

                          Toyota GT86
                          (330d Sport F31 N57 2014)
                          ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                          (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                          ( 530da E60 M57N2 2006)
                          ( 520da E60 2006)
                          ( 520 E39x3)
                          (E46x2)
                          (Z3)

                          Comment

                          • JarnoE36
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 253
                            • Uusimaa

                            #14
                            Nokka-akselin anturin vaihto

                            Vaihtotyön kuvaus: http://picasaweb.google.com/mmm635/C...rsAsBMWCallsIt

                            Itse vein huoltoon kun ei löydy mitään työkaluja kotoa.

                            Oireet olivat: Huono käynnistettävyys, sahaus käyntiin +2s, kun lähti käyntiin niin sammui kaasua painettaessa, jos pääsi ajamaan niin tehoja ja vääntöä noin puolet ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä esim. valoihin jarrutettaessa..
                            Jarppa

                            Toyota GT86
                            (330d Sport F31 N57 2014)
                            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                            ( 530da E60 M57N2 2006)
                            ( 520da E60 2006)
                            ( 520 E39x3)
                            (E46x2)
                            (Z3)

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by peltone View Post
                              Eli matka ei lopu anturin / antureiden hajoamiseen.
                              Kyllä se matkan teko loppuu jos anturi hajoaa... Oletkos jo muuten vaihtanut omasi
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎