Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 resetointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MixuE39
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 29
    • joensuu

    E39 resetointi

    520ia


    Moro. auto nykii

    puhdistin ilmam.mittarin ja vaihdoin ilmanputsarin sekä imusarjantiivisteen.

    bemari/mersu korjaamossa sanottiin, että täältä löytys ohjeet resetointiin. En vaan löytänyt vielä.

    Pitäs siis irroittaa akun kengät. Pitää tyhjäkäynnillä, ajella joka vaihteella ja sitä rataa.. Mistä löydän nämä tee se itse resetointi ohjeet
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Nyt ei kyllä ymmärrä et mitä pitää "resetoida"?? Paras tapa on laittaa auto piuhan päähän ja nollata kaikki vikakoodit
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • MixuE39
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 29
      • joensuu

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Nyt ei kyllä ymmärrä et mitä pitää "resetoida"?? Paras tapa on laittaa auto piuhan päähän ja nollata kaikki vikakoodit


      En minäkään ymmärrä ja sen takia kysynkin täältä apua. Se on sellainen tee se itse nollaus ja täällä on niitä ohjeita kuulemma pyörinyt autokorjaajan mielestä.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Tee niinkuin Dunky sanoi. Ehkä jopa joku mukava foorumilainen voisi ehkä lukea vikakoodisi ja ehkä nollatakkin ne.

        Ja joensuulaiset ilmoittautumaan.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by MixuE39 View Post
          bemari/mersu korjaamossa sanottiin, että täältä löytys ohjeet resetointiin. En vaan löytänyt vielä.

          Pitäs siis irroittaa akun kengät. Pitää tyhjäkäynnillä, ajella joka vaihteella ja sitä rataa.. Mistä löydän nämä tee se itse resetointi ohjeet
          Korjaamo lienee hiukan sekoillut. Kyse taitaa olla jostain OBD:n arvoista katsastusta varten? Vikakoodit pitäisi ensin nollata sopivalla PC-ohjelmalla tai merkkihuollossa (huoltovalojen nollaus, joka täällä on neuvottu, ei nollaa noita vikakoodeja) ja sitten ajella noiden ohjeiden mukaan jotta katsastuksessa näkyisi eri ajotilanteiden tiedot oikein. Noin tuota asiaa selitettiin silloin kun OBD-mittaus tuli käyttöön, tiedä sitten mikä on käytännön tilanne. Siis miten ne suhtautuu jos vikamuistit nollaa katsastusaseman pihalla ennen avaimien luovutusta katsastusmiehelle?
          E39 528iA

          Comment

          • MixuE39
            Newbiemmer
            • Jun 2009
            • 29
            • joensuu

            #6
            Originally posted by TJJ View Post
            Korjaamo lienee hiukan sekoillut. Kyse taitaa olla jostain OBD:n arvoista katsastusta varten? Vikakoodit pitäisi ensin nollata sopivalla PC-ohjelmalla tai merkkihuollossa (huoltovalojen nollaus, joka täällä on neuvottu, ei nollaa noita vikakoodeja) ja sitten ajella noiden ohjeiden mukaan jotta katsastuksessa näkyisi eri ajotilanteiden tiedot oikein. Noin tuota asiaa selitettiin silloin kun OBD-mittaus tuli käyttöön, tiedä sitten mikä on käytännön tilanne. Siis miten ne suhtautuu jos vikamuistit nollaa katsastusaseman pihalla ennen avaimien luovutusta katsastusmiehelle?

            Joo, pitää sit mennä korjaamolle kyselemään tuota nollausta jos ei sit jollain ole tässä lähistöllä laitteita.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              sitten ajella noiden ohjeiden mukaan jotta katsastuksessa näkyisi eri ajotilanteiden tiedot oikein. Noin tuota asiaa selitettiin silloin kun OBD-mittaus tuli käyttöön, tiedä sitten mikä on käytännön tilanne. Siis miten ne suhtautuu jos vikamuistit nollaa katsastusaseman pihalla ennen avaimien luovutusta katsastusmiehelle?

              Ite olen nollannut konttorin pihalla tänä ja viime vuonna Eipä ole mitää mukaumia tutkineet.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Ite olen nollannut konttorin pihalla tänä ja viime vuonna Eipä ole mitää mukaumia tutkineet.
                Bemareissa ei pitäis olla ongelmaa(oma kokemus), mutta kuulemma esim. Nissanit vaatii parhaimmillaan parinkin päivän ajon, että obd-testissä ei herjaa jotain. Näin ainakin autokeskukselta kerrottiin.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ite olen nollannut konttorin pihalla tänä ja viime vuonna Eipä ole mitää mukaumia tutkineet.
                  Tää taitaa olla ainoa keino ja pakko tehä kun on bemareista kyse.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by MixuE39 View Post
                    En minäkään ymmärrä ja sen takia kysynkin täältä apua. Se on sellainen tee se itse nollaus ja täällä on niitä ohjeita kuulemma pyörinyt autokorjaajan mielestä.
                    Taitaa olla korjaamolla ollut mielessä ajatus sopeutumien nollauksesta (tarkoittaa moottorinohjauksen oppimia anturien raja-arvoja).
                    Vanhemman sukupolven malleissa (E32,E34 jne) sopeutumat kyllä nollaantuvat akkukaapelin irroituksella jonka jälkeen pitää ajaa n 15 min vaihtelevasti jotta auto toimii taas kunnolla.
                    Uudemmissa, mm. E39 sopeutumat (adaptaatioarvot) voi nollata testerillä, kyseessä on kuitenkin eri asia kuin vikakoodien nollaus.

                    Comment

                    • Kilpelä
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 50
                      • Vantaa -Finland

                      #11
                      Tässä on tosiaan varmaan korjaamolla takoitettu noitten ecu:n sopeutumien nollausta

                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Bemareissa ei pitäis olla ongelmaa(oma kokemus), mutta kuulemma esim. Nissanit vaatii parhaimmillaan parinkin päivän ajon, että obd-testissä ei herjaa jotain. Näin ainakin autokeskukselta kerrottiin.
                      OBD testissä tarkastetaan vikakoodit ja "osajärjestelmätestien" ,eli ajon aikana tapahtuva ohjainyksikön tekemien testauksien läpäisy = ilmeisesti vain riittävä ajomäärä niin että kaikki menee ohjearvoissa. Jos autoon tehdään OBD testi juuri nollauksen jälkeen herjaa OBD testeri "kaikkia osajärjestelmätestejä ei suoritettu" tms. ja tällöin testeristä / autosta riippuen saattaa joutua toteamaan lambda säädön toiminnan manuaalisesti ja testi saadaan sillä menemään läpi erillisellä testitodistuksen lisälapulla.

                      Muistaakseni ainakin laajakaistalambdalla varustettu Audissa Bosch testeri osasi alkaa tekemään tuota lambdan tsekkausta automaattisesti, jos tuli tuo herja noista osajärjestelmätesteistä ja homma oli sillä kuitattu ilman erillistä testilappua. Testihän ei menisi todennäköisesti muutenkaan läpi, jos lambda säätö ei toimisi ja en tiedä mitä muuta tuohon "osajärjestelmätesteihin" kuuluu, kun tuo lambda säädön toiminnan tsekkaus riittää testin läpäisyyn.

                      Katsastuksessa eivät varmaan ala mitään lisätestejä erikseen tekemään, eli varmasti toteavat vaan testin olevan hylätty, jos jotain herjoja tulee.
                      Last edited by Kilpelä; 25-06-2009, 19:03. Reason: virheitä korjattu
                      UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                      MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #12
                        Originally posted by Kilpelä View Post
                        Tässä on tosiaan varmaan korjaamolla takoitettu noitten ecu:n sopeutumien nollausta



                        OBD pakokaasumittauksessa tarkastetaan vikakoodit ja "osajärjestelmätestien" ,eli ajon aikana tapahtuva ohjainyksikön tekemien testauksien läpäisy = ilmeisesti vain riittävä ajomäärä niin että kaikki menee ohjearvoissa. Jos autoon tehdään OBD pakokaasumittaus juuri nollauksen jälkeen herjaa OBD testeri "kaikkia osajärjestelmätestejä ei suoritettu" tms. ja tällöin testeristä / autosta riippuen saattaa joutua toteamaan lambda säädön toiminnan manuaalisesti ja testi saadaan sillä menemään läpi erillisellä testitodistuksen lisälapulla.

                        Muistaakseni ainakin laajakaistalambdalla varustettu Audissa Bosch testeri osasi alkaa tekemään tuota lambdan tsekkausta automaattisesti, jos tuli tuo herja noista osajärjestelmätesteistä ja homma oli sillä kuitattu ilman erillistä testilappua. Päästömittaushan ei menisi todennäköisesti muutenkaan läpi, jos lambda säätö ei toimisi ja en tiedä mitä muuta tuohon "osajärjestelmätesteihin" kuuluu, kun tuo lambda säädön toiminnan tsekkaus riittää testin läpäisyyn.

                        Katsastuksessa eivät varmaan ala mitään lisätestejä erikseen tekemään, eli varmasti toteavat vaan testin olevan hylätty, jos jotain herjoja tulee.
                        Eiköhän tuo OBD-testi ja pakokaasumittaus ole kaksi aivan eri asiaa
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • Kilpelä
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 50
                          • Vantaa -Finland

                          #13
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Eiköhän tuo OBD-testi ja pakokaasumittaus ole kaksi aivan eri asiaa
                          Jep, näin on mutta samaan aikaan se yleensä tehdään siinä perinteisen päästömittauksen kanssa 2001 ja uudemmissa. Eli kyllä sinne obd auton putkeenkin se perinteinen mittari työnnetään.
                          UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                          MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by Kilpelä View Post
                            Jep, näin on mutta samaan aikaan se yleensä tehdään siinä perinteisen päästömittauksen kanssa 2001 ja uudemmissa. Eli kyllä sinne obd auton putkeenkin se perinteinen mittari työnnetään.

                            Työnnetään työnnetään... Mutta näillä kahdella toimituksella EI ole mitään tekemistä keskenään.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Kilpelä
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 50
                              • Vantaa -Finland

                              #15
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Eiköhän tuo OBD-testi ja pakokaasumittaus ole kaksi aivan eri asiaa
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Työnnetään työnnetään... Mutta näillä kahdella toimituksella EI ole mitään tekemistä keskenään.
                              Ootte aivan oikeassa ja hölmösti olin tuon koko jutun kirjottanu, toivottavasti ei liikaa sekottanut ketään...Sorry, MUN MOKA
                              UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                              MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎