Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 iskareiden vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    e39 iskareiden vaihto?

    eli olisiko kellään omakohtaista kokemusta, että kauanko noin menee aikaa ko.hommassa?eli tolpat pois ja uudet paikalleen.

    pitäisi meinaan alkaa suunnittelemaan tuota hommaa, mutta melkein joka yö on töitä niin pitäisi tietää, että meneekö ensikertalaisella kuinkakin kauan suunnilleen niin osaa sitten suunnitella tuon töihin menon jollain muulla kulkineella.

    itse heittäisin karkean arvion, että tunti per tolppa??
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Jos todella on menoa autolla niin kannattaa varata 2pvä jos ei aio 24h painaa.
    Edestä suht helppo. Veikkaisin vasta-alkajalle 1,5-2h ensimmäiselle puolelle. Sitten kun tajuaa miten se tehdään niin toiselle puolelle vähemmän aikaa.

    Takaa on perhanan vaikee jos ei tiedä taktiikkaa miten ottaa pois. Vasemmalla puolella joku musta kotelo joka vaikeuttaa pois-ottoa.
    Oikealla puolella bensaletkut ym. kivat sellaiset. Taakse varaisin sen 8h aikaa.

    Nämä siis jos kaksin tekee ja työkalut käsien ulottuvilla. Yksin en alkaisi hommaan nyt kun tiedän minkälainen homma se on
    Ja tässä yritettiin päästä mahdollisimman vähillä tankojen irroitteluilla.

    Toki joku voi tehdä sen nopeamminkin mutta ne synnynnäiset rasvanäpit on sitte eriksee..
    Tämä vain oma versioni / tarinani aiheesta.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      #3
      Sanoisin, että tunti on melko optimistinen arvio kokeneellekin tekijälle. Riippuu tietysti, miten hyvät työkalut on käytettävissä ja tuleeko odottamattomia yllätyksiä/jumituksia.

      Oletko nuo Beisanin ohjeet kurkannut läpi? KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #4
        juu kyllä noita on tullut vaihdettua, mutta ei e39 malliin :think kaikki työkalut pitäisi löytyä ettei niitä tarvi sit haeskella ympäriinsä..tarviikos nuo jarrusatulatkin irroittaa niin kuin noissa ohjeissa näytettiin?
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Originally posted by djtimse View Post
          juu kyllä noita on tullut vaihdettua, mutta ei e39 malliin :think kaikki työkalut pitäisi löytyä ettei niitä tarvi sit haeskella ympäriinsä..tarviikos nuo jarrusatulatkin irroittaa niin kuin noissa ohjeissa näytettiin?
          Itsellä mahtui kyllä tuleen tolpat pois vaikka en satuloita irroittanutkaan,oli kylläkin m-alustalla joten sekin saattoi vaikuttaa asiaan.

          Comment

          • djtimse
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 712
            • jämsä

            #6
            juu no eihän ne taida olla kuin 2 pultilla kiinni niin ei ne ainakaan paljoa hidasta hommaa vaikka ne irrottaisikin. kai sitä on sitten vaan otettava kunnon urakka ja suoraan yövuoron jälkeen iskareitten vaihtoon niin pitäs keretä saman päivän aikana ne vaihtamaan sunnuntaina olisi tarkoitus tehdä tämä operaatio jos vaan jouset ja iskarit kerkee tulemaan perille.

            jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin eikös tuota takapäätä hidasta vain se, että pitää purkaa sisustaa pois tieltä tokoppa tarvii muuta avata renkaan takaa kuin se yksi pultti? ja oliko niitä nyt 3 sit yläpuolella.
            e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

            Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

            -JKL-Connection-
            ------------------------------------------------

            BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

            Comment

            • Tontsa
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 201
              • Uusimaa

              #7
              Sisustaa ym. turhaa hilpettähän voit jo etukäteenkin purkaa pois aikaa viemästä.
              Audi S3 -07

              Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
              Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
              Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
              BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
              BMW 530dA -00, Audi S3 -07

              Comment

              • Hannu_H
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 410
                • Paskakaupunni

                #8
                Kannattaa sitten varautua siihen, että kaikilla kiinalaisilla jousipuristimilla et saa enää etutolppaa kasaan. On sen verran harvalla kierteellä tuo jousi, että tuotaa monesti ongelmia.

                Comment

                • djtimse
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 712
                  • jämsä

                  #9
                  täytyy varmaan lauantaina jo purkaa sisusta pois siitä ja löytyy kunnolliset puristimet näillä näkymin pääsee sunnuntaina hommiin kun jouset ainakin on jo perillä
                  e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                  Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                  -JKL-Connection-
                  ------------------------------------------------

                  BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Eli:

                    - Takapenkki irti nostamalla ylöspäin.
                    - Niskatuet irti.
                    - Selkänoja irti, 2 mutteria irti alareunoista ovien luota, nosta selkänoja pois.
                    - Keskiniskatuen rauta irti. 4 ristipääruuvia.
                    - C-pilareista lukuvalot irti.
                    - C-pilarien verhous irti, lähtee ensin vetämällä autoon sisäänpäin. 2kpleella painikkeita kiinni.
                    Sitten vedät niitä auton keulaa kohti eli pois sieltä hattuhyllyltä. Voi olla tiukassa mutta vedä vaan kunnolla.
                    - Nosta hieman hattuhyllyä ja vedä hattuhylly pois.
                    - Takakaiuttimista piuhat pois ja kaiuttimet pois paikoiltaan.
                    - Kaiuttimien ja vaimennusmaton alta löytyy iskarien yläpäät.

                    Toivottavasti oli mahdollisimman vaikeasti selitetty
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • djtimse
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 712
                      • jämsä

                      #11
                      juuri passelit ohjeet eiköhän näillä ohjeilla hommasta selviä pitää laittaa sekunttikello viereen tikittämään että kauanko saa menemään aikaa tolppien vaihtoon.
                      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                      -JKL-Connection-
                      ------------------------------------------------

                      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                      Comment

                      • jushi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 176
                        • Kouvola

                        #12
                        Omassa meni kahteen mieheen m-alustalla olevassa e39:ssä 6h kokonaisuudessaan. Mutta tosiaan hyvät vehkeet välttämättömät. Eiköhän se siitä lutviudu. Päätä ja jonkinlaista harkintaa käyttäen onnistuu kyllä varmaan tuossa ajassa. Takaa muistaakseni kannattaa irrottaa vähän tukivartta ja kallistuksenvakaajaa, niin onnistuu nätimmin... En muista tarkkaan mitä kaikkea, edestä ei tarvinnut sen suurempia, tolppa molemmista päistä irti ja painattaa vaan alaspäin (sekä varoo lokarin reunaa) niin tulee ilman suurempia ponnisteluja.


                        .Jussi
                        e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                        Subaru Impreza WRX Sti
                        Skoda Octavia 1U -käyttis

                        ex. e46 330d touring

                        ex. e39 528i shadowline M5-Look

                        Comment

                        • djtimse
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 712
                          • jämsä

                          #13
                          juu nyt olisi osteltu kaikki viimoset työkalut ym...mutta milläs ootte ton iskarin yläpään avannu kun on niin hemmetin syvällä tuo mutteri siellä :think se iskarin yläpään oma hylsykin maksaa niin rutosti, että ei kannata yhden käyttökerran takia sitä ostaa
                          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                          -JKL-Connection-
                          ------------------------------------------------

                          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Me vedettiin mutterimopolla. Vaihdettiin eteen se autoteile55 meyle tukivarsisatsi (8 osaa) ja iskarit + jouset just jossain kuudessa tunnissa. Taakse meni pari tuntia, vittumaisin juttu oli purkaa hattuhylly ym. pois.
                            Retard Member

                            Comment

                            • djtimse
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 712
                              • jämsä

                              #15
                              juu kyllä meilläkin olis kompura mut ei riitä voimat tuon käyttöön :think onnistuisikohan kuinka helpolla 21mm tulppahylsyllä kun siitä saa kuuskulma avaimen läpi ja kiertämäänkin vielä ulkokautta.

                              jos ei muu auta niin sit pitää kävellä tolpat kädessä lähimmälle korjaamolle et avaa ne tuolla mutterimopolla
                              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                              -JKL-Connection-
                              ------------------------------------------------

                              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎