memebuy23buy

e39 iskareiden vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by djtimse View Post
    juu nyt olisi osteltu kaikki viimoset työkalut ym...mutta milläs ootte ton iskarin yläpään avannu kun on niin hemmetin syvällä tuo mutteri siellä :think se iskarin yläpään oma hylsykin maksaa niin rutosti, että ei kannata yhden käyttökerran takia sitä ostaa
    Normaali hylsy, josta lukkopihdeillä kiinni ja kuusiokolo sitä keskeltä läpi. Vai menikö multa nyt jotain ohi?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • djtimse
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 711
      • jämsä

      #17
      juu täytyy kokeilla juuri tuolla hylsysysteemillä.on ne ennenkin auki saatu jos jonkinmoisilla vempaimilla
      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

      -JKL-Connection-
      ------------------------------------------------

      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #18
        Originally posted by jushi View Post
        En muista tarkkaan mitä kaikkea, edestä ei tarvinnut sen suurempia, tolppa molemmista päistä irti ja painattaa vaan alaspäin (sekä varoo lokarin reunaa) niin tulee ilman suurempia ponnisteluja.


        .Jussi

        Kun "painattaa vaan alaspäin", niin kannattaa varoa, ettei voimansa tunnossa väännä raidetankoa mutkalle. Toisin sanoen, irrota ensin raidetangon pää ja löysää alatukivarren runkopalkin puoleinen pultti.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1517
          • TaNpere

          #19
          Takaa suosiolla molemmat sisälokarit pois ja kuskinpuolella muistaakseni joku musta houhotusboxi niin tolpat lähtee vittuilematta pois, ja tankin täyttöputki myös niin saa nopeesti irti kaikki. 4-5h meni itselläni koko autossa, tosin helpotti kun auto oli nosturilla.

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • djtimse
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 711
            • jämsä

            #20
            missä ne haitat siellä takalokareissa on kun en ainakaan katselemalla mitään siellä nähnyt?vai onko juurikin niitten lokareitten alla?ja mahtuuko tulemaan pois ilman sisälokareitten irroitusta?

            ja otettiin varman päälle ja haettiin tuollainen ikh:n voimahylsy josta itse väsäsin tuon alk.per näköisen hylsyn ja tuntu kestävän vaikka kuinka väänsi



            e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

            Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

            -JKL-Connection-
            ------------------------------------------------

            BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #21
              Originally posted by djtimse View Post
              missä ne haitat siellä takalokareissa on kun en ainakaan katselemalla mitään siellä nähnyt?vai onko juurikin niitten lokareitten alla?ja mahtuuko tulemaan pois ilman sisälokareitten irroitusta?

              ja otettiin varman päälle ja haettiin tuollainen ikh:n voimahylsy josta itse väsäsin tuon alk.per näköisen hylsyn ja tuntu kestävän vaikka kuinka väänsi



              Siis vain testasit ko.hylsyä kuvassa vai puritko systeemin noin ja jätit yläkiinnikkeen koriin?En jaksa nyt hahmottaa,kiitos Jamesonin ja muutaman bissen.Ja sen verran pitää kertoa kun nyt muistaa.Sen etutolpan pystyy kasaamaan paskoilla kiinalaisillakin jousipuristimilla kun rupee puristamaan niistä lautasista eikä jousesta.Vaikea selittää tarkemmin,mutta kyllä sen huomaa sit kun rupee tolppaa kasaan.Saattoi olla että vähän piti rälläköidä puristimia.Nimimerkki:Vaihtanut mersuunkin jouset kyseisillä puristimilla,mutta se on toinen tarina se ja lapsilta kielletty.
              Last edited by kuukankorpi; 26-06-2009, 22:55.

              Comment

              • djtimse
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 711
                • jämsä

                #22
                ei kun vaan siis kokeilin, että kestääkö vääntämistä ja hyvin tuntui kestävän varsinainen rojekti alkaa vasta huomenna paitsi illalla pitää repiä jo sisustaa pois edestä.
                e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                -JKL-Connection-
                ------------------------------------------------

                BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1517
                  • TaNpere

                  #23
                  Takaa sisälokarit yms pois niin mahtuu se tolppa taittumaan pois ilman tukivarsien tai navan irroitusta

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  • djtimse
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 711
                    • jämsä

                    #24
                    ok kohta se savotta alkaa jahka saa leivät syötyä
                    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                    -JKL-Connection-
                    ------------------------------------------------

                    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      #25
                      Sittenhän siinä oli vielä että ne etuiskarit tulee oikeaan asentoon alapäästä.
                      Jossain täällä tekniikkaosiossa piti olla siihenkin ohje jossain ketjussa :think
                      Siellä oli jotkut kohdistusmerkit tms.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=134900 tuossa oli siitä juttua
                      Last edited by _nixu_; 28-06-2009, 06:58. Reason: lisätty linkki
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Kohdistusmerkkien kanssa ei liene ongelmia jos ymmärtää mitä L ja R tarkoittavat ja osaa kohdistaa nuolen tai mahdollisen pykälän oikeaan väliin eli kiinnipitävän pannan rajkoa kohden.
                        Jousen kohdistamisessa iskunvaimentajaan alaosastaan sen sijaan tulee huomioida että se jousen pää EI OLE tarkoitettu siihen koloon, vaan ihan eri kohtaan, ts. joudsen kierre ja iskunvaimentajan laipan muoto tulee täsmätä toisiinsa niin tällöin jousi on kohdallaan ja istuu hyvin.

                        Comment

                        • djtimse
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 711
                          • jämsä

                          #27
                          nyt on homma tehty emäntä hoiti sisustan purkamisen ja kasaamisen ja minä loput aikaa meni taukojen kanssa 12 tuntia eli tuli siinä vedettyä yhteensä 16 tuntia töitä putkeen

                          kuvia tulee kun käydään heittään lenkki että tasottuu, mutta hyvä tuli.
                          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                          -JKL-Connection-
                          ------------------------------------------------

                          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                          Comment

                          • Valkman
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 712
                            • Helsinki

                            #28
                            Joo, siis itsekin tein saman operaation kahtena eri päivänä. Siis eteen ja taakse. Ei tuossa niinkään hankalia kohtia ollut muutakuin se, että muistaa vaan löysätä tukivarsien pultteja ja sitten xenon-valojen tapauksessa muistaa sitä korkeudensäätöanturia irroittaa edestä. Takana turha purkaa sisälokaria, kun onnistuu pelkän takimmaisen ylätukivarren ja jarrusatulan irroituksella saamaan tuon iskarin pois sieltä.

                            Pakko sanoa, että muuttui aivan älyttömästi käytös... Kaikki epämääräiset tutinat häipy, joten laittaisin monessa tapauksessa E39 tutinoihin syyksi surkeassa kunnossa olevat iskarit.

                            Comment

                            • pete-
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 388
                              • Helsinki

                              #29
                              Miten pääsee helpoiten käsiksi takaiskareiden yläpäihin.
                              Pitääkö tosissaan purkaa tota sisustaa noinkin paljon. Huomenna
                              olis takapään vuoro.
                              F31 330d -13
                              ex:
                              F31 320d -13
                              E91 320d -08
                              E39 528i -96
                              E34 535i -90
                              E34 535i -89
                              E36 325i -91
                              E30 316i -89

                              Comment

                              • Bem318is
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 47
                                • Kuusamo

                                #30
                                Originally posted by pete- View Post
                                Miten pääsee helpoiten käsiksi takaiskareiden yläpäihin.
                                Pitääkö tosissaan purkaa tota sisustaa noinkin paljon. Huomenna
                                olis takapään vuoro.
                                Kyllähän sieltä valitettavasti on se hattuhylly saatava pois eestä.

                                Edit: Itsellä meni 12 tuntia taukoineen askarrellessa alustasatsia alle.
                                Ex: E30 325i m52b28 -87, E28 528i -87, E39 530d Touring M-Sport -02, E39 528i sedan -96, E36 328ia Touring -96, E36 328i Touring -95, E36 325i Coupe -92, E36 318is Coupe -92

                                Comment

                                Working...
                                X