Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tutisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ApriliaMan
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 235
    • Lohja

    #31
    Originally posted by marko83 View Post
    Flekti makso noin 50€. Jyväskylän kl:stä ite tilasin. Kl:n nettisivuillakin on joko 3 ruuvista ja 4 ruuvista mallia tarjolla, että tuskin on mitään kovin erikoisia malleja noi 3 ruuviset.
    En sit tiedä, et onko sillä mitään merkitystä noihin kiinnitysruuvien määrään mutta ilmeisesti manuaalisessa ja automaattisessa ilmastoinnissa on erillaiset flektit...tai näin ainakin minulle kerrottiin (automaattisessa on vissiin isommat lavat) :think
    e39 530iA ///M Sport -02
    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #32
      Originally posted by marko83 View Post
      Flekti makso noin 50€. Jyväskylän kl:stä ite tilasin. Kl:n nettisivuillakin on joko 3 ruuvista ja 4 ruuvista mallia tarjolla, että tuskin on mitään kovin erikoisia malleja noi 3 ruuviset.
      Ehkä tässä koitetaan apinaa koijata... No en tiiä miten niin vaikee oli löytää sitä oikeata "flektiä" Mutta saksasta sen tilasivat Kuvansin KL-varaosa pisteestä. Ja menee yli 50,- hinta... lähemmäks 100,- kuin 50,-
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Haju69 View Post
        Ehkä tässä koitetaan apinaa koijata... No en tiiä miten niin vaikee oli löytää sitä oikeata "flektiä" Mutta saksasta sen tilasivat Kuvansin KL-varaosa pisteestä. Ja menee yli 50,- hinta... lähemmäks 100,- kuin 50,-
        Merkkiliikkeestä tuon olisi saanut nopeammin ja ilmeisesti myös halvemmalla.
        E39 528iA

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #34
          Originally posted by Haju69 View Post
          Ehkä tässä koitetaan apinaa koijata... No en tiiä miten niin vaikee oli löytää sitä oikeata "flektiä" Mutta saksasta sen tilasivat Kuvansin KL-varaosa pisteestä. Ja menee yli 50,- hinta... lähemmäks 100,- kuin 50,-
          Eikös tässä viskosta ole puhuttu koko ajan, vai sittenkin flektistä? Ovat kaks eri asiaa...
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #35
            Originally posted by Havis View Post
            Eikös tässä viskosta ole puhuttu koko ajan, vai sittenkin flektistä? Ovat kaks eri asiaa...
            Noh, kun ilmeisesti molemmista tavallaan. Mulla sellainen visko johon ei käy kuin 3-pultti kiinnityksellä oleva "flekti"/"ropelli"/"siivet"

            Edit: itse siis olen kyllä puhunut tästä "flektistä" tai Tuulettajan siivet nimellä myös tunnetaan.
            Last edited by Haju69; 05-08-2009, 20:55.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Pasa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 71
              • Keski-Suomi

              #36
              jos suutin, moottorin tukikumi ja flektiongelmat on pois suljettu, ni kannattaa tarkistaa vielä, onko kampiakselin hihnapyörä minkälaisessa kunnossa.

              Oma 320da tärisi kanssa tyhjäkäynnillä ja sitä ihmettelin aikani. en kerennyt suuttimien kuntoa tarkistaa, mutta nyt sitten petti kyseinen hihnapyörä. kumiosa murtui ja ulkokehä lensi mäkeen.

              EDIT: On kyllä tuossa e39 erilainen tuo pyörä, joten tuskinpa samaa vikaa on.
              Last edited by Pasa; 07-08-2009, 20:19.

              Comment

              • Wanna
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1393
                • Lohja

                #37
                Yksi tutisija lisää ilmoittautuu kerhoon. Autona siis 523i -96.

                Tutisee tyhjäkäynnillä. Suuttimien putsausaine on laitettu, ei merkittävää parannusta. Tutinaa on ollut flektin kanssa ja ilman flektiä, joten siitä ei ainakaan mun tapauksessa ole kyse. Tosin minullakin oli tuo yksi flektin siipi poikki, mutta flektin poistaminen ei muuttanut tilannetta mihinkään.

                Ajossa auto tuntuu kuin olisi kuminauha kardaanin tilalla, auto etenee todella mielenkiintoisen pompottamisen avustamana. Itsellä tutinan huomaa parhaiten noin 40-60km/h nopeuksissa. Kierrokset ei heijaa ja veto-ongelmia ei sinäällään ole, mutta tasakaasulla eteneminen on todella kumipallomaista.

                Eilen pesujonossa huomasin, että auton sisävalot välkkyvät tutinan tahtiin. Mikäs kumma tämän aiheuttaa? Kun auton sammuttaa, niin valotkin palavat normaalisti. Lyhkäisillä valoilla välkkynää ei huomaa (kenonit), mutta pitkät päällä sama välkkymis-efekti ilmenee.

                Eli Flekti - check, ei aiheuta, Suuttimet - Check, putsattu, ei aiheuta.
                Tukikumien kuntoa en vielä ole päässyt katsomaan.

                Edit: Saattaapi olla että vian aiheuttaja on laturi, pikaisten testien mukaan kuormitus tiputtaa jännitettä liiaksi.
                Edit 2: Laturi vaihdettu, nytkyttely vaikuttaa loppuneen. Vahvistan asian pidemmän testauksen jälkeen..
                Edit 3: Nytkyttely ja tutina loppunut, mulla siis syyllinen oli laturi.
                Last edited by Wanna; 24-08-2009, 08:45.
                ¨
                ~* Tin Can Tuners *~

                Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎