Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39: Precharge pump dead (koodi 88)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    e39: Precharge pump dead (koodi 88)

    DSC-valo ei sammunut kuten normaalisti. Clavu kävi kattomassa koodit ja todettiin yhdessä (heh heh, siis toinen meistä totesi) että tuo pumppuhan se koodaa. Ei taida olla kovin tyypillinen vika?

    Olisko kyseessä osa 1:



    Onko kellään sattunut moista?

    Onko kellään myynnissä toimivaa, on kuulemma samanlainen kaikissa e39:ssä, joissa on DSC.

    Jos joku purkamo-expertti löytää tuon pumpun romarilta, olisin kovasti kiitollinen!

    -Kähmy
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Voisimma kyllä tutkia asiaa hieman tarkemmin sen pumpun ja syöttöjännitteen osalta. Sen verran kipeitä hintapyyntöjä noista pumpuista. KLIK Jäi vähän homma puolitiehen, kun ei sattunut yleismittariakaan matkaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #3
      Tiedoksi vielä, että vekottimen gyntteri-nimi on "Vorladepumpe" ja tarjonta ebayssa jopa runsasta, eli on mistä valita...

      Näillä näkymin asiaa tutkitaan vielä lisää huomenna, joten foorumin iloksi saadaan mahdollisesti lisätietoa diagnosoinnista, suorittajan varmaan arvaatte

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        #4
        Pikkuinen update. Nähtävästi ei ole pumpussa vika, koska lähti päälle, kun pistettiin akulta virrat.

        Yleismittarilla tutkittiin Clavun autosta jännitteet ja verrattiin mun autoon. Eli ennen kuin aktivointi pumpulle tulee, on piuhoissa about 11.8v, aktivoinnin jälkeen saman verran miinusta. Mun autossa aktioivinti pudottaa jännitteen -0.02:een. Eli nähtävästi DSC-ohjausyksikkö on goner, ei pumppu.

        -Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #5
          Tänään syttyi luistoneston merkkivalo kesken ajon ja inpa herjaa juurikin tuota precharge pumppua. Mikä oli tämän tapauksen kohtalo? Missä tuo pumppu sijaitsee autossa?
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Tuon näköinen pumppu. KLIK

            Case Kähmyn tapauksessa vika oli DSC-boksilla pumpun jännitesyötössä. Uusi käytetty boksi ebay.de ja koodausta, niin homma rokkasi. Jos mahdollista, niin koita saada jostain toinen DSC-purkki testattavaksi.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Terou
              BTCF Member
              • May 2005
              • 791
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tuon näköinen pumppu. KLIK

              Case Kähmyn tapauksessa vika oli DSC-boksilla pumpun jännitesyötössä. Uusi käytetty boksi ebay.de ja koodausta, niin homma rokkasi. Jos mahdollista, niin koita saada jostain toinen DSC-purkki testattavaksi.
              Harrastin Inpalla kämmäystä ja kokeilin activoida precharge pump 2, niin voltit tippu tuohon samaan -0,02 mitä Kähmyllä. Sitten vielä tein harakiritestin ja heitin suoraa akkuvirtaa pumpulle, niin kas sehän alkoi surraamaan. Eli lienee tuo sama DSC-boksihomma. Mistäpäin autoa tuo boksi sitten löytyy?
              E46 M3 perän lukkoyksikkö
              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Terou View Post
                Harrastin Inpalla kämmäystä ja kokeilin activoida precharge pump 2, niin voltit tippu tuohon samaan -0,02 mitä Kähmyllä. Sitten vielä tein harakiritestin ja heitin suoraa akkuvirtaa pumpulle, niin kas sehän alkoi surraamaan. Eli lienee tuo sama DSC-boksihomma. Mistäpäin autoa tuo boksi sitten löytyy?
                Kovin tutulta kyllä vaikuttaa tuo sinun vika. DSC-boksi eli kansankielellä ABS-boksi, löytyy foorumilta miljoona tarinaa, jos ei vielä hahmottunut.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • mikkone
                  Newbiemmer
                  • Feb 2011
                  • 10
                  • Joensuu

                  #9
                  Iltaa

                  Eli autona E39 530iA m-sport, tänään alko palaa tuo luistoneston valo. inpalla kun kattoo niin antaa koodiks 88 precharge pump. kun sit aktivointi valikon kautta aktivoin pelkän PUMP:in, niin alkaa hurina kuulua, hetken hurisee ja sammuu. eli tuo pumppu mikä on abs mötikässä kiinni, pyörii. Sit on se preload pump 1 ja 2, pitäiskö niitten pyöriä? ne kun laittaa päälle niin ei kuulu kun sellanen sirahdus siitä abs mötikästä, mitään pumpun ääntä ei kuulu konehuoneesta? :think

                  Foorumia lueskellessa vaikuttais olevan se ohjausyksikkö melko yleinen vika mut ajattelin vielä kysyy kun en tiiä mitä pumppuu pitäis pyörittää.. onko nuo kaks 1&2 erillisiä pumppuja? ja missähän lie tuossa meikän koslassa..?

                  kiitokset!

                  -Simo

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Tuli mieleen et oisko sieltä joku kivi vaan palanu boksista, oisko WSE1 jopa kykeneväinen korjaamaan noita? :think
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎