Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 2 vaihdetakkuaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    E39 M5 2 vaihdetakkuaa.

    Varsinkin kylmänä 2 vaihde ei kytkeydy ilman määrätietoista "voimankäyttöä". Muulloinkin tahtoo olla hiukan tahmeampi kytkeytymään kuin muut vaihteet.
    Sitten lämpöisenä jos otat vaikka reippaamman 0-100 kiihdytyksen menee päälle kuin tyhjää vaan.
    Öljyt vaihdettu castrollin sivujen suositukseen oli joku smx 75w jne.
    Ideoita??
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 679
    • Tyrnävä

    #2
    Läheltä liippaa, laitoin omaan 328:in laatikkoon samat öljyt ja tahmaaminen alkoi Liekköhän se paras aine sittenkin löytyy sielä marmoritiskiltä...
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #3
      Omassa M3:sessa vaihteet menivät talvella todella tahmeasti päälle ensimmäiset sadat metrit, mutta sitten muuttui normaaliksi. Nyt kesällä ei ole minkäänlaisia ongelmia. Litkuista se varmaankin on kiinni, kerta mikään mekaaninen vika siellä ei voi olla.

      Milloin olet vaihtanut nuo vaihteistoöljyt ja toimiko vaihteet normaalisti ennen öljyjen vaihtoa?

      Kannatetaan täälläkin marmoritiskillä asiointia..
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        #4
        Ennen öljyn vaihtoa sama homma. Öljyt vaihdettu noin 2 vko sitten.
        Vaihde ei rutise missään vaiheessa. Voisiko olla että syncro rengas olisi vain sen verran kulunut että ei kytkeyde sen takia kunnolla?
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • sipi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 320
          • Helsinki

          #5
          Mitään sen enempää tietämättä, mutta tarkemmin kun ajattelee niin jarrunesteiden vaihdon jälkeen 1 ja 2. vaihteet menivät sisään huomattavasti helpommin kylmänä. Sattumaa ? en tiedä, mutta mainitaan nyt kuitenkin kun sama auto oli kyseessä.
          e39 M5 Carbonschwarz '2001
          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            #6
            samoja nesteitä taitaa kytkinkin käyttää.
            Ns kaksoispoljennalla vaihteet menee päälle kuin tyhjää vaan.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              Originally posted by sipi View Post
              Mitään sen enempää tietämättä, mutta tarkemmin kun ajattelee niin jarrunesteiden vaihdon jälkeen 1 ja 2. vaihteet menivät sisään huomattavasti helpommin kylmänä. Sattumaa ? en tiedä, mutta mainitaan nyt kuitenkin kun sama auto oli kyseessä.
              jospa olet jarrunesteiden vaihdon jälkeen alkanut painaa kytkintä vaihteiden vaidon yhteydessä jarrupolkimen sijaan? Tämä siis ihan mutu tuntumalta...
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • sipi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 320
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by reekoon View Post
                jospa olet jarrunesteiden vaihdon jälkeen alkanut painaa kytkintä vaihteiden vaidon yhteydessä jarrupolkimen sijaan? Tämä siis ihan mutu tuntumalta...
                Jumalauta, nyt löyty huumorimies! Näin siinä on varmasti käynyt, jatka samaan malliin niin saadaan lisää laatupostauksia.
                e39 M5 Carbonschwarz '2001
                ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1234
                  • Kainuu

                  #9
                  Tähän auttoi BMW MTF-LT-2 orkkis öljyt.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎